Wat stoort je aan de Filipijnen?

Gestart door Lorre, donderdag 22 mei 2014, 08:12:58

Vorige topic - Volgende topic

dozo


Adik

Citaat van: stijn54 op vrijdag  8 augustus 2014, 11:35:00
Mijn vriendin is met werken begonnen voor een sari sari buiten het familiehuis na de vernieling van yolanda. Het is een betonnen familiehuis waar ze in wonen waar ze de sari sari hadden in huis en nu is ze bezig om de sari sari buiten het huis te bouwen. Ze begon met 60.000 pesos nu ben ik al aan 100.000 pesos wat ik heel vervelend vind maar ze zegt het is zo moeilijk hier om een goede schatting te maken van de kostprijs, zij koopt het materiaal. Eind september ga ik naar daar en ik voel me een beetje gevangen zeg ik nu neen dan is de verstandhouding verpest. Ik hou van haar als persoon maar ge geld behoefte steekt me tegen. Zij heeft allen de sari sari als inkomen.

Ach, uw vrienden trakteert u toch ook wel eens op een pilsje in de kroeg? Neem er nu zelf een en vertel dat u zich niet prettig voelt bij u huidige financiële positie? Als het rekening houden met elkaar (schoonfamilie incluis) niet wederzijds is weet u gelijk waar u aan toe bent.

Blauwvinger

Ach een vrouwtje uit  :smiley-philippines: kost veel, MAAR, je krijgt er ook veel voor terug  :thumb:

Ronald-D

Citaat van: Luke op vrijdag  8 augustus 2014, 13:27:39
Citaat van: stijn54 op vrijdag  8 augustus 2014, 11:35:00
Mijn vriendin is met werken begonnen voor een sari sari buiten het familiehuis na de vernieling van yolanda. Het is een betonnen familiehuis waar ze in wonen waar ze de sari sari hadden in huis en nu is ze bezig om de sari sari buiten het huis te bouwen. Ze begon met 60.000 pesos nu ben ik al aan 100.000 pesos wat ik heel vervelend vind maar ze zegt het is zo moeilijk hier om een goede schatting te maken van de kostprijs, zij koopt het materiaal. Eind september ga ik naar daar en ik voel me een beetje gevangen zeg ik nu neen dan is de verstandhouding verpest. Ik hou van haar als persoon maar ge geld behoefte steekt me tegen. Zij heeft allen de sari sari als inkomen.

Nee Nee! Ze heeft U als inkomstenbron!  :daag:

Nou... Inderdaad. Ik stuur mijn vrouw sinds mei zo'n 150 tot 200 euro per maand.
Hier heeft ze zelf niet om gevraagd maar heb dat haar zelf aangeboden omdat ze in april met haar baan is gestopt om zich volledig te richten op haar inburgeringscursus.

Dit geld gebruikt ze dan ook om haar documenten te regelen en voor de vluchten van cebu naar de Nederlandse ambassade.

De maandelijkse bijdrage zal niet zoveel maanden meer duren want we verwachten/hopen dat ze binnen zo'n twee maanden hier is. (Verwacht volgende week de TEV aanvraag te starten)

Maar als ik bedragen langs zie komen zoals bovenstaand begin ik me toch wel achter de oren te krabben.... En ik neem aan dat die 100.000 exclusief de 'normale' maandelijkse bijdrage is?

Ik zou me dan niet haar liefje voelen... maar idd meer haar zak met geld.

Amice

Mja, 150-200 euro is wel ca. P10000 per maand en dat is nagenoeg een volwaardig salaris hier.

Die malversaties beginnen altijd met nog redelijke bedragen en gaan hoger en hoger naar gelang er succes geboekt wordt met het vorige lager bedrag.
Daarmee proberen ze uit te vinden hoever ze kunnen gaan en hoe rijk de buitenlander wel niet is.
Edoch binnen is binnen voor hun en het kan ze echt niet verdommen of de buitenlander afhaakt, voor de armoede en de liefde kunnen ze dan altijd nog bij een filipino terecht, toch?

Niet tegenstaande dat blijkbaar een house & lot tot de eerste aanschaf dient te behoren hier want ze blijven er maar over doordrammen en proberen om op allerlei mogelijke manieren toch aan de financieen daarvoor te komen.


Ze (de familie) kunnen dan ook slecht tegen de buitenlandse nuchterheid en smart asses want dat geeft kritiek en worden ze achter de kaarten gekeken.
Als er echte liefde in het spel is dan vraagt de filipina niet om geld want dan is ze bang je te verliezen. Ondanks wat de famlie dan ook zegt om toch te malverseren/manipuleren.
Zo een Filipina is overigens niet te benijden want ze zit daarmee constant tussen 2 vuren in, die ze uiteraard beiden wil behouden.






Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

diky dik

Jaja, iedereen likt graag aan de vetpot ! :vl:
En zeggen dat de thaise nog straffer zijn!

Amice

Het is overigens niet enkel bij buitenlanders waar dat bij gebeurt hoor, ook voor een pinoy geldt hetzelfde en zullen ze ook kijken wat er te halen valt.

Een zus van mijn vriendin is net afgestudeerd en mag dus van de familie nu op zoek naar een boyfriend.  :jajaja:
Een leuke verpakking heeft ze wel ja maar wat daarin zit is niet echt mijn type moet ik zeggen. Buiten afstuderen op andermans kosten ( haar oudste zus) heeft ze nog nooit iets gepresteerd maar een hoge neus dat ze heeft, dat wil je niet weten.
Haar toekomstige (Filipino) BF dient dan ook over een auto en huis te beschikken anders valt die al af.
Een buitenlander kan ook maar dan moet die wel echt stinkend rijk zijn.

Koken kan madam niet en zo lui als de nacht,als ze wat moet doen dan krijg je een blik van"you have to serve me,me not you', dus wat heeft ze buiten een fluitje van n cent dan te bieden? :weetikniet:

There are 2 kind of people in the world: takers & givers
Many Filipino/a's are takers.  :jajaja:







Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

nils

Citaat van: stijn54 op vrijdag  8 augustus 2014, 11:35:00
Mijn vriendin is met werken begonnen voor een sari sari buiten het familiehuis na de vernieling van yolanda. Het is een betonnen familiehuis waar ze in wonen waar ze de sari sari hadden in huis en nu is ze bezig om de sari sari buiten het huis te bouwen. Ze begon met 60.000 pesos nu ben ik al aan 100.000 pesos wat ik heel vervelend vind maar ze zegt het is zo moeilijk hier om een goede schatting te maken van de kostprijs, zij koopt het materiaal. Eind september ga ik naar daar en ik voel me een beetje gevangen zeg ik nu neen dan is de verstandhouding verpest. Ik hou van haar als persoon maar ge geld behoefte steekt me tegen. Zij heeft allen de sari sari als inkomen.
Of de sari sari store er staat kom je er in september wel achter.
Maar voor 100.000 pesos kan je in ieder geval een kleine uitbouw financieren en
zou ik mezelf niet verplicht sturen om geld op te sturen, mocht je net een relatie zijn aangegaan.

Zelf heb ik een bijdrage gedaan aan het huis voor mijn schoonouders en ben ik wel voorzichtig met het toezenden van geld omgesprongen.
Zo heb ik het in delen opgestuurd en de progressie gemonitored aan de hand de verrichte werkzaamheden.
In het begin waren ze hierdoor wel wat ontheemd, maar heeft het bij hun wel een lampje doen branden.
En zijn ze hierdoor voorzichtig met het geld omgesprongen.

Ronald-D

Citaat van: Amice op vrijdag  8 augustus 2014, 20:27:35
Mja, 150-200 euro is wel ca. P10000 per maand en dat is nagenoeg een volwaardig salaris hier.

Die malversaties beginnen altijd met nog redelijke bedragen en gaan hoger en hoger naar gelang er succes geboekt wordt met het vorige lager bedrag.
Daarmee proberen ze uit te vinden hoever ze kunnen gaan en hoe rijk de buitenlander wel niet is.
Edoch binnen is binnen voor hun en het kan ze echt niet verdommen of de buitenlander afhaakt, voor de armoede en de liefde kunnen ze dan altijd nog bij een filipino terecht, toch?

Niet tegenstaande dat blijkbaar een house & lot tot de eerste aanschaf dient te behoren hier want ze blijven er maar over doordrammen en proberen om op allerlei mogelijke manieren toch aan de financieen daarvoor te komen.


Ze (de familie) kunnen dan ook slecht tegen de buitenlandse nuchterheid en smart asses want dat geeft kritiek en worden ze achter de kaarten gekeken.
Als er echte liefde in het spel is dan vraagt de filipina niet om geld want dan is ze bang je te verliezen. Ondanks wat de famlie dan ook zegt om toch te malverseren/manipuleren.
Zo een Filipina is overigens niet te benijden want ze zit daarmee constant tussen 2 vuren in, die ze uiteraard beiden wil behouden.

Meer ga ik zeker niet geven... En dat weet ze ook..
Ze zal er niet om vragen ook... Ze heeft me nog nooit wat gevraagd... nou ja... nooit... het is ook pas 2 jaar.

Dat 150-200 voor sommigen een voltallig maandsalaris is dat weet ik inderdaad... En voor velen die moeten het met een stuk minder doen.
Mijn vrouw had wel een redelijk salaris hoor ;)
Ze had een maandloon van 21.000 pesos.
De reden dat ik haar maandelijks wat op ging sturen is omdat ik me toch wat schuldig begon te voelen omdat ze (zoals ik het voelde) voor mij haar baan had opgezegd.

Met mij heeft ze het slecht getroffen hoor... En daar grap ik wel eens met haar over. Ze woont nog met haar twee zussen bij haar ouders.
Buiten het feit dat haar zussen ook een aardige baan hebben... zijn haar zussen ook nog eens getrouwd met een Filipino die meer geld inbrengen dan ik en ook nog eens een stuk meer verdienen. De één werkt in Riaad en de ander is kapitein op de internationale scheepvaart. Bij die laatste vergeleken heb ik maar een hongerloontje  :lachen:

Ps: sorry voor het off topic gaan.






diky dik

De meesten worden wel gemanipuleerd NA het huwelijk.
Als ik mijn 23 jaar oude storys zou vertellen is dit blad hier veeeeeeel te kort zijn en zouden ze zelfs hier een zwaardere server moeten zetten om dit allemaal te verwerken !

Vroeger was ik innerlijk beschaamd als iemand me vroeg "" Zou je ooit nog met een buitenlands huwen mocht je , je leven herbeginnen""
Toen zei ik  ""ja"" met in het achterhoofd ""nee""
Als NU  iemand me dezelfde vraag stelt dan zeg ik "" NEE"" en denk ik ""NEE"" :vl: