Wat stoort je aan de Filipijnen?

Gestart door Lorre, donderdag 22 mei 2014, 08:12:58

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Wat een gelul, je geen oordeel hebben over "Wat stoortje aan de  :smiley-philippines: " als je er niet minimum 2 jaar woont. Hier op vacantie komen 2 maanden ieder jaar is in geen geval voldoende.

Mijn eigenervaring: De eerste jaren was er heeel weinig wat me hier stoorde, maar met de jaren veranderd dat meer en meer. Nu zijn er hopen dingen die me storen, maar ben hier nog altijd tevreden....Het een hoeft het andere niet uit te sluiten.....Dat gezeik van" Als je daar zoveel stoort wat doe je dan daar" kom veelal van mensen die x aantal jaren in de  :smiley-philippines: op vacantie komen voor 1 max 2 maanden en denken dat ze precies weten hoe alles hier reist en zeilt.......Droom verder.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

@Soushkin: Maar goed dat niet iedereen the"baggers" wegjaagd want dan verliezen zo'n 10.000  :smiley-philippines: hun werk.  :denk: Daar al eens bij stilgestaan  :confused2:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

yepyep

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 22 juli 2014, 00:51:56
Wat een gelul, je geen oordeel hebben over "Wat stoortje aan de  :smiley-philippines: " als je er niet minimum 2 jaar woont. Hier op vacantie komen 2 maanden ieder jaar is in geen geval voldoende.

Mijn eigenervaring: De eerste jaren was er heeel weinig wat me hier stoorde, maar met de jaren veranderd dat meer en meer. Nu zijn er hopen dingen die me storen, maar ben hier nog altijd tevreden....Het een hoeft het andere niet uit te sluiten.....Dat gezeik van" Als je daar zoveel stoort wat doe je dan daar" kom veelal van mensen die x aantal jaren in de  :smiley-philippines: op vacantie komen voor 1 max 2 maanden en denken dat ze precies weten hoe alles hier reist en zeilt.......Droom verder.

En zo is de realiteit inderdaad. Desalniettemin wegen de nadelen niet op tegen de voorbeelden, dus blijf ik.

Ronny55

Citaat van: yepyep op dinsdag 22 juli 2014, 02:25:22
Citaat van: Ronny55 op dinsdag 22 juli 2014, 00:51:56
Wat een gelul, je geen oordeel hebben over "Wat stoortje aan de  :smiley-philippines: " als je er niet minimum 2 jaar woont. Hier op vacantie komen 2 maanden ieder jaar is in geen geval voldoende.

Mijn eigenervaring: De eerste jaren was er heeel weinig wat me hier stoorde, maar met de jaren veranderd dat meer en meer. Nu zijn er hopen dingen die me storen, maar ben hier nog altijd tevreden....Het een hoeft het andere niet uit te sluiten.....Dat gezeik van" Als je daar zoveel stoort wat doe je dan daar" kom veelal van mensen die x aantal jaren in de  :smiley-philippines: op vacantie komen voor 1 max 2 maanden en denken dat ze precies weten hoe alles hier reist en zeilt.......Droom verder.

En zo is de realiteit inderdaad. Desalniettemin wegen de nadelen niet op tegen de voorbeelden, dus blijf ik.
Me to.  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Soushkin

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 22 juli 2014, 01:09:42
@Soushkin: Maar goed dat niet iedereen the"baggers" wegjaagd want dan verliezen zo'n 10.000  :smiley-philippines: hun werk.  :denk: Daar al eens bij stilgestaan  :confused2:


Ja, daar heb ik inderdaad bij stil gestaan. Gelukkig voor hen denkt niet iedereen zoals ik doe denk ik dan maar.

Dingen die ik zelf kan doen doe ik liever zelf. Er wordt hier helaas vaak met de Franse slag gewerkt, zoals ze dat in Nederland noemen. In dit geval dan de Filippijnse slag. Ik kan daar niet zo goed tegen dus doe ik het liever zelf, als het dan fout gaat kan ik alleen mezelf de schuld geven. Beter dan een Pinoy de schuld geven die zich er verder toch niets van aantrekt en domweg z'n schouders ophaalt.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Soushkin

Citaat van: yepyep op dinsdag 22 juli 2014, 02:25:22
Citaat van: Ronny55 op dinsdag 22 juli 2014, 00:51:56
Wat een gelul, je geen oordeel hebben over "Wat stoortje aan de  :smiley-philippines: " als je er niet minimum 2 jaar woont. Hier op vacantie komen 2 maanden ieder jaar is in geen geval voldoende.

Mijn eigenervaring: De eerste jaren was er heeel weinig wat me hier stoorde, maar met de jaren veranderd dat meer en meer. Nu zijn er hopen dingen die me storen, maar ben hier nog altijd tevreden....Het een hoeft het andere niet uit te sluiten.....Dat gezeik van" Als je daar zoveel stoort wat doe je dan daar" kom veelal van mensen die x aantal jaren in de  :smiley-philippines: op vacantie komen voor 1 max 2 maanden en denken dat ze precies weten hoe alles hier reist en zeilt.......Droom verder.

En zo is de realiteit inderdaad. Desalniettemin wegen de nadelen niet op tegen de voorbeelden, dus blijf ik.

Zelfde voor mij. Voorlopig vind ik het nog steeds om te genieten hier, ik heb dus geen plannen om terug te gaan naar Nederland.

De meeste zaken die me hier niet aanstaan kan ik gelukkig (ver)mijden dus doe ik dat maar.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Soushkin

Smaakloos (vegetarisch) eten in veel Filippijnse restaurants waar ze dan (verhoudingsgewijs) ook nog eens teveel voor vragen. Meestal eindig ik dan in de bekende fastfood franchises wat ik dan toch weer jammer vind.


Kopjes rijst geserveerd krijgen terwijl je nog op rest zit te wachten.


Een aantal personen krijgt hun hele of halve maaltijd al geserveerd terwijl de rest nog zit te wachten. Hoe ze dat zo voor elkaar kunnen krijgen vraag ik me dan af als kok zijnde. Waarschijnlijk gooien ze iets wat 10 minuten nodig heeft tegelijkertijd met iets wat 30 minuten nodig heeft in de pan.


Systematisch werken? Nog nooit van gehoord op heel veel plaatsen hier. Kennen ze gewoon niet. "It's the Filippino way" zeg ik dan maar altijd.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Soushkin

Troep van barslechte kwaliteit die hier overal in de winkels ligt. True, het is spotgoedkoop maar bagger is het wel.

Vooral bij CD-R King verkopen ze rommel. Alles wat je daar koopt gaat binnen een maand stuk. Alleen heengaan dus als je stickers voor je laptopbehuizing zoekt.


Als je kwaliteit wilt hebben moet je dus import kopen. Voor TVs maakt het niet zo uit. De meeste schermen komen toch bij Samsung of Sharp vandaan en andere bedrijven doen alleen aan assemblage en steken er dan hun eigen naamstickertje op. Laatst nog een leuk TCL schermpje voor m'n PC gehaald en wat zat erin toen ik 'm openschroefde??  Juist, Samsung beeldscherm.


Ik heb wel een goede tondeuze voor 190 pesos bij de Unitop/New Star/Uni Star vandaan gehaald waar ik al meer dan een jaar mezelf minimaal tweemaal per maand mee scheer. Niet alles wat goedkoop is is dus slecht.  :thumb:


Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Lorre

Citaat van: Soushkin op woensdag 23 juli 2014, 03:31:25Vooral bij CD-R King verkopen ze rommel. Alles wat je daar koopt gaat binnen een maand stuk.

Ik kocht er vorig jaar een card reader voor het fenomenale bedrag van 20 Peso én die doet het nog steeds, ongelofeloos.  Soms (!!!) hebben ze er goeie TROEP :lachen: :lachen: :lachen:.

janvanderijt

ik heb het gevoel dat we positiever worden heerlijk :jajaja: