Wat stoort je aan de Filipijnen?

Gestart door Lorre, donderdag 22 mei 2014, 08:12:58

Vorige topic - Volgende topic

Lorre

Desinteresse in hun job.
Koppigheid om een andere/betere (werk)methode te gebruiken.
Klantenservice nul komma nul.
Graaicultuur.
Skin tax.
Hun geacteerde conservatisme.
I'm shy.
Eens ze het wat beter hebben, behandelen ze hun eigen volk als str*nt.
Acteertalent/smoezen om aan geld te komen.
Hun rijgedrag en het nooit aflatende getoeter.
Hun onverantwoordelijkheidsgevoel met kids in het verkeer.  Kind tussen 2 volwassenen op de brommer of rechtstaand tussen het scooterzadel en stuur.
Verdraaien van de situatie zodat zij gelijk hebben.
Filipino time.
Adeptie in religie.
Het niet begrijpen van Westerse humor.
Internetverbinding

Blauwvinger


Lorre

Citaat van: blauwvinger50 op woensdag  4 juni 2014, 00:34:26
Lekker in  :belgiesmiley: blijven, Lorre  :floet: :thumb:

Na 2 dagen terplaatse is de knop omgedraaid :biggrinn:, indien ik toestemming nodig heb om naar de :smiley-philippines: te reizen, ben jij -blauwvinger50- de eerste die ik het zal vragen :atyourservice: :happy: :floet:.

Rich

Nog zoiets. Anno 2014  :jajaja:

Netizens petition for faster Internet

MANILA, Philippines–Fuming over your slow Internet connection like many Filipinos? Fortunately, even your slow connection can let you access an online petition calling for faster and reliable Internet in the country.

Slowest Internet in Southeast Asia
The clamor for faster Internet gained more traction after a recent report revealed that despite being the considered as one of the social media capitals of the world, the Philippines has the slowest Internet speed in Southeast Asia. Out of 190 countries in the world, it ranked 158th.
Net Index rankings of Ookla showed that the Philippines has an average Internet speed of 3.54 Megabits per second (Mbps), way below Singapore's 65 Mbps. The next slowest connection in the region is Indonesia with 4.2 Mbps.

Bron en online petitie tekenen.  : http://technology.inquirer.net/36637/netizens-petition-for-faster-internet


Rich de Nederbelg.

janvanderijt

ik vraag me af wat sommige mensen hier doen of komen doen in dit heerlijke land
ze storen zich dood aan de filippijnen en komen alleen om te neuken en comentaar te geven
aub blijf dan in europa in polen kun je ook goedkoop en jong neuken  hoef je echt niet naar hier te komen
en je kunt de polen in je eigen land afkraken zijn er genoeg

Amice

Ik heb ze anders nog niet horen klagen over het weer hier in de phils  :floet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Citaat van: janvanderijt op vrijdag  6 juni 2014, 04:47:26
ik vraag me af wat sommige mensen hier doen of komen doen in dit heerlijke land
ze storen zich dood aan de filippijnen en komen alleen om te neuken en comentaar te geven
aub blijf dan in europa in polen kun je ook goedkoop en jong neuken  hoef je echt niet naar hier te komen
en je kunt de polen in je eigen land afkraken zijn er genoeg


Der zit 2 straten vanhier een polen pension, dus die zie ik  regelmatig,  best mooie meiden , maar niet mijn cup of tea,   en ik speek hun taal niet, terwijl ik met tagalog een heel eind kom.  Dus ik hou het bij  :smiley-philippines:  om af en toe flink de bloemetjes buiten te zetten.
Verder stoor ik me niet aan zo veel dingen in  :smiley-philippines:   Tuurlijk zijn er zat dingen die beter kunnen,  maar ik erger me niet meer aan missstanden, die tijd heb ik achter me .

Baron

 :jajaja:

Als ik het zo lees storenj jullie je aan bijna alles in de PH. En gelijk heb je haha  :lachen:
Maar hoe zeggen de Fransen dat; laisser faire, laisser allez. Laat ze maar doen, laat ze maar gaan.
Waar ik echter nooit aan zal wennen zijn
- de gore wc´s
- de slechte werkmentaliteit en klantgerichtheid, incl. meer geld vragen cq oplichten van de toerist / expat.
- dat ze hun eigen volk laten creperen. Bij Jollibee etc. resten op tafel en buiten hongerige mensen, en te lomp om de restanten van de maaltijd in een draagzak te (laten) doen en buiten te geven.
- de slechte maaltijden nagenoeg overal waar je gaat eten.
- en inderdaad slecht internet, maar dat is na 7 jaar nu eindelijk opgelost, in de entree hal in ons condo gebouiw is gratis en heel goed internet.

Laatst wat in laten pakken bij Jollibee en zo een geestelijk gestoorde vrouw gegeven die 20 mtr verder op de stoep "leeft". Kleine moeite maar dat zie je zelden een Aziaat doen!

En al zou ik met de grootste tegenzin naar de PH gaan, dan .... is dat nog altijd mijn zaak!
Ga ook met grote tegenzin terug naar NL, met grote tegenzin naar Belgie (duur, slechte wegen) en Dld (veel Duitsers!) enz.

Polen, ja. als ik dat zo lees lijkt mij dat wel wat!

:thumb: :crazy:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Amice

Citaatdat ze hun eigen volk laten creperen. Bij Jollibee etc. resten op tafel en buiten hongerige mensen, en te lomp om de restanten van de maaltijd in een draagzak te (laten) doen en buiten te geven.
Dat leer je dan ook nog wel af baron, want ik ken er die zo meelij wekkend zijn dat je haast je hele vermogen incl.de luchtkastelen aan ze zou willen geven maar niets is minder waar. Die zijn vaak te lui om te werken.

Zo ken ik een familie met veel kinderen die beweerde dat ze zo arm zijn en niets anders kunnen doen dan afwachten tot iemand meelij met ze hebben en geld geeft  om eten te kopen. Doen de hele dagen niets anders dan confereren bij wie en hoe ze geld kunnen graaien maar slaan ieder aanbod om een baan aan te nemen af, zelfs meerdermalen. Ik had een 2e hands stereo set die ik hun wel wilde geven, NEE dat was niet goed genoeg dat moest nieuw zijn anders kunnen ze de neus niet hoog houden. Een van de dochters had geen slippers meer of ik even wilde doneren... laat Shopwise nu net een aanbieding hebben buy 1 take1 voor Php 99, dus ik dacht kat in het bakkie en wat schets mijn verbazing...haar reactie was waarom ik geen dure Haivana's van Php 800 had gekocht?
Nou geef mijn portie dan maar aan fikkie.

CitaatLaatst wat in laten pakken bij Jollibee en zo een geestelijk gestoorde vrouw gegeven die 20 mtr verder op de stoep "leeft". Kleine moeite maar dat zie je zelden een Aziaat doen!
Nee, want ons kent ons en dus weten ze donders goed dat de stoepbewoners enkel uit zijn op GELD.
Zo herinner ik me nog een anekdote van wijlen Alwin Riebeek die bij Miro een pizza zat te eten en er een oude man bij hem kwam bedelen en niet zo zuinig want die man hield niet enkel zijn hand op maar bewoog gretig zijn vingers in de trant van kom op met je centen.
Alwin Riebeek(van surinaamse afkomst) bood hem een stuk pizza aan, maar nee dat wilde hij niet, hij wilde GELD.
Toen sprongen zelfs de stoppen van een surinamer door en werd de man even verwijderd.

De kersttijd komt er zo weer aan en dan zie je de stoepen weer vol liggen met gasten uit de provincie om geld in te zamelen. Als ze geld hebben om de reis vanuit de provincie naar manila te betalen, kan het haast niet anders dan dat bedelen dus lucratief is en bij deze is bedelen dan dus gewoon WERK voor ze.





Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ingy

1 vraagje: Waarom zijn jullie dan getrouwd of samen met en filippina(o)?
Ok, er zijn veel zaken om je als "westerse man/vrouw" aan te ergeren, maar als ik deze reacties lees ben ik toch verbaasd!
Volgens de reacties is niets maar dan ook niets goed!!! Wat doen jullie dan in de Filippijnen? :ikkeniebegrijp: