Wat stoort je aan de Filipijnen?

Gestart door Lorre, donderdag 22 mei 2014, 08:12:58

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Citaat van: Ronny55 op maandag  9 juni 2014, 03:42:00
Citaat van: bananacreek op zondag  8 juni 2014, 13:51:22
Maar zoals al opgemerkt...wie het niet leuk vind hier kan vertrekken.................. :lachen: :lachen:


Inderdaad, maar zolang het lijstje met voordelen in de  :smiley-philippines: langer blijf als het  :belgiesmiley: lijstje blijven we nog effe.

NB. het  :belgiesmiley: lijstje heeft een schier onoverbruggelijke achterstand goed te maken.  :lachen: :lachen:

:ikkeniebegrijp: kan me niet voortellen dat je dat meent  :weetikniet:
Rich de Nederbelg.

yepyep

Ik heb een hekel aan dat ze goed kunnen 'omdenken', scheef beredeneren.

Lenn

Ze ontkennen nog als je ze op heterdaad betrapt :lachen:

Ronny55

Citaat van: Rich op maandag  9 juni 2014, 09:42:06
Citaat van: Ronny55 op maandag  9 juni 2014, 03:42:00
Citaat van: bananacreek op zondag  8 juni 2014, 13:51:22
Maar zoals al opgemerkt...wie het niet leuk vind hier kan vertrekken.................. :lachen: :lachen:


Inderdaad, maar zolang het lijstje met voordelen in de  :smiley-philippines: langer blijf als het  :belgiesmiley: lijstje blijven we nog effe.

NB. het  :belgiesmiley: lijstje heeft een schier onoverbruggelijke achterstand goed te maken.  :lachen: :lachen:

:ikkeniebegrijp: kan me niet voortellen dat je dat meent  :weetikniet:
Ja , en toch , uiteraard moet je je kunnen aanpassen en als je dan dat lijstje maakt....objectief en zonder vooroordelen....
Met aanpassen bedoel ik niet dat er niets meer is waarover ik mij erger...je leert er mee leven...allee zo ongeveer toch.

Ik zeg nog, hier wonen, of op bezoek komen, is een gigantisch verschil ....ook al ben je al x aantal keren hier geweest.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

janvanderijt

op vakantie hier of wonen hier dat kun je niet vergelijken
op vakantie is 3 weken uit een ruif van plezier eten
wonen hiet zijn ook de dagelijkse zorgen
alles regelen rekeningen betalen boodschappen doen
dat is compleet anders ook leuke en minder leuke dingen
maar dat is in elk land denk ik

jiggy

Ik heb tot nu toe in totaal ca 4 maand in de Filippijnen verbleven, dus ken al een beetje van de cultuur, het dagelijks leven. Maar... er effectief wonen is natuurlijk gans wat anders, al.. zou ik het kunnen, denk ik.
Ik ben namelijk iemand die zich vlug aanpast en zich niet vlug aan iets ergert. Zich aanpassen aan de omgeving en niet omgekeerd. Want ik heb de indruk dat hier nogal wat forumleden, zelfs met lange ervaring met of op de Filippijnen blijven kijken door een westerse bril.
Mijn eerste bezoek leverde inderdaad een "cultuurschok" op. Iets wat de meesten wellicht kennen, doch... langzamerhand leer je begrijpen. Ja zelfs over afval bvb ! Ook hier werd afval tot enkele decennia geleden op sommige plekken gedumpt op "verlaten plekken". Plaatsen die we nu... natuurgebieden noemen !!
Zo zie je maar... ook hier hebben we evolutie doorgemaakt, moeten leren van fouten...
De eerste tekenen van "change" zijn al merkbaar, en... wellicht zullen ze er in de Filippijnen minder lang over doen dan wij om te "leren", want zij zien goede voorbeelden reeds in het buitenland, nietwaar?

En over het hectische verkeer, waar quasi geen enkele chauffeur zich houdt aan de verkeersregels heb ik volgende bedenking : waarom zou de modale Filippijn zich houden aan de (verkeersregels) wanneer de politieke leiders zelf niet het goede voorbeeld geven? Zolang die corrupt zijn , dan mag je met 5 naast mekaar rijden op 3 vakken en is een doorlopende witte lijn in het midden van de weg voor de pinoy slechts een indicatie of versiering ;)

Amice

Citaatwaarom zou de modale Filippijn zich houden aan de (verkeersregels) wanneer de politieke leiders zelf niet het goede voorbeeld geven? Zolang die corrupt zijn , dan mag je met 5 naast mekaar rijden op 3 vakken en is een doorlopende witte lijn in het midden van de weg voor de pinoy slechts een indicatie of versiering Knipoog

Daarmee sla je dan de weg van anarchie in, het dus maar de vraag of men dat werkelijk wil.
Als we het voorbeeld zouden moeten volgen van politici en dat is grotendeels al zo in de  :smiley-philippines: dan is dus niemand meer te vertrouwen.

Dan zouden we in de  :eu: daar nog een lesje van kunnen leren om maar niet altijd de braafste van de klas te zijn. Dan leren we dus manipuleren,indoctrineren en vooral jatten en graaien, het is maar de vraag of men dat werkelijk wil.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: jiggy op dinsdag 10 juni 2014, 06:41:01

De eerste tekenen van "change" zijn al merkbaar
wanneer de politieke leiders zelf niet het goede voorbeeld geven? Zolang die corrupt zijn


Sinds Marcos, en dat is al lang geleden, is het alleen maar erger geworden.
Change, inderdaad.

Luke

Citaat van: jiggy op dinsdag 10 juni 2014, 06:41:01
De eerste tekenen van "change" zijn al merkbaar, en... wellicht zullen ze er in de Filippijnen minder lang over doen dan wij om te "leren", want zij zien goede voorbeelden reeds in het buitenland, nietwaar?


Welke tekenen van change???

Amice

Iedere verandering hoeft nog geen verbetering te zijn.
Ik heb eigenlijk meer het idee dat westerse politici snel leren van de filipino's want m.i. is  :nederlandsevlag: en zeker met de komst van de  :eu: een stuk corrupter geworden.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent