Wat stoort je aan de Filipijnen?

Gestart door Lorre, donderdag 22 mei 2014, 08:12:58

Vorige topic - Volgende topic

Lorre

Citaat van: kamperman op maandag 15 september 2014, 18:35:51als ze roepen trike zeg ik car, en als ze me dan aankijken zeg ik, ow its not a game ???

:biggrinn:  :biggrinn:  :thumb:  :thumb:

huzzie

Citaat van: kamperman op maandag 15 september 2014, 18:35:51
och ik irriteer me er niet zo zeer aan maar elke keer horen van trike trike word ik wel eens moe van
zelfs als je met een helm loopt vragen ze of je een trike wilt, alsof ik voor de sier met een helm loop
soms als ze roepen trike zeg ik car, en als ze me dan aankijken zeg ik, ow its not a game ???

Heb je ook met de zonnebrillenverkopers. Ondanks ik er één op mijn neus heb en hun dit laat weten willen ze me er toch nog ene aansmeren.
Uiteraard "for a good price joe"!
GRRRRR

bananacreek

In het verleden zag ik ze 16 jaar geleden in Cebu city op de sidewalk de naam "Ray Ban" op de lens "schrijven" met een stalen pen...........


bananacreek

Citaat van: bananacreek op donderdag 18 september 2014, 13:35:11
In het verleden zag ik ze 16 jaar geleden in Cebu city op de sidewalk de naam "Ray Ban" op de lens "schrijven" met een stalen pen...........




De echte komen in de buurt to 10-duizend pesos


opinie

Citaat van: bananacreek op donderdag 18 september 2014, 13:35:11
In het verleden zag ik ze 16 jaar geleden in Cebu city op de sidewalk de naam "Ray Ban" op de lens "schrijven" met een stalen pen...........


Hoe namaak herkennen?


[yt=640,505]gAeWl09LwmE[/yt]
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Cosyns Guy

Prachtige website door gekregen van een Filipina die met mijn vriend tesamen in  :belgiesmiley: leeft en haar hoofd niet in het zand steekt als het over negatieve zaken in de  :smiley-philippines: gaat.

http://www.filipiknow.net/negative-traits-of-filipinos/

Vergeet ook niet de ingesloten links in de teksten te bekijken.

eddyvm

hallo
In het kort: zakelijke kontakten met pinoys.Van zodra je een deal met bv een meubelmaker maakt,iemand die je tuin onderhoudt,een manicuriste,...een afspraak is niet heilig hier,loze beloftes,excuses,je kan er een vrachtwagen vol mee laden.Word of honor?telt alleen voor de witte.Ik ken geen enkele buitenlander die niet hetzelfde meemaakt.Die kassiere of pompbediende bv geven geen kopzorgen,maar zodra je zakelijke kontakten maakt...
Daarom bravo aan degene die hier een business hebben.Ik denk er ook over na om kamers te verhuren( maandelijks),maar dat geeft wel meer kopzorgen waarop ik niet zit te wachten.groetjes eddy

Amice

Ja dat klopt maar is niet beperkt tot enkel zakendoen.

Vandaag zou de maintainer komen om wat op te knappen, en gisteren ook al maar niets.

Vanmorgen softdrinks bestelt, maar leveren doen ze morgen wel of als ze er zin in hebben.
En altijd weer die smoezen vandaag dan weer dat de delivery boy day off heeft maar ze hebben er 4 van rondrijden. :ikkeniebegrijp:
Afijn dit zijn dan nog gewoon peanuts en het kan veel erger uiteraard.

Buiten dat je er nooit aan gewend raakt leer je er wel mee omgaan.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

innka3

 :lachen: ja nu 2w geleden zie ik wat schilders bezig bij een huis iets verderop.
dus ik vraag ''kun je bij ons ook het huis schilderen?'' na wat gebel komt de ''grande geffe '' en die bekijkt wat er gedaan moet worden,en zegt morgen kom ikeen quotation geven.ik zeg ,oke see you tomorrow
.ik wacht nog steeds :biggrinn: Niet dat het me stoort :thumb: maar zo is het :hoedjeaf:

Amice

Ach het heeft wel een voordeel:
Als wij expats ooit nog eens terug naar  :nederlandsevlag: :belgiesmiley: gaan
dan zijn we meteen wel geliefde klanten, zo geduldig en afwachtend.  :lachen:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent