De Filipijnen kampen met een imagoprobleem en dat is jammer.

Gestart door Phille, woensdag 3 november 2010, 10:32:34

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

Het verschil met andere Aziatische landen is dat men in de Filippijnen gemakkelijker iets duidelijk kan maken gezien de basiskennis van de Engelse taal bij veel Filippijnen.

Het voeren van een echt gesprek is een totaal ander verhaal.

Probeer bijvoorbeeld maar eens uit te leggen aan een professionele callcentre medewerker dat je internet uitgevallen is. In het geval je al een hoge bloeddruk hebt dan ligt een hartaanval gevaarlijk op de loer.

Ik vindt namelijk als ik mijn klantnummer een keer of 6 herhaald heb dat dit voldoende informatie moet zijn. Maar nee, hier is dat dus niet voldoende en het ontbreekt er nog aan dat ze vragen welke schoenmaat je hebt.

Speciaal als de medewerker dan vraagt 'can you spell your name Sir ?'. Mijn antwoord is dan steevast 'yes, I had those names for over 65 years' en doe dan het zwijgen er toe. De chaos is dan compleet.

En toch vind ik dit een heerlijk land om te wonen en het spel van het leven te spelen en blijf altijd lachen  :lachen:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

josv

Citaat van: Bulldozer op donderdag  4 november 2010, 13:28:07
Jos, die kaart heb je zeker niet in de Filippijnen gekocht maar in Nederland?

Nope, hier in de National Bookstore. Wilde van het gezeur af zijn om iedere keer uit te leggen dat nederland niet in australie of amerika lag ;D
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

josv

Citaat van: boomerang op donderdag  4 november 2010, 14:12:35
En toch vind ik dit een heerlijk land om te wonen en het spel van het leven te spelen en blijf altijd lachen  :lachen:

Kijk, dat is de mentaliteit die je hier moet hebben. Noem het maar een roze zonnebril of wat dan ook. :thumb:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Phille

Citaat van: boomerang op donderdag  4 november 2010, 14:12:35

Ik vindt namelijk als ik mijn klantnummer een keer of 6 herhaald heb dat dit voldoende informatie moet zijn. Maar nee, hier is dat dus niet voldoende en het ontbreekt er nog aan dat ze vragen welke schoenmaat je hebt.

Speciaal als de medewerker dan vraagt 'can you spell your name Sir ?'. Mijn antwoord is dan steevast 'yes, I had those names for over 65 years' en doe dan het zwijgen er toe. De chaos is dan compleet.

En toch vind ik dit een heerlijk land om te wonen en het spel van het leven te spelen en blijf altijd lachen  :lachen:

@Boomerang, misschien scheelt er iets aan je uitspraak   :lachen: :lachen: :lachen:

boomerang

Citaat van: Phille op donderdag  4 november 2010, 15:39:30
Citaat van: boomerang op donderdag  4 november 2010, 14:12:35

Ik vindt namelijk als ik mijn klantnummer een keer of 6 herhaald heb dat dit voldoende informatie moet zijn. Maar nee, hier is dat dus niet voldoende en het ontbreekt er nog aan dat ze vragen welke schoenmaat je hebt.

Speciaal als de medewerker dan vraagt 'can you spell your name Sir ?'. Mijn antwoord is dan steevast 'yes, I had those names for over 65 years' en doe dan het zwijgen er toe. De chaos is dan compleet.

En toch vind ik dit een heerlijk land om te wonen en het spel van het leven te spelen en blijf altijd lachen  :lachen:

@Boomerang, misschien scheelt er iets aan je uitspraak   :lachen: :lachen: :lachen:

Ben blij en gelukkig dat je het muntje bij mij laat vallen.......... :ikkeniebegrijp:

In het vervolg zal ik mij in drukletters uit gaan spreken en hoop in probleemsituaties in de nabije toekomst een beroep op je te mogen doen.
Ik ga er van uit dat wij als forumleden in die soort crisis situaties best wel eens een beroep op elkaar kunnen doen. Het warme gevoel van voldoening zal je dan een enorme besparing op je energierekening opleveren en stel je kostenloos in de gelegenheid.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Phille

Citaat van: boomerang op donderdag  4 november 2010, 16:09:31
Citaat van: Phille op donderdag  4 november 2010, 15:39:30
Citaat van: boomerang op donderdag  4 november 2010, 14:12:35

Ik vindt namelijk als ik mijn klantnummer een keer of 6 herhaald heb dat dit voldoende informatie moet zijn. Maar nee, hier is dat dus niet voldoende en het ontbreekt er nog aan dat ze vragen welke schoenmaat je hebt.

Speciaal als de medewerker dan vraagt 'can you spell your name Sir ?'. Mijn antwoord is dan steevast 'yes, I had those names for over 65 years' en doe dan het zwijgen er toe. De chaos is dan compleet.

En toch vind ik dit een heerlijk land om te wonen en het spel van het leven te spelen en blijf altijd lachen  :lachen:

@Boomerang, misschien scheelt er iets aan je uitspraak   :lachen: :lachen: :lachen:

Ben blij en gelukkig dat je het muntje bij mij laat vallen.......... :ikkeniebegrijp:

In het vervolg zal ik mij in drukletters uit gaan spreken en hoop in probleemsituaties in de nabije toekomst een beroep op je te mogen doen.
Ik ga er van uit dat wij als forumleden in die soort crisis situaties best wel eens een beroep op elkaar kunnen doen. Het warme gevoel van voldoening zal je dan een enorme besparing op je energierekening opleveren en stel je kostenloos in de gelegenheid.

Wel, ik heb je reactie ne keer of 10 gelezen en ik begrijp er geen bal van ... kan je het nog eens herhalen aub? Misschien even spellen ... dat het voor mij ook duidelijk wordt wat je nu precies bedoelt ...

josv

Ooit wel eens in Nederland ( of belgie ) problemen gehad met internet ( Casema bijvoorbeeld ) ? Daar stellen ze dezelfde domme, nutteloze, gek makende vragen...........  En daar spreken de helpdesk-mederwerkers tenminste nog Nederlands........
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

boomerang

Citaat van: Phille op donderdag  4 november 2010, 16:18:11
Citaat van: boomerang op donderdag  4 november 2010, 16:09:31
Citaat van: Phille op donderdag  4 november 2010, 15:39:30
Citaat van: boomerang op donderdag  4 november 2010, 14:12:35

Ik vindt namelijk als ik mijn klantnummer een keer of 6 herhaald heb dat dit voldoende informatie moet zijn. Maar nee, hier is dat dus niet voldoende en het ontbreekt er nog aan dat ze vragen welke schoenmaat je hebt.

Speciaal als de medewerker dan vraagt 'can you spell your name Sir ?'. Mijn antwoord is dan steevast 'yes, I had those names for over 65 years' en doe dan het zwijgen er toe. De chaos is dan compleet.

En toch vind ik dit een heerlijk land om te wonen en het spel van het leven te spelen en blijf altijd lachen  :lachen:

@Boomerang, misschien scheelt er iets aan je uitspraak   :lachen: :lachen: :lachen:

Ben blij en gelukkig dat je het muntje bij mij laat vallen.......... :ikkeniebegrijp:

In het vervolg zal ik mij in drukletters uit gaan spreken en hoop in probleemsituaties in de nabije toekomst een beroep op je te mogen doen.
Ik ga er van uit dat wij als forumleden in die soort crisis situaties best wel eens een beroep op elkaar kunnen doen. Het warme gevoel van voldoening zal je dan een enorme besparing op je energierekening opleveren en stel je kostenloos in de gelegenheid.

Wel, ik heb je reactie ne keer of 10 gelezen en ik begrijp er geen bal van ... kan je het nog eens herhalen aub? Misschien even spellen ... dat het voor mij ook duidelijk wordt wat je nu precies bedoelt ...

Onder deze link : http://www.ewoutboers.nl/woordenboek.htm kan je het Van Dale online woordenboek vinden.

Graag gedaan   :hoedjeaf:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

boomerang

Citaat van: josv op donderdag  4 november 2010, 16:29:48
Ooit wel eens in Nederland ( of belgie ) problemen gehad met internet ( Casema bijvoorbeeld ) ? Daar stellen ze dezelfde domme, nutteloze, gek makende vragen...........  En daar spreken de helpdesk-mederwerkers tenminste nog Nederlands........

Maar dan heb je tenminste nog het voordeel om ze terug gek te kunnen maken met even nutteloze tegenvragen zoals bijvoorbeeld 'wat heb je voor je lunch gegeten ?' enzovoort........
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Digos


Nu begrijp ik het probleem van Boomerang...... :lachen:

[yt=640,505]aXIfSlfLRk8[/yt]

:daag:

LIVE ONCE - LIVE IT