Wat stoort je aan de Filipijnen?

Gestart door Lorre, donderdag 22 mei 2014, 08:12:58

Vorige topic - Volgende topic

Lenn

Nl is net zo corrupt als de Ph. ze zijn alleen veel stiekemer en gemener.
Alleen op de wat lagere functies onderschijd de Ph zich van NL.En als je wat centen hebt makkelijk toch?
Nu hebben we hier in Dvo de nieuwe snelheidsregels, mag je op een 4-baansweg nog maar 30, en dan staan ze met een speedgun, en owee als je 35 rijd.Het maakt trouwens ook niet uit dat je 135 rijd, de sanctie blijft hetzelfde.

yepyep

Nee, daar ben ik het niet mee eens. Filippijnen is veel corrupter dan NL.

Wacht maar tot je een bedrijf opens hier, dan word je van alle kan ten aangevallen door overheidsinstellingen die geld willen zien voor het een of ander.

Lenn

Dat zeg ik toch dat op de lagere niveaus de korruptie hier veel groter is.Makkelijk toch? je schuift wat onder de tafel en het is weer geregelgd.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Lorre op donderdag 22 mei 2014, 08:12:58
Welke zaken storen je écht in de Filipijnen?  Het is niet om een steen te werpen of hen af te kraken tot tegen de grond, enkel en alleen onze ervaringen delen. :atyourservice:
het ligt er ook aan hoe je er me omgaat , kun je met bepaalde dingen niet over weg ? gewoon het roze brilletje op houden en thuis blijven.
het is per slot van rekening geen verplichting om naar de fils te gaan . in een ander land hebben ze veelal andere regels en wetten, daar hebben wij ons als buitenlanders gewoon in te schikken of het nu stoort of niet. pak nu eens zo,n Cobra [jaap, p] die heeft er gewoond, een huis gebouwd en kon niet tegen het kabaal daar . dus die is er weer vertrokken . niets mis mee. die is een ervaring rijker .  en zo zijn er zo veel die er niet meer wonen.
ander land ander verstand .
zo is een hollander weer anders dan een belg .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

peldoman

Citaat van: jens op dinsdag 10 juni 2014, 12:59:35
Citaat van: Lorre op donderdag 22 mei 2014, 08:12:58
Welke zaken storen je écht in de Filipijnen?  Het is niet om een steen te werpen of hen af te kraken tot tegen de grond, enkel en alleen onze ervaringen delen. :atyourservice:
het ligt er ook aan hoe je er me omgaat , kun je met bepaalde dingen niet over weg ? gewoon het roze brilletje op houden en thuis blijven.
het is per slot van rekening geen verplichting om naar de fils te gaan . in een ander land hebben ze veelal andere regels en wetten, daar hebben wij ons als buitenlanders gewoon in te schikken of het nu stoort of niet. pak nu eens zo,n Cobra [jaap, p] die heeft er gewoond, een huis gebouwd en kon niet tegen het kabaal daar . dus die is er weer vertrokken . niets mis mee. die is een ervaring rijker .  en zo zijn er zo veel die er niet meer wonen.
ander land ander verstand .
zo is een hollander weer anders dan een belg .
Uiteraard!  heel anders zelfs!!







Ik mag ze wel, die Belgen.

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op dinsdag 10 juni 2014, 08:41:22
Citaat van: jiggy op dinsdag 10 juni 2014, 06:41:01

De eerste tekenen van "change" zijn al merkbaar
wanneer de politieke leiders zelf niet het goede voorbeeld geven? Zolang die corrupt zijn


Sinds Marcos, en dat is al lang geleden, is het alleen maar erger geworden.
Change, inderdaad.

Corruptie hebben ze van de Spanjaarden mee gekregen en zit nu geheel in hun cultuur en het maakt dan niet veel uit wie er president is..........

Ze worden  in de loop der jaren aleen maar "bolder en bolder"............ :lachen: :jajaja: :jajaja:

The 3 Musketiers............... :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:

gosternokke

Betwijfel ik of ze dat van de spanjaarden hebben meegekregen.  Indonesiërs zijn net zo corrupt, van wie hebben die het dan ?   :lachen:

Ik zoek het meer in de aziatische mentaliteit.

bananacreek

Citaat van: gosternokke op dinsdag 10 juni 2014, 15:50:53
Betwijfel ik of ze dat van de spanjaarden hebben meegekregen.  Indonesiërs zijn net zo corrupt, van wie hebben die het dan ?   :lachen:

Ik zoek het meer in de aziatische mentaliteit.

De Indonesiers hebben het van den Hollanders meegekregen............... :lachen: :jajaja: :jajaja:


janvanderijt

zag in nederland een progamma dat ze 10 portemonais met 150 euro
naar verschillende politie buro,s brachten en ze  een maand later als eigenaar terug  gingen halen
in 6 gevallen was hij verdwenen en in een geval was er honderd euro uit
over corupt gesproken

Wimmie57