Wat begon als een vakantie liefje

Gestart door sven76, vrijdag 11 november 2011, 17:43:11

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

#110
Citaat van: shando op woensdag  4 januari 2012, 20:37:11
Citaat van: vvjoris op woensdag  4 januari 2012, 14:25:24
Ik denk dat de enige weg is te proberen te begrijpen hoe ze denken, daaraan tegemoet te komen, maar ze nooit de grens te laten overschrijden, en eigenlijk als het erop aankomt te zeggen 'my way, or the f***ing highway' Klinkt heel hard en denigrerend, maar het alternatief is je portefeuille open te zetten en geen commentaar te hebben... Liever dan van je hart een steen maken, dan op het eind van de rit niks meer over te hebben....

Dat klopt helemaal!.. Door ervaring heb ik geleerd dat wanneer ik op de  :smiley-philippines: ben dat ik me dan als een 'harde gierige klootzak' gedraag.
Ik laat altijd direct en duidelijk merken wat m'n grenzen zijn. Dat zijn ze niet gewend.
Ik heb gemerkt dat je op deze manier uiteindelijk datgene krijgt wat je wilt. Al moet je het wel tactisch doen. Het klinkt inderdaad hard en denigrerend  maar het is helaas de manier dat enigszins werkt. Ik leg de lat hoog voor de pinoys en dan zie ik wel hoe de pinoy hierop reageert.
Het voelt soms niet goed om een andere houding aan te nemen, maar zie het als een zelfbescherming voor je portefeuille.

Wat ik ook vaak doe is een stap vooruit te denken. Ik weet vooraf al dat je meestal aan het eind voor een onaangename verassing komt te staan, dus bereid ik me daar op voor door iets te doen dat ze niet verwachten. Zo heb ik ook met mijn vriendin afgesproken dat als we bijv. ergens gaan shoppen of ergens naartoe gaan dat ik me 'presenteer' als een bad chagrijnige husband. Werkt altijd!.... :crazy:

Er zijn verschillende manieren om te laten merken dat je op je hoede bent. The hard way zoals jij dat zegt is niet de meest safe way. Wees niet verbaasd als je eens te maken krijgt met handelingen van Filipinos die jou niet aanstaan.Ik druk me hier dan maar heel voorzichtig uit.
Ik laat zeker niet over me heen lopen maar laat wel heel duidelijk merken als ik ergens niet van gediend op een zodanige wijze dat ik de Filipino niet beledig en belachelijk neerzet enn zeker niet waar anderen bij zijn. Dat kan je letterlijk de kop kosten. Je zal de eerste niet zijn die om erewraak naar de eeuwige Boracay stranden wordt gestuurd.
Waar ik het roerend mee eens ben is dit Zelfs al woon je er heeeel lang dan nog ken je het land NIET Ik heb al eerder gezegd.Als zelfs Flippos roepen dat ze hun eigen land niet meer herkennen hoe kan een kano dan roepen dat ie het wel weet.
Je dwingt ook meer respect af als je de Filipino in zijn waarde laat.
Waarvan Akte
A
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

shando

Citaat van: Pyotr op dinsdag 10 januari 2012, 14:02:57

Wees niet verbaasd als je eens te maken krijgt met handelingen van Filipinos die jou niet aanstaan.Ik druk me hier dan maar heel voorzichtig uit.
Ik laat zeker niet over me heen lopen maar laat wel heel duidelijk merken als ik ergens niet van gediend op een zodanige wijze dat ik de Filipino niet beledig en belachelijk neerzet enn zeker niet waar anderen bij zijn. Dat kan je letterlijk de kop kosten. Je zal de eerste niet zijn die om erewraak naar de eeuwige Boracay stranden wordt gestuurd.

Verbazen doe ik bijna al niet meer. Het gaat nooit volgens afspraak. Het zou juist verassend zijn als dit wel gebeurde.
Je hebt gelijk wat het beledigen etc, betreft. Belachelijk maken,beledigen in aanwezigheid van anderen moet je nooit doen. Doe ik dus ook niet!

Met de hard way bedoel ik:
- ik probeer zoveel mogelijk dingen zelf te regelen en zoek bijna nooit contact op met een filipino. Voordat ik een pinoy iets vraag dan heb ik al eerder al wat research erover gedaan. Ik stel de vragen dan zo tactvol dat je antwoord krijgt op de vraag dat je verwacht. Als het me dan niet bevalt dan zeg ik sorry, i can get it better and cheaper by the other one...of sorry, i don't like it..
- meestal is het de pinoy die wat van ons wilt dan is het bij voorbaat al een Nee...no, i don't like or No, i don't want...of No, i'm not interested.

Ik begin niet zomaar een topic over Financien, verschillen Europe/Philippine, Geloof etc. Indien ze er wel over beginnen dan draai ik er altijd erom heen want  pinoys hebben moeite om je direct te benaderen voor een gunst. Ze proberen altijd eerst 'vrienden' met je te worden en dan komt de vraag 'sir, can i ask you a favor?'. Deze situatie probeer ik altijd voor te zijn.



Pjottr

Zo denk ik er ook over Het is de meest verstandige weg hier. en nog moet je op je hoede zijn.
Soms wordt ik dat wel eens zat hoor iederkeer dat geleur en iedere keer Filipinos die denken dat je een onwetende Kano bent terwijl jij allang weet wat er komen gaat
Ze blijven proberen en het gaat maar om een enkel ding Money.
Dit land zal nooit ontwikkelen als de bevolking niet verandert. Niet voor niets hebben de Filipijnen nu niet zo'n beste naam in de wereld. Ze leren het nooit.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luke

Citaat van: Pyotr op woensdag 11 januari 2012, 05:05:42
Zo denk ik er ook over Het is de meest verstandige weg hier. en nog moet je op je hoede zijn.
Soms wordt ik dat wel eens zat hoor iederkeer dat geleur en iedere keer Filipinos die denken dat je een onwetende Kano bent terwijl jij allang weet wat er komen gaat
Ze blijven proberen en het gaat maar om een enkel ding Money.
Dit land zal nooit ontwikkelen als de bevolking niet verandert. Niet voor niets hebben de Filipijnen nu niet zo'n beste naam in de wereld. Ze leren het nooit.

Jamaar ik dacht dat het allemaal zo'n lieve brave mensen waren??
Je hebt toch zelf gekozen om tussen de "gewone" filipinos te zitten of niet?

bananacreek

Citaat van: Pyotr op woensdag 11 januari 2012, 05:05:42
Zo denk ik er ook over Het is de meest verstandige weg hier. en nog moet je op je hoede zijn.
Soms wordt ik dat wel eens zat hoor iederkeer dat geleur en iedere keer Filipinos die denken dat je een onwetende Kano bent terwijl jij allang weet wat er komen gaat
Ze blijven proberen en het gaat maar om een enkel ding Money.
Dit land zal nooit ontwikkelen als de bevolking niet verandert. Niet voor niets hebben de Filipijnen nu niet zo'n beste naam in de wereld. Ze leren het nooit.

Juist HALLELUJA....... :lachen: :lachen: :lachen:

balikbayan

Is het logisch gevolg van al dat gelul van is onze cultuur en daar heb ik helaas geen boodschap aan.

Zij kiezen ervoor om hier naar toe te emigreren dus leren en passen ze zich maar aan aan onze cultuur niet andersom.

En in de filippijnen geld maar 1 regel voor mij zei het met respect:

Degene die betaald die bepaald.

En de brave aardige filipino bestaat wel maar arme mensen willen altijd meeeten uit de ruif van minder armen al is het maar om te overleven.

Dat moet je doorhebben en accepteren anders een beetje afstand houden

Blauwvinger

Hallo allemaal,
Heeft iemand hier een antwoordt op???
Mijn vriendin heeft een Fillipijns passpoort. De naam van haar (ex) staat nog op haar paspoort.
Ze leven al 11 jaar gescheiden. En ze wil niets meer van haar ex weten.
Ze wil de naam van haar ex uit haar paspoort.
Kan dat? Ik heb iets gehoord, dat kan, maar dan moet ze haar ex dood laten verklaren  :weetikniet:
:confused2:

Herbie

Dood laten verklaren. Dat is geen probleem. Zoals ik hier al heb gelezen op het forum voor P10.000 is dat zo opgelost :jajaja: en dan maar  :benweg:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Kano

Jaja en als de ex daar achter komt, :dollareyes: of  :prisoner: of :moord: De bambootelegraaf werkt snel hoor :jajaja:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn