visum aanvraag kort verblijf

Gestart door xav, vrijdag 5 juni 2009, 15:58:06

Vorige topic - Volgende topic

xav

Citaat van: stip66 op vrijdag  4 december 2009, 15:00:04
Citaat van: wushu op vrijdag  4 december 2009, 14:47:15
het visum zou pas ingaan opt moment dat je daar aankomt ! dus wel maar drie maanden tijd om te vertrekken (dat is niet weinig) :-)

wat is die kopij van je internationaal reispas ?

en telt een internationaal rijbewijs daar ? of ist zowiezo niet aan te raden om daar zelf te rijden?

thanks
wushu

Het visum loopt inderdaad van het moment dat je langs de douane loopt in MNL en is 90 dagen geldig.
Kopij van paspoort is fotokopie van je reispas
Europees rijbewijs is eveneens 90 dagen geldig na aankomst.

Met de auto rijden zou ik niet direct aanraden ( je zal wel zien waarom bij je aankomst daar ), met een motto is het buiten de grote steden wel te doen en daar heb je ook een rijbewijs voor nodig. Als je met de motto rijdt, draag dan wel een helm en zorg dat je minstens 1 achteruitkijkspiegel hebt. Ik heb voor deze mankementen een boete gehad van de LTO.


De postings over rijbewijs en besturen van een voertuig werden verplaatst naar
http://www.filippijnen.org/index.php/topic,1067.0.html



het visum is volgens mij maar 59 dagen geldig eens voorbij de douane hoor stip, je kan natuurlijk altijd verlengingen aanvragen... je kan het visum wel vanaf 90 dagen voor vertrek aanvragen in brussel of antwerpen...

kristof19

Hallo, Ik heb een vraagje i.v.m. een visum voor de Filipijnen.

Ik heb enkel mijn europees paspoort en ik kom op 26 october 2010 aan in Manila. Mijn terugvlucht is op 16 november 2010. Als ik dit uitreken kom ik aan 22 dagen. Mijn terugvlucht is dus op 16 november om 1.30 am. Aangezien het een internationale vlucht betreft dien ik 2 uren vooraf in te checken op de luchthaven. Ik zal dus mijn stempel verkrijgen op 15 november 2010 tsn 23 en 24 uur. Dus na 21 dagen heb ik mijn stempel ontvangen van de douanebeambte. Maar op 16 november ben ik wel nog in Manila of is de transitzone nomansland?
Wat raden jullie mij aan? toch visa nemen of kan ik dit riskeren? wat hangt mij boven het hoofd als ik 22 dagen blijf?

Met dank voor jullie reacties
Kristof

stip66

Citaat van: kristof19 op maandag 20 september 2010, 18:19:52
Hallo, Ik heb een vraagje i.v.m. een visum voor de Filipijnen.

Ik heb enkel mijn europees paspoort en ik kom op 26 october 2010 aan in Manila. Mijn terugvlucht is op 16 november 2010. Als ik dit uitreken kom ik aan 22 dagen. Mijn terugvlucht is dus op 16 november om 1.30 am. Aangezien het een internationale vlucht betreft dien ik 2 uren vooraf in te checken op de luchthaven. Ik zal dus mijn stempel verkrijgen op 15 november 2010 tsn 23 en 24 uur. Dus na 21 dagen heb ik mijn stempel ontvangen van de douanebeambte. Maar op 16 november ben ik wel nog in Manila of is de transitzone nomansland?
Wat raden jullie mij aan? toch visa nemen of kan ik dit riskeren? wat hangt mij boven het hoofd als ik 22 dagen blijf?

Met dank voor jullie reacties
Kristof

Bwa, voor â,¬ 30 heb je een visum Kristof, daar kan je toch niet voor gekloot zijn ?
Het zekere voor het onzekere nemen is de boodschap als je naar Phils gaat.

:atyourservice:


ladgar

Citaat van: kristof19 op maandag 20 september 2010, 18:19:52
Hallo, Ik heb een vraagje i.v.m. een visum voor de Filipijnen.

Ik heb enkel mijn europees paspoort en ik kom op 26 october 2010 aan in Manila. Mijn terugvlucht is op 16 november 2010. Als ik dit uitreken kom ik aan 22 dagen. Mijn terugvlucht is dus op 16 november om 1.30 am. Aangezien het een internationale vlucht betreft dien ik 2 uren vooraf in te checken op de luchthaven. Ik zal dus mijn stempel verkrijgen op 15 november 2010 tsn 23 en 24 uur. Dus na 21 dagen heb ik mijn stempel ontvangen van de douanebeambte. Maar op 16 november ben ik wel nog in Manila of is de transitzone nomansland?
Wat raden jullie mij aan? toch visa nemen of kan ik dit riskeren? wat hangt mij boven het hoofd als ik 22 dagen blijf?

Met dank voor jullie reacties
Kristof

- voor een toeristisch verblijf  tot 21 dagen is geen visum vereist.
Voor het berekenen van periodes geldt in de Filippijnen dient nooit de dag van aankomst meegerekend te worden ,
van 27 october tot 16 november zijn 21 dagen , dus geen visum vereist .
Betreft de opmerking van het vertrek om 01.30 am dat u reeds daags  voordien door de immigratie gaat , ik ervoer dat in Cebu er wel met de datum van vertrek (zou hier 16 november zijn) gerekend wordt.

kristof19

#24
okay dank voor de reacties.

kan ik dat ergens nalezen dat de dag van aankomst nooit meegerekend wordt in de Filippijnen?
Het probleem is niet 30 euro maar mij begeven naar Brussel en 2 dagen verlof nemen.

Maar ik heb blijkbaar geen visum nodig :applaus:

ladgar

Dat volgt uit de Civil code art 13
http://www.lawphil.net/statutes/repacts/ra1949/ra_386_1949.html

In computing a period, the first day shall be excluded, and the last day included.

Voor een visum hoeft u geen 2 dagen verlof te nemen , elke  zaterdagmorgen kunt u er een afhalen bij de
consul Peter Van Bogaert in Antwerpen-Deurne

dolfijn76

Kristof,

Je kan je visum ook in de filippijnen aanvragen en hoef je geen 2 dagen verlof aan te vragen voor Brussel

Robert

#27
Citaat van: kristof19 op maandag 20 september 2010, 18:50:03
okay dank voor de reacties.

kan ik dat ergens nalezen dat de dag van aankomst nooit meegerekend wordt in de Filippijnen?
Het probleem is niet 30 euro maar mij begeven naar Brussel en 2 dagen verlof nemen.

Maar ik heb blijkbaar geen visum nodig :applaus:

kan je daar eventueel ook heel makkelijk regelen.

disnoke

moet je ook geen pasfoto's afgeven, let gewoon op de datum dat ze op de stempel zetten bij binnenkomst, dan weet je direct of je daar nog een visum moet halen of niet

Willy

Voor het aanvragen van visum in Antwerpen
Peter Van Bogaert, Venneborglaan 90, Deurne - tel.: 03/325.71.16
Hij ontvangt bij hem thuis, hij helpt, vertaald, brengt documenten in orde...
Iedere zaterdagmorgen kan je bij hem terecht voor inlichtingen en allerhande.
GRATIS !!!! Een heel gemoedelijk en vriendelijk man. Geen formulieren downloaden, wel pasfoto's meenemen en op voorhand verwittigen want Van Bogaert gaat zelf de nodige visums afhalen in Brussel op voorhand. Een Filipijnse bediende die bij hem werkt vult al de formaliteiten in.
pb.vanbogaert@skynet.be
Op andere fora heb ik ook al heelder discussies gehad waaruit ik moet besluiten dat de beste optie is gewoon de Filipijnen binnengaan en wil je langer dan 21 dagen blijven gewoon ter plaatse laten verlengen. Trouwens een visum in België afgeleverd voor 59 dagen bestaat m.i. niet. Hier wordt bedoeld een "multy entry" hetgeen wil zeggen dat je binnen 59 dagen na aflevering van het visum kan binnenkomen. Het visum zelf zou maar 30 dagen geldig zijn? of ben ik mis