De Filipijnen kampen met een imagoprobleem en dat is jammer.

Gestart door Phille, woensdag 3 november 2010, 10:32:34

Vorige topic - Volgende topic

Phille

De Filipijnen kampen met een imagoprobleem en dat is jammer. De Business Process Outsourcing (BPO)-industrie heeft er de laatste jaren namelijk grote sprongen gemaakt.

Daar ik hier geregeld negatieve berichten lees, vaak op een bijna denigrerend manier over de Filipijnen en hun intellectuele mogelijkheden, dacht ik hier ook eens een positieve noot neer te pennen. Lees maar eens volgend artikel: http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=265504&location=/mediatheek/bm/.

Drie vooroordelen over de Filipijnen
De Filipijnen zijn ongeschikt voor hoogwaardig outsourcewerk.
In hoogwaardige diensten zit juist de waarde van het land. Filipijnen zijn namelijk hoog opgeleid en spreken vloeiend Engels.

Het land heeft een slechte infrastructuur.
De fysieke infrastructuur is inderdaad voor verbetering vatbaar. Maar de digitale snelweg is goed ontwikkeld en streng beveiligd.

De toekomst van de BPO-industrie is onzeker door politieke instabiliteit.
Het is onduidelijk wat de presidentsverkiezingen in mei 2010 brengen. Maar BPO levert het land zoveel op dat een nieuwe regering investeringsmaatregelen zeker niet zal terugdraaien.

Dit alles om eens een ander licht op de Filipijnen te laten schijnen!

:daag:

boomerang

#1
Citaat van: Phille op woensdag  3 november 2010, 10:32:34
De Filipijnen kampen met een imagoprobleem en dat is jammer. De Business Process Outsourcing (BPO)-industrie heeft er de laatste jaren namelijk grote sprongen gemaakt.

Daar ik hier geregeld negatieve berichten lees, vaak op een bijna denigrerend manier over de Filipijnen en hun intellectuele mogelijkheden, dacht ik hier ook eens een positieve noot neer te pennen. Lees maar eens volgend artikel: http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=265504&location=/mediatheek/bm/.

Drie vooroordelen over de Filipijnen
De Filipijnen zijn ongeschikt voor hoogwaardig outsourcewerk.
In hoogwaardige diensten zit juist de waarde van het land. Filipijnen zijn namelijk hoog opgeleid en spreken vloeiend Engels.

Het land heeft een slechte infrastructuur.
De fysieke infrastructuur is inderdaad voor verbetering vatbaar. Maar de digitale snelweg is goed ontwikkeld en streng beveiligd.

De toekomst van de BPO-industrie is onzeker door politieke instabiliteit.
Het is onduidelijk wat de presidentsverkiezingen in mei 2010 brengen. Maar BPO levert het land zoveel op dat een nieuwe regering investeringsmaatregelen zeker niet zal terugdraaien.

Dit alles om eens een ander licht op de Filipijnen te laten schijnen!


:daag:

Mijn zienswijze op bovenstaande voordelen is :

Filipijnen zijn hoog opgeleid   :jajaja: In zingen, dansen en bidden.

Filipijnen spreken vloeiend Engels   :lachen:

De digitale snelweg is goed ontwikkeld en streng beveiligd. Het digitale 'zandpad' zal je bedoelen neem ik aan.

"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

ladgar

Allez , het idee van Phille over BPO is blijkbaar gewijzigd , vroeger was het   ''wat is dat nu voor onzin"

Citaat van: Phille op woensdag 21 april 2010, 23:13:54
CitaatBij trein- en tramconstructeur Bombardier Transportation in Brugge staan zeven jobs op de helling door de intentie van de Europese directie om de boekhouding te verplaatsen naar Roemenië en de Filipijnen. Het aantal jobs op de boekhouding in Brugge zal daardoor dalen van negen naar twee

Als dit maar goed komt, boekhouden laten doen in de Filipijnen????? Wat is dat nu voor onzin  :weetikniet:

Phille

Dank je wel voor de reactie boomerang, precies zoals ik verwachte.

Om het een en het ander in het juiste te kunnen plaatsen, mag ik eens vragen op basis van wat je deze opmerkingen maakt, wat doe je in de Filipijnen, werken of op rust? Waar verblijf je in de Filipijnen stad of provincie?

Als je hierop wilt antwoorden uiteraard.

Alsof ons Engels zo perfect is  :neeneenee: en ... mijn vriendin, voor een niet-engelstalige, spreekt vloeiend Engels ... haar vriendinnen ook! En ja, als men naar de provincie gaat, dan is het Engels inderdaad wat minder, maar opnieuw, is dat bij ons anders misschien? Op den boerenbuiten spreekt men hier ook geen Engels, als ik voor Vlaanderen praat, gaan we de taalgrens over dan is het nog veel erger gesteld.




Phille

@ Ladgar, wel dat heb je juist gezien ... ik was er mij niet bewust van dat er zoveel geoutsourced wordt naar de Filipijnen, door met een aantal mensen te praten ben ik daar achter gekomen. Ne mens mag z'n mening toch bijstellen op basis van meer kennis, ja toch!  :jajaja:


Digos


Een artikeltje met een roze bril op geschreven.

Uit zijn tekst lijkt het allemaal heel positief maar zitten toch twijfels in.....en hij heeft zich al heel goed verdiept in de cultuur aldaar


CitaatEn natuurlijk zijn er de lage salarissen.

en om dit te compenseren

CitaatOf zoals Vermeulen (D&V Business Services) het noemt: "de mkb-familiesfeer". De ondernemer huurt dus regelmatig een bioscoopzaal af en organiseert bonte avonden.


Geef ze wat brood en spelen en Heers.

Wat betreft vloeiend Engels en die digitale snelweg is het antwoord al reeds gepost hier in dit topic.





LIVE ONCE - LIVE IT

Phille

CitaatWat betreft vloeiend Engels en die digitale snelweg is het antwoord al reeds gepost hier in dit topic.

Het Engels is daar gemiddeld beter daar dan hier (België) ... loop hier maar eens rond en begin Engels te spreken, ben eens benieuwd hoever je gaat komen!

En wat de lage salarissen betreft, laag tov onze lonen (dat klopt), hoog in vergelijking met de gangbare lonen in de Filipijnen!

Een vriendin van Cristy werkt voor zo een bedrijf, werkt 5 dagen de week, 8 uur per dag en heeft de weekends vrij en verdient 15.000,00 pesos de maand, naar Filipijnse normen een goed loon en goede arbeidsvoorwaarden, of is er hier iemand niet mee eens? Is dat voldoende voor een goed leven? Het antwoord is hierop nee, is het een sterke verbetering tov velen, dan is het antwoord ja!






callebaut

ALs men hier het nieuwste snufje wilt kopen van bvb een laptop .....dan heb je het nieuwste model ( Europees ) van 2009 als je geluk hebt .... :happy:

Phille


callebaut

Citaat van: Phille op woensdag  3 november 2010, 13:09:05
Callebaut, waar is hier? Manilla?

Ik heb een jaar te Cebu City gewoond en woon nu te Negros .....als men een reis moet ondernemen om het nieuwste van het nieuwste te kopen is men beter af even naar Hong-Kong of Bangkok binnen te wippen .....;wat betreft reiskosten komt ongeveer gelijk uit ...de Phills is groter dan enkel Mnl ..