Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat stoort je aan de Filipijnen?

Gestart door Lorre, donderdag 22 mei 2014, 08:12:58

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: Lex1980 op donderdag  7 augustus 2014, 11:40:31
Ik weet niet of het meer over de persoon dan over het land zegt, maar ik heb met enige regelmaat het vermoeden dat men 'drog'redenen gebruikt voor kleine dingen. Blijkbaar is bijvoorbeeld zeggen dat je ergens geen zin in hebt erg onbeleefd.

Ook is het begrip 'be right back' behoorlijk rekbaar heb ik gemerkt. Soms duurt het een halve of hele dag, soms maar 10 minuten.

Ik hoor anders meer 'for a while sir' overigens met het zelfde resultaat.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

nils


walkingtree

Baby en zeer kleine kinderen op de benzinetank van de brommer!
Zag laatst een moeder die de baby iets boven haar hoofd tilde omdat er al twee hele kleintjes
Voor bij pappa tegen stuur aan zaten.
Daar zou de politie als eerste naar moeten kijken!
Dan inderdaad naar die Jeepneys en vrachtwagens die roet uitspuwen.
Kan nog wel verder gaan maar laat het ff hierbij.

Amice

Stoepen /sidewalks
Als ze er al zijn dan zijn te smal en overstelpt met obstakels en.....geparkeerde auto's

Je dient als voetganger bijna constant naar de straat te kijken (dubbeltjes zoeken) om niet je nek te breken op een sidewalk.
De voetganger heeft blijkbaar geen recht hier.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Rich de Nederbelg.

Adik

Het valt me nog mee dat er weinig klachten zijn over het feit dat ze blanken zien als een pot met goud? Valt dat inderdaad mee, of hebben jullie die ervaringen vakkundig verbannen uit jullie geheugen?

En dan heb ik het niet over een beetje gebedel of een kleine boete van de verkeerspolitie maar meer de absurd grote bedragen?

Amice

Grote bedragen vallen m.i niet onder gebedel maar is pure malversaties en manipulatie.

Meestal komt dat van de familie of van meiden die in de hoereca werken en  kostwinners zijn.
Dat gaat (althans dat is mijn ervaring) meestal  gepaard met een groot probleem, die er feitelijk niet is of een beeldschone kans die te mooi is om waar te zijn.

Er was ooit eens een lijst op internet welke was opgemaakt door een buitenlander daarover, als je die in eerste instantie las dan dacht je dat het om grappen gingen maar het ging om een (onuitputtelijke lijst) met problemen die serieus geopperd werden om geld af te troggelen.

Zo kwam inmiddels al weer 8 jaar geleden een free lancer naar me toe in de bar met de vraag wat een ziekenhuis behandeling kost voor een ongeluk met een tricycle waarbij de passagier gewond was aan haar been. Niet wetende waar het toen precies omging maar in het achterhoofd de mogelijkheid dat het om familie ging waarvoor zij diende te zorgen, zei ik minimaal P25000.....toen kwam de mamasan erbij en die zij NEE minimaal p35000 voor privat hospital.
Toen wist ik meteen dat het om een truc ging om haar buitenlandse vriendje(uit noorwegen) waarmee ze belde te belazeren. Die zegde op dat moment toe het geld te sturen.

10 minuten later zag ik haar met een duitser handelingen verichten onder de tafel(jawel in de bar) en die gaf haar ook nog eens P2000 daarvoor.
De dame in kwestie was de rest van de dag goed gemutst na zo een vangst.  :jajaja:

Je maakt wat mee hier dienaangaande. :jajaja:



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

stijn54

Mijn vriendin is met werken begonnen voor een sari sari buiten het familiehuis na de vernieling van yolanda. Het is een betonnen familiehuis waar ze in wonen waar ze de sari sari hadden in huis en nu is ze bezig om de sari sari buiten het huis te bouwen. Ze begon met 60.000 pesos nu ben ik al aan 100.000 pesos wat ik heel vervelend vind maar ze zegt het is zo moeilijk hier om een goede schatting te maken van de kostprijs, zij koopt het materiaal. Eind september ga ik naar daar en ik voel me een beetje gevangen zeg ik nu neen dan is de verstandhouding verpest. Ik hou van haar als persoon maar ge geld behoefte steekt me tegen. Zij heeft allen de sari sari als inkomen.

Amice

Dan mag ze die Sari Sari nog velen jaren runnen om dat er weer uit te halen  :neeneenee:

De opbrengst van een gemiddelde provinciale sarisari ligt op zo'n P300 per dag.

Waar praten we als nieuwbouw overigens over? een sarisari heeft vaak een afmeting van 2x3 meter.  :weetikniet:

Voor P 75000 bouw je al een bamboo huis met 2 slaapkamers in de province

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke

Citaat van: stijn54 op vrijdag  8 augustus 2014, 11:35:00
Mijn vriendin is met werken begonnen voor een sari sari buiten het familiehuis na de vernieling van yolanda. Het is een betonnen familiehuis waar ze in wonen waar ze de sari sari hadden in huis en nu is ze bezig om de sari sari buiten het huis te bouwen. Ze begon met 60.000 pesos nu ben ik al aan 100.000 pesos wat ik heel vervelend vind maar ze zegt het is zo moeilijk hier om een goede schatting te maken van de kostprijs, zij koopt het materiaal. Eind september ga ik naar daar en ik voel me een beetje gevangen zeg ik nu neen dan is de verstandhouding verpest. Ik hou van haar als persoon maar ge geld behoefte steekt me tegen. Zij heeft allen de sari sari als inkomen.

Nee Nee! Ze heeft U als inkomstenbron!  :daag: