Aan lager wal.

Gestart door Digos, zondag 12 februari 2012, 15:19:04

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata

Citaat van: Pieter-Jan op maandag 13 februari 2012, 06:19:54
Triestig he. Ik begrijp niet wrm die belg niet gewoon terug naar be gaat. Ik ben toch liever blut in belgie dan blut op de filipijnen. Hij slaapt in geparkeerde jeepneys en drinkt water om zijn maag te vullen. :-(


Hopelijk is dit een antwoord op je vraag. 

CitaatThese Belgian, German (s) and other other nationals, they can always go back
to their own country and ask for social welfare. It will be provided for them by their government, it's the law. They'd get a comfortable house to live, get their monthly
rations and medical assistance for free, and so on. They'd never go hungry, they
know that. But they chose to live and stay in the Philippines.
It only proves one thing....They love our country and the Filipino people,
no matter what the consequences are. I salute these foreigners and hoping for the
best for all of them...likewise to all my Kababayans living and working abroad
God speed.
From: Lani- The Netherlands
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Quezonboy

Ik had juist begrepen (in elk geval met die Belg) dat ze niet terug kunnen komen omdat ze de terugreis niet kunnen betalen en er is niemand in hun land die de ticket voor hun wil betalen?!
:confused2:
Citaat van: Mawibata op maandag 13 februari 2012, 08:10:54
Citaat van: Pieter-Jan op maandag 13 februari 2012, 06:19:54
Triestig he. Ik begrijp niet wrm die belg niet gewoon terug naar be gaat. Ik ben toch liever blut in belgie dan blut op de filipijnen. Hij slaapt in geparkeerde jeepneys en drinkt water om zijn maag te vullen. :-(


Hopelijk is dit een antwoord op je vraag. 

CitaatThese Belgian, German (s) and other other nationals, they can always go back
to their own country and ask for social welfare. It will be provided for them by their government, it's the law. They'd get a comfortable house to live, get their monthly
rations and medical assistance for free, and so on. They'd never go hungry, they
know that. But they chose to live and stay in the Philippines.
It only proves one thing....They love our country and the Filipino people,
no matter what the consequences are. I salute these foreigners and hoping for the
best for all of them...likewise to all my Kababayans living and working abroad
God speed.
From: Lani- The Netherlands

Mawibata



Citaat van: Quezonboy op maandag 13 februari 2012, 10:12:03
Ik had juist begrepen (in elk geval met die Belg) dat ze niet terug kunnen komen omdat ze de terugreis niet kunnen betalen en er is niemand in hun land die de ticket voor hun wil betalen?!
:confused2:


Quezonboy, je maakt mij toch niet wijs dat er in   :belgiesmiley:  door familie en/of  vrienden geen â,¬  500,00  kunnen bij elkaar geraapt  worden

En eens hier kan hij terugvallen op het sociaal vangnet.



Laat ons realistisch blijven.
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Luke

Citaat van: Mawibata op maandag 13 februari 2012, 11:05:53


Citaat van: Quezonboy op maandag 13 februari 2012, 10:12:03
Ik had juist begrepen (in elk geval met die Belg) dat ze niet terug kunnen komen omdat ze de terugreis niet kunnen betalen en er is niemand in hun land die de ticket voor hun wil betalen?!
:confused2:


Quezonboy, je maakt mij toch niet wijs dat er in   :belgiesmiley:  door familie en/of  vrienden geen â,¬  500,00  kunnen bij elkaar geraapt  worden

En eens hier kan hij terugvallen op het sociaal vangnet.



Laat ons realistisch blijven.

Wie zegt dat de familie hem nog terug willen zien??   :daag:

opinie

Citaat van: Luke op maandag 13 februari 2012, 11:43:14
Wie zegt dat de familie hem nog terug willen zien??   :daag:

:mad1: Ik wou dat zeggen!  :biggrinn:

Kijk, iemand trapt het hier af en laat zijn kinderen in de steek. Geen onderhoudsgeld, geen vader-kind band mogelijk hun opgezadeld met een hoop schuld ...
Komt er na jaren een telefoontje of ze hun vader kunnen helpen. Ontnuchtering: nu kent hij hun wel, komt bedelen en is het niet zo dat kinderen kunnen opdraaien voor de OCMW-steun (bijstand) dat hij krijgt? Dat was toch het plan van Vandenbroecke, solidariteit of de gerechtsdeurwaarder!
Dus na jaren moeten leven zonder zijn hulp mogen ze afdokken voor een vent die in de vette jaren hun niet kende.
Wedden dat hun telefoonnummers plots afgesloten zijn?

CitaatThese Belgian, German (s) and other other nationals, they can always go back
to their own country and ask for social welfare. It will be provided for them by their government, it's the law. They'd get a comfortable house to live, get their monthly
rations and medical assistance for free, and so on. They'd never go hungry, they
know that. But they chose to live and stay in the Philippines.
It only proves one thing....They love our country and the Filipino people,
no matter what the consequences are. I salute these foreigners and hoping for the
best for all of them...likewise to all my Kababayans living and working abroad
God speed.
From: Lani- The Netherlands

Ondertussen leven er mensen in hun auto in  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag:
Of vallen ze onder asielzoekers?

Citaat van: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1368944/2011/12/27/50-000-daklozen-in-Belgie.dhtmlHet aantal daklozen in ons land neemt zorgwekkend toe. "België telt op dit ogenblik minstens 50.000 daklozen", zegt Philippe De Craene van het Daklozen Aktie Komité (DAK)
5.000 van hen leven permanent op straat
minstens 45.000 mensen, is zo goed als onzichtbaar.
In Nederland is het aantal dakloze jongeren opgeklommen tot 6.000.
Deze tendens verwachten we ook in België", luidt het.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie

Een voorbeeld:
Koppel met kind gaat naar de  :smiley-philippines: . Ze hebben een zaak daar maar het loopt niet. Ze gaan uit elkaar, zaak verkocht voor een habbekrats.
Maar... er blijkt een lening open te staan in  :belgiesmiley: , ze gingen officieel op vakantie en nu wil de bank geld zien.
Te weinig om ginder fatsoenlijk te leven, te veel schuld om terug te keren. Oja, de bankschuld maakt deel uit van de erfenis voor de kinderen van zijn eerste vrouw. Die zullen wel zijn dood hier niet melden als die tijd komt. Missing in  :smiley-philippines: , maybe...
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Quezonboy

Citaat van: opinie op maandag 13 februari 2012, 12:03:35
Citaat van: Luke op maandag 13 februari 2012, 11:43:14
Wie zegt dat de familie hem nog terug willen zien??   :daag:

:mad1: Ik wou dat zeggen!  :biggrinn:

Kijk, iemand trapt het hier af en laat zijn kinderen in de steek. Geen onderhoudsgeld, geen vader-kind band mogelijk hun opgezadeld met een hoop schuld ...
Komt er na jaren een telefoontje of ze hun vader kunnen helpen. Ontnuchtering: nu kent hij hun wel, komt bedelen en is het niet zo dat kinderen kunnen opdraaien voor de OCMW-steun (bijstand) dat hij krijgt? Dat was toch het plan van Vandenbroecke, solidariteit of de gerechtsdeurwaarder!
Dus na jaren moeten leven zonder zijn hulp mogen ze afdokken voor een vent die in de vette jaren hun niet kende.
Wedden dat hun telefoonnummers plots afgesloten zijn?

CitaatThese Belgian, German (s) and other other nationals, they can always go back
to their own country and ask for social welfare. It will be provided for them by their government, it's the law. They'd get a comfortable house to live, get their monthly
rations and medical assistance for free, and so on. They'd never go hungry, they
know that. But they chose to live and stay in the Philippines.
It only proves one thing....They love our country and the Filipino people,
no matter what the consequences are. I salute these foreigners and hoping for the
best for all of them...likewise to all my Kababayans living and working abroad
God speed.
From: Lani- The Netherlands

Ondertussen leven er mensen in hun auto in  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag:
Of vallen ze onder asielzoekers?

Citaat van: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1368944/2011/12/27/50-000-daklozen-in-Belgie.dhtmlHet aantal daklozen in ons land neemt zorgwekkend toe. "België telt op dit ogenblik minstens 50.000 daklozen", zegt Philippe De Craene van het Daklozen Aktie Komité (DAK)
5.000 van hen leven permanent op straat
minstens 45.000 mensen, is zo goed als onzichtbaar.
In Nederland is het aantal dakloze jongeren opgeklommen tot 6.000.
Deze tendens verwachten we ook in België", luidt het.
Die hebben recht op een zwerversuitkering, die bestaat echt! :thumb: Ik dacht ook dat zwervers of daklozen geen uitkering kregen :denk:. Het verschil per gemeente zowel de toekenning als de bijdrage, meestal is dat een contant bedrag per week (in plaatst bij gewone uitkeringen die per maand worden uitbetaalt), de daklozenopvang krijgt de opvang van die dakloze meestel direct betaald van de gemeente.

Quezonboy

Citaat van: Mawibata op maandag 13 februari 2012, 11:05:53


Citaat van: Quezonboy op maandag 13 februari 2012, 10:12:03
Ik had juist begrepen (in elk geval met die Belg) dat ze niet terug kunnen komen omdat ze de terugreis niet kunnen betalen en er is niemand in hun land die de ticket voor hun wil betalen?!
:confused2:


Quezonboy, je maakt mij toch niet wijs dat er in   :belgiesmiley:  door familie en/of  vrienden geen â,¬  500,00  kunnen bij elkaar geraapt  worden

En eens hier kan hij terugvallen op het sociaal vangnet.



Laat ons realistisch blijven.

Ik ben realistisch :explotieren: en helaas ik moet je wijsmaken  :crazy:dat er soms in Belgie (of in andere westerse landen) geen 500 euro wordt bij geraapt door familie en / of vrienden omdat ze dat niet willen / kunnen (dat is helaas ook mogelijk) of dat die dakloze simpel weg geen vrienden en / of familie in een Westerse land (meer) heeft. Mijn vriendin Mam Gladys heeft ook gehoord van buitenlanders die op Filipijnen vast zitten en wilde niet dat ik een baan zou accepteren op de Filipijnen waarbij ik niet genoeg verdiende voor een terugvlucht naar Nederland.
In dit topic vindt je een voorbeeld waarom de familie geen geld voor mij zou over hebben.

opinie

Citaat van: Mawibata op zondag 12 februari 2012, 23:30:25
Digos, gaat het volgende er ook over ?  Gevonden op FB

Bron :
  http://www.gmanetwork.com/news/story/247664/ulatfilipino/talakayan/mga-dayuhang-naghihirap-sa-pilipinas

Ik heb de tekst even door een vertaler gegooid: Tagalog => (krom) Nederlands

Buitenlandse armoede in de Filippijnen

Droom van de meesten van ons: op het vliegtuig te stappen, werken in het buitenland, en rijk.

Meestal denken we dat buitenlanders rijker zijn.  Maar om dat "Reel Time" weer te geven op GMA News TV deze zaterdag, bleek dat er buitenaardse wezens buitenlanders leven in de Filippijnen Palang lijden - geen eten, geen onderdak, geen goede kleding.

Featured in "Reel Time" De vier gezichten van de droom nasilaw de schoonheid van de Filippijnen: Kurt, Frans, Ward, en Wolfgang.

Kurt

Tien jaar leven in de Filippijnen was Kurt Kolms.  Hij had gewerkt Amerikanen in het land als aanvoerder van luxe jacht.  Na vijf jaar was hij verwijderd van de baan.  Hij had ook familie in de Filippijnen.

Verschillende soorten van lijden ervaren door Kurt en zijn familie om te overleven in armoede.  Hij heeft echter de hoop niet op voor hun toekomst.

"Veel mensen gaan naar de brug staan ​​op de rand en spring, kies ik niet dat is mijn geloof in God, neem me Someday hij zal dat onvermijdelijk is ... Ik denk dat er veel mensen hadden goed slechtere situatie dan de mijne?  Maar ik ben zuinig, gemakkelijk te vermaken.  Dit is home sweet home zoals wij het ook wilt noemen, "zegt Kurt.

Frans

In 2003, begon zich te vestigen in het land was Frans Span Flegel, een Duitse.  Net als Kurt, had ook Filippijnse vrouw was Frans, maar ook wanneer ze uiteindelijk gescheiden.

Ging Frans naar de Filippijnen met P3 miljoen.  Hij investeerde het voor een KTV bouwen aan een bar in San Mateo Rizal, maar niet zo lang en sluit haar activiteiten.

Volgens hem, was hij los zo veel geld dat hij napautang.

Gelet op de moeilijkheid dat rauwe, hij hout verkocht en verzinkt zijn huis.  Ondanks alle, was leuk schil Kurt Daw woont met zijn hond.

"Ik heb mijn dier, ik niet alleen voelen ... Ik heb gewoon geen geld, erg mooi als je geld hebt, Als je geen geld hebt is het erg hard," zei hij.



Afdeling Ward

Ik zag Ward door Henri Baeyens, een Belg, het welzijn van de Filippino's, toen hij hielp hen om onderdak en levensonderhoud hebben voor de tijd dat hij masandigan.

Er was Ward Filippijnse vrouw, maar ze hebben ook gescheiden.

Had drie vruchten van hun huwelijk, maar ook verstoten zijn ex-vrouw.

Tot nu toe nog steeds op zoek naar de afdeling van haar kinderen.  Zij zijn de uiteindelijke oorzaak van Ward om niet te verlaten op de Filippijnen.

"Ik weet niet wanneer ik zie mijn kinderen ....  Ik heb nooit verliet hen en het is echt een harde tijd om ze te vinden.  Heb geduld ik op een dag zou voor altijd bij hen zijn.  Ik zal mijn leven te geven aan mijn kinderen te krijgen ... Ik vind manier, "zei hij.

Wolfgang

Meer keuze Wolfgang Bauer, een Duitser, de weg naar Manila dan de koude in Duitsland.

Eerst werd Wolfgang nakatuntong de Filippijnen in 1987 en uiteindelijk hier in 1989 gevestigd voor een bedrijf.

Na een paar maanden, werd Wolfgang verwijderd om te werken.  In eerste instantie leefde hij luxueus, zonder welke het werk, maar hij lijkt ook beetje van het lot.

Uitgeput zijn opgelopen en napundar, maar hij wilde ook meer terug te keren naar zijn land.

Werklozen en eigen een huis, werken een wandeling nu net Wolfgang was in de straten van Manila.

Hij leeft van de hulp van degenen die beschouwd hem nu als vrienden.

"Dan geen geld meer, en ik koop dan mijn radio, heb ik te koop deze deze dit ... Ik ben niet het zwarte schaap, ik geen fouten er in Duitsland ...," zei hij.

Meer dan 117.000 buitenlanders in de Filippijnen

In de meest recente overheidsgegevens, 117.179 illegalen in het land.  De Duitse mensen als Kurt en Wolfgang hebben Raming 1885.

De Amerikanen zijn ook op 17 767 en 304 zijn Belgisch.

Op dit moment werkt aan de ambassade van Duitsland in de Daily News voor de staat van Wolfgang en Frans.

Iemand kan bieden werk voor Kurt zo veel zijn beurt hulp te vragen hoe ze waren Wolfgang en Frans.

Kan hou van de Filippino's bereiken hun dromen in het buitenland en steeds voorspoedig leven, dan zou ook de ontwikkeling van het leven van mensen in de Filippijnen, Filippino's of buitenlanders.  - VVP, GMA News
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie

Conclusie van die verhalen:
No money, no honey.

Ook een reden om niet terug te keren:

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus