Wat begon als een vakantie liefje

Gestart door sven76, vrijdag 11 november 2011, 17:43:11

Vorige topic - Volgende topic

dolfijn76

Sven,

Op de tenlastenneming moet je toch niets specifiek melden over een relatie of iets dergelijks als ik het mij goed herinner.  Weet zelfs dat bij ons mijn vader dat de eerste keer en tweede keer heeft gedaan.
Ik was erbij toen mijn man de eerste keer het visum aanvroeg om naar België te komen en toen hadden wij ook visit a friend aangeduid en zeiden ze ons dat dat niet correct was en dat we gewoon toeristenvisum moesten aanduiden.  Enfin het maakt ook niet zoveel uit.  Het belangrijkste is dat de loonafschriften, kopij van je paspoort bij de tenlastenneming zit. Enfin hetgeen vermeld staat op de website van de ambassade.

Lever gewoon de papieren in die ze op de site zetten en niets meer. Je kan de andere achter de hand houden maar geef ze niet onmiddellijk. Je moet er gewoon voor zorgen dat je dossier volledig is zoals ze vereisen.


sven76

Hey,

Ok ik volg julie raad, en zal mijn uitnodigingsbrief aanpassen.
>Uitnodiging bevestigen
> Vermelding dat ik garant sta voor haar verblijf
> En oppervlakkig blijven over de relatie.


In het intervieuw Mag ze wel eerlijk zijn over onze relatie he??
of ook daar zeggen dat we gewoon vrienden zijn.??


Nog eens bedankt voor de steun en de raad!!
:daag:
Groetjes
Sven76

Amice

Citaaten is het brengen van je vrouw naar jouw woonplaats geen voorrecht maar een recht
Citaatdan is ineens recht van toepassing

Jongens, jullie hebben het allemaal verkeerd want dat had ik ook, volgens de heren hier.

EEN VISUM KRIJGEN IS EEN GUNST, GEEN RECHT!

Als er nu dus nog n klojo durft te beweren dat het n gunst is, kan die van wat mij betreft verbannen worden wegens het geven van valse informatie.

Oef ik heb gezegd.

je maakt wat meer hier.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

westhoek

Citaat van: Amice op donderdag  1 december 2011, 11:41:47
Citaaten is het brengen van je vrouw naar jouw woonplaats geen voorrecht maar een recht
Citaatdan is ineens recht van toepassing

Jongens, jullie hebben het allemaal verkeerd want dat had ik ook, volgens de heren hier.

EEN VISUM KRIJGEN IS EEN GUNST, GEEN RECHT!

Als er nu dus nog n klojo durft te beweren dat het n gunst is, kan die van wat mij betreft verbannen worden wegens het geven van valse informatie.

Oef ik heb gezegd.

je maakt wat meer hier.


Een visum verkrijgen is een GUNST, geen recht.
http://www.kruispuntmi.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx?id=61

CitaatEen vreemdeling heeft geen recht op een toeristenvisum: de toekenning ervan is steeds een gunst. Zelfs als de aanvrager alle nodige documenten voorlegt, kan het visum geweigerd worden. Tegen de weigering van de visumaanvraag door de Dienst Vreemdelingenzaken kan een beroep bij de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen ingediend worden.

Nog iets, en ik zal niet vragen jou te bannen wegens het geven van valse info, zo ben ik niet  :lachen:

westhoek

Citaat van: sven76 op donderdag  1 december 2011, 11:18:06
Hey,

Ok ik volg julie raad, en zal mijn uitnodigingsbrief aanpassen.
>Uitnodiging bevestigen
> Vermelding dat ik garant sta voor haar verblijf
> En oppervlakkig blijven over de relatie.


In het intervieuw Mag ze wel eerlijk zijn over onze relatie he??
of ook daar zeggen dat we gewoon vrienden zijn.??


Nog eens bedankt voor de steun en de raad!!
:daag:
Groetjes
Sven76


Als je nog kunt wachten tot 7/12, stuur ik je mijn brief, heb ik hier nu niet bij me. Je zal zien dat die bondig is, erg bondig,....
En.... niet liegen of iets verdraaien, die medewerkers zijn erop getraind om 'foutjes' eruit te halen.

MadRed

Misschien een gunst in Be en een recht in Nl?
In dat geval hebben jullie allebei gelijk.

westhoek

#56
Citaat van: MadRed op donderdag  1 december 2011, 12:09:31
Misschien een gunst in Be en een recht in Nl?
In dat geval hebben jullie allebei gelijk.
Ja inderdaad, ik had zover niet gekeken, je kan gelijk hebben, ik zoek het op. Alleszins zal het niet NL niet makkelijker zijn als men gedurig kijkt naar BE en DE voor visum & "routes"


Snel gezocht Mad Red, en ik denk hetzelfde in NL, ik vind nog geen officiële bevestiging, maar toch op een tweetal forum hetzelfde gelezen. http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/viewtopic.php?t=52029

Trouwens is het een shengenvisum, dus beetje normaal dat het overal wat hetzelfde.....zou moeten zijn (wat niet is natuurlijk).

Tinulang_Manok

Citaat van: Amice op donderdag  1 december 2011, 11:41:47
Citaaten is het brengen van je vrouw naar jouw woonplaats geen voorrecht maar een recht
Citaatdan is ineens recht van toepassing

Jongens, jullie hebben het allemaal verkeerd want dat had ik ook, volgens de heren hier.

EEN VISUM KRIJGEN IS EEN GUNST, GEEN RECHT!

Als er nu dus nog n klojo durft te beweren dat het n gunst is, kan die van wat mij betreft verbannen worden wegens het geven van valse informatie.

Oef ik heb gezegd.

je maakt wat meer hier.

Inderdaad is het krijgen van een visum een GUNST tenzij het :eu: (dat wil zeggen EUROPEES) recht (niet als ik heb recht op, maar als in wetten en regelgeving) van toepassing is, dan is het een RECHT (als in, ze mogen het niet afwijzen, tenzij je terrorist bent). Dat verblijfrecht van de :smiley-philippines: partner hangt dan ook rechtstreeks af van het verblijfrecht van de :eu: partner.
Wij als :eu: hebben het recht in elk :eu: te verblijven (behalve ons vaderland) met ons hele gezin ongeacht de nationaliteit van de gezinsleden. Kun je de gezinsband aantonen, hebben de gezinsleden verblijfsRECHT.

Het Europees recht is iets anders als het nationaal recht, en elk land vult het europees recht ook nog weer iets anders in.

Dit is de :eu: richtlijn waar het om gaat: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2004:229:0035:0048:NL:pdf

En daar staat oa. in:
Het recht van alle burgers van de Unie van vrij verkeer en verblijf op het grondgebied van de lidstaten dient, wil het bestaan onder objectieve voorwaarden van vrijheid en waardigheid, ook aan familieleden, ongeacht hun nationaliteit, te worden verleend. Voor deze richtlijn dient de definitie van „familielid" ook de geregistreerde partner te omvatten indien de wetgeving van het gastland geregistreerd partnerschap gelijk stelt met huwelijk.

Dus bezint eer ge verbant.

(dit hele gelul van mij gaat trouwens om verblijf en niet bezoek, een visum voor bezoek is altijd een gunst, en is dus zwaar :offtopic:)
Amare et sapere vix deo conceditur

Amice

Citaat van: westhoek op donderdag  1 december 2011, 12:07:00
Citaat van: Amice op donderdag  1 december 2011, 11:41:47
Citaaten is het brengen van je vrouw naar jouw woonplaats geen voorrecht maar een recht
Citaatdan is ineens recht van toepassing

Jongens, jullie hebben het allemaal verkeerd want dat had ik ook, volgens de heren hier.

EEN VISUM KRIJGEN IS EEN GUNST, GEEN RECHT!

Als er nu dus nog n klojo durft te beweren dat het n gunst is, kan die van wat mij betreft verbannen worden wegens het geven van valse informatie.

Oef ik heb gezegd.

je maakt wat meer hier.


Een visum verkrijgen is een GUNST, geen recht.
http://www.kruispuntmi.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx?id=61

CitaatEen vreemdeling heeft geen recht op een toeristenvisum: de toekenning ervan is steeds een gunst. Zelfs als de aanvrager alle nodige documenten voorlegt, kan het visum geweigerd worden. Tegen de weigering van de visumaanvraag door de Dienst Vreemdelingenzaken kan een beroep bij de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen ingediend worden.

Nog iets, en ik zal niet vragen jou te bannen wegens het geven van valse info, zo ben ik niet  :lachen:


Ik garandeer je dan toch dat er geen enkele officiele wettekst is waarin staat dat het verkrijgen van een visum een gunst is, zowel nationaal als europees, de wet kent nl geen willekeur en mag ook niet discriminerend zijn.
Dat grensbewakers enz.gemachtigt zijn op eigen inzicht toegang te weigeren,volgens de daarvoor bestemde veiligheidsregels,wil nog niet zeggen dat het een gunst is maar is dan afhankelijk van de integriteit van die beambte.
Diegene die dit soort opmerkingen doen, werken daarmee corruptie in de hand en steunen het ook nog eens.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Tinulang_Manok

#59
Rijksvisumwet  :nederlandsevlag:

Artikel 9

   1. De bevoegde autoriteit kan op aanvraag van de vreemdeling een visum verlenen indien de vreemdeling:
   a. beschikt over een geldig reisdocument,
   b. geen gevaar oplevert voor de openbare orde,
   c. geen gevaar oplevert voor de nationale veiligheid,
   d. geen gevaar oplevert voor de volksgezondheid,
   e. geen gevaar oplevert voor de internationale betrekkingen en
   f. beschikt over voldoende middelen van bestaan, zowel voor het voorgenomen verblijf als voor de terugreis of de doorreis naar een derde Staat waar de toegang is gewaarborgd.

inderdaad het woord gunst staat er niet in, maar
kan = gunst
zal = recht
er staat kan.

bron: http://www.tweedekamer.nl/images/32415%20bij_tcm118-209390.doc
Amare et sapere vix deo conceditur