Wat stoort je aan de Filipijnen?

Gestart door Lorre, donderdag 22 mei 2014, 08:12:58

Vorige topic - Volgende topic

Ifugao

Verkeer: geen licht aan s'nachts, plotseling een U-turn maken zonder te kijken. Nooooit opletten. Texten op de motorbike.

Rich

Citaat van: Ifugao op dinsdag  5 augustus 2014, 10:42:55
Verkeer: geen licht aan s'nachts, plotseling een U-turn maken zonder te kijken. Nooooit opletten. Texten op de motorbike.

Inderdaad levensgevaarlijk dat gsm gebruik op fiets en brommer, hier zie je dat ook steeds meer.  De boete hier  :belgiesmiley:  is  100 euro en ze mogen het van mij streng aanpakken.
Rich de Nederbelg.

bananacreek

 :smiley-philippines: die het NIET leren om de suikerpot en andere potjes dicht te doen na het gebruik.... :negatief: :negatief:


Ronny55

Het boerebedroog, das nog zo iets.

koop je iets dan is het as low as 10.000 peso with a discount as high as 1.000 peso.

Revieuw for your bord exam with....Last year 14 students in the first 10.... dat stond op een groot bord aan de oude luchthaven in CDO

Mijn vrouw vroeg me met hoeveel % ben jij afgestudeerd......"78 %, was bij de beste".....wauw, dan was je maar nipt door, ik had 88% ...." hoe net door  :confused2: " ...tja je moet 75% halen om door te zijn.....Ik zeg neen 50% op alle vakken en 60% in totaal moest ik hebben........Dan blijkt dat ze hier beginnen , niet met 0 maar met 50% , dus effe omgerekend en ik kwam op 89% . Op die manier oogt haar diploma mooi uiteraard.

Zo zijn er tig aantal voorbeelden van boerenbedrog ...vind het eerder belachelijk dan dat het me echt stoord.  :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

nils

Zo was ik laatst op de website van cebu pacific om een Ticket te boeken en
het is onderhand net Ryanair.

Wil je geen reisverzekering dan moet je eerst op "No thanks, I would like .." drukken.
En vervolgens krijg je de onderstaande popup, waarop je op cancel moet drukken.


Success gegarandeerd!

Amice

Traffic enforcers  :jajaja:
Die maken de verkeers chaos eerder slechter dan beter.
vaak gebeurd het dat ze een van de 2 rijrichtingen  stopzetten voor bepaalde tijd waardoor er files ontstaan.
Als je dan de pech hebt en enkele uren later diezelfde weg terug moet nemen, hebben ze hun werk naar de andere rijrichting verplaatst en heb je dus zowel op de heen als terugweg met files te maken.

In veel van de gevallen kunnen die lui beter maar thuis blijven dan loopt het verkeer vaak vanzelf beter en zijn automobilisten beter af zonder hun grote grijns en 'ticket Sir". Waarna men ze weer smeergeld dient te betalen(onder de tafel uiteraard).



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

opinie

Citaat van: Ronny55 op woensdag  6 augustus 2014, 15:30:14
Dan blijkt dat ze hier beginnen , niet met 0 maar met 50% , dus effe omgerekend en ik kwam op 89% . Op die manier oogt haar diploma mooi uiteraard.

Als ik het goed begrepen heb is die eerste 50% voor aanwezigheid.

Stel iemand is ziek of heeft een ongeval en is maar de helft van de tijd op school geweest dat jaar.
Stel dat deze student potentieel heeft en zich thuis flink inzet.
Haalt 80% op de tests.
50% van de eerste 50% => 25%
80% van de tweede 50% => 40%
totaal van de twee x 50% => 65% => jaar overdoen

Een andere student:
Is elke dag in de klas aanwezig omdat hij moet van thuis uit.
Haalt amper 52% op dezelfde tests.
100% van de eerste 50% => 50%
52% van de tweede 50% => 26%
totaal van de twee x 50% => 76% =>geslaagd

Destijds zei een leraar in het middelbaar ons (de klas):

  • deliberatie: overlaten gaan, kan vanaf 40% op één vak. Als het bv. een vak is dat niet noodzakelijk is in het volgende jaar enz.
  • stoppen kan tot 60% per vak. Als het de mening was van de klasraad dat de student enkel goed gegokt had. Dat was de reden dat veel leraars een negatief punt gaven voor een fout antwoord op meerkeuzevragen. Als je niet zeker was, kon je dus beter niets antwoorden dan gokken.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Ronny55

Citaat van: opinie op woensdag  6 augustus 2014, 20:55:18

Als ik het goed begrepen heb is die eerste 50% voor aanwezigheid.


Nee nee , 50% daar beginnen ze gewoon mee , alle scholen hier blijkbaar
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

yepyep

1. Roekeloze jeepney drivers
2. MMDA (rijkspolitie) die selectief mensen bekeuren vanwege 'smoke belching', maar Jeepneys gewoon gigantische uitlaatgassen laten uitstoten.
3. Telefoonnummer die niet werken of waarmee geen verbinding gemaakt kan worden.

Adik

Ik weet niet of het meer over de persoon dan over het land zegt, maar ik heb met enige regelmaat het vermoeden dat men 'drog'redenen gebruikt voor kleine dingen. Blijkbaar is bijvoorbeeld zeggen dat je ergens geen zin in hebt erg onbeleefd.

Ook is het begrip 'be right back' behoorlijk rekbaar heb ik gemerkt. Soms duurt het een halve of hele dag, soms maar 10 minuten.