Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

foute naam moeder op trouwakte nso

Gestart door cebulovers, donderdag 28 februari 2013, 16:03:58

Vorige topic - Volgende topic

cebulovers

hallo, op de trouwakte van de nso is de naam van de moeder van mijn vrouw fout gespeld, dit moet dus veranderd worden
nu via de civil registar duurt dat 4 tot 6 maanden voor die 2 letters en via de rechtbank iets korter maar dat kost 40000 peso en nog 3 tot 5 maanden
dus wat nu, zo lang wachten voor 2 letters of heeft iemand misschien nog een ander idee?
dat horen we heel heel graag, dus............. laat maar horen en alvast bedankt :thankyoufw5: :thankyoufw5: :thankyoufw5:

Fail_over

Je zou met je trouwacte naar het cityhall, gemeentehuis in  :smiley-philippines: moeten gaan. Daar de andere copieen van the treu copy moeten vergelijken. Op cityhall kunnen ze aangeven of dit een big- of minor error is. Ikzelf denk dat dit een minor error is die vrij vlot te corrigeren is.

In ons geval was het een big error, de nationaliteit veranderen. Dat is idd kostbaar en duurt ong 1 jaar aan formaliteiten.

Minor error is iets van de laatste tijd dat vrij gemakkelijk verandert kan worden en hooguit php 1000,- zou mogen kosten, maar dat weet je nooit.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

cebulovers

dat klopt, via de civil registar, maar het probleem is dat de man die daar zat die het moet tekenen na de verandering pas is overleden en ze hebben geen vervanger en dat kan nog maanden duren zeggen ze en dan is de procedure nog 4 tot 6 maanden, dus lang wachten zoals gewoonlijk daar
dat is op mandaue court in cebu city
dus ik weet ook niet  :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

Fail_over

Als je de procedure al weet dan kan je toch ook gewoon naar Manila gaan om het te veranderen?  :weetikniet:

Dat die man in Cebu patay is en niet vervangen kan worden kunnen we hier op het forum ook niets aan helpen.

Zo'n correctie hoeft niet veel voeten in aarde te hebben.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

cebulovers

dat weet ik dus niet, want ik had begrepen dat dat moet in de court waar je getrouwd bent en dat is dus in cebu
dat vertelde ze mijn vrouw aldaar en ze zeiden niet dat je dat ook in manila kan doen maar ik kan eens bellen naar manila
hun zeiden in de civil registar dit verhaal omdat daar de papieren zijn opgemaakt

Fail_over

Ja, dat moet je dan even na vragen. Ik had begrepen dat er verspreid over de  :smiley-philippines: 7 databases zijn die los van elkaar staan. De gegevens worden handmatig verdeelt en bij iedere belangrijke wijziging moet dit dus ook weer met de hand gedaan worden.
Of dat dit een broodje aap is weet ik niet, tis van horen zeggen.
Maar in dat geval lijkt het me dat het ook vanuit Manila moet kunnen gebeuren. Of dat er in Cebu iemand een schop onder zn kont moet krijgen, want het lijkt me toch van de zotte dat er door een sterf geval van zo iemand de zaken geen doorgang, of maanden vertraging op kunnen lopen. Maar ja, tis de  :smiley-philippines:  he.  :lachen:  :jajaja:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ronny55

 Tja ..Dat kennen we ..De fouten van de administratie hier zijn schering in inslag.....correctie kosten handenvol geld. Spelfouten wel gratis dacht ik.
Zo was ik bijna met een man gehuwd  :lachen: :lachen:
De geboorteakte van mijn Asawa; "Gender: Male"....Geen pietje hoeven af te snijden , maar toch 60000 petoeten voor de hele "operatie", gelukkig via wat relatie op goed 3 maanden via gerecht geklaard, geen andere keus.. Wel in de stad waar ze geboren is ,400 km van hier. Dan wil ik het nog niet hebben over de kosten alle (vernederende) onderzoeken die ze heeft moeten ondergaan...De reiskosten 3 x heen en weer.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

Requierments for correction of clerical error/ REPUBLIC: ACT 9048

Effe googelen en je weet wat er nodig is. Wachttijd 1 a 2 maanden....kosten 2000 tot 5000 peso
http://www.lawphil.net/statutes/repacts/ra2001/ra_9048_2001.html
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

josv

Op onze trouwakte was mijn schoonmoeder overleden terwijl ze toch echt in levende lijve naast ons stond :happy2: We hebben het maar zo gelaten, nooit problemen mee gehad. Naam is iets anders want die moet nl kloppen met de naam op de geboorteakte van je vrouw. Dit soort fouten zijn aan de orde vd dag hier. Ze hoeven niet altijd gecorrigeerd te worden als je er in de toekomst maar rekening mee houd. Mijn vrouw d'r geboortedatum klopt niet op de NSO papieren maar deze fout is makkelijk door te voeren in alles ( paspoort etc. )

Btw, oma is reeds  :ripba8: dus onze trouwakte is weer correct. Al je maar lang genoeg wacht  :biggrinn:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Fail_over

Citaat van: josv op vrijdag  1 maart 2013, 04:27:13
onze trouwakte is weer correct. Al je maar lang genoeg wacht  :biggrinn:

Op onze trouwakte was de nationaliteit van Lorrie op "Dutch" gezet.

Toch maar rechtgezet (Wat een jaar geduurd heeft), want wachten tot dat zij de Nederlandse Nationaliteit zou krijgen zou denk ik nog langer geduurd hebben.
:lachen:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

cebulovers

jaja, jullie kunnen het wel vertellen :lachen: :lachen: :lachen: we zullen eens kijken op die website hoe we het gaan doen, maar idd, dat die man dood is en er geen vervanger is is voor mij ook onbegrijpelijk, maar ja idd de  :smiley-philippines:

cebulovers

wat vinden jullie van het volgende, als er een thaise vrouw naar hier komt krijgt ze na het interview in 3 weken haar visum van de belgische ambassade zonder tussenkomst van de dvz en een filipijnse vrouw is zo moeilijk, worden de filipijnse dan gediscrimineerd???, het lijkt zo maar waarom, ikke niet begrijp
heb dit al meerdere malen zo gehoord, dus aktie voeren tegen discriminatie van onze asawas; hahaha

Fail_over

Citaat van: cebulovers op vrijdag  1 maart 2013, 13:07:28
heb dit al meerdere malen zo gehoord

Dit heb ik idd ook al enkele malen vernomen.  :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

Citaat van: cebulovers op vrijdag  1 maart 2013, 13:07:28
wat vinden jullie van het volgende, als er een thaise vrouw naar hier komt krijgt ze na het interview in 3 weken haar visum van de belgische ambassade zonder tussenkomst van de dvz en een filipijnse vrouw is zo moeilijk, worden de filipijnse dan gediscrimineerd???, het lijkt zo maar waarom, ikke niet begrijp
heb dit al meerdere malen zo gehoord, dus aktie voeren tegen discriminatie van onze asawas; hahaha

Cebulovers, ik zou in jouw plaats niet vooruit lopen op de zaken, en insinueren dat men filipin'a discrimineert.

Het is zaak, je te concentreren op jullie geval. Is dat niet belangrijker nu?
Rich de Nederbelg.

cebulovers

ja je hebt gelijk, het viel me alleen op, dus vandaar maar het blijft vreemd

Ronny55

Citaat van: cebulovers op vrijdag  1 maart 2013, 13:07:28
wat vinden jullie van het volgende, als er een thaise vrouw naar hier komt krijgt ze na het interview in 3 weken haar visum van de belgische ambassade zonder tussenkomst van de dvz en een filipijnse vrouw is zo moeilijk, worden de filipijnse dan gediscrimineerd???, het lijkt zo maar waarom, ikke niet begrijp
heb dit al meerdere malen zo gehoord, dus aktie voeren tegen discriminatie van onze asawas; hahaha
Dat is dat wel niet te veralgemenen.....Het is wel een feit ,de ambassade kan onafhankelijk van DVZ beslissen over het al dan niet toekennen van een visum (toerist of visite a friend)
Moest dat de regel zijn , je zou hier nogal een thaise overrompeling zien.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

josv

Citaat van: Ronny55 op zaterdag  2 maart 2013, 02:15:25

Moest dat de regel zijn , je zou hier nogal een thaise overrompeling zien.

Zelfs al zou het een regel zijn dan hulde voor de thaise dat ze er geen misbruik van maken. Mischien hebben de pinays het in verleden het wel zodanig verziekt dat ze een slechte reputatie hebben opgebouwd waardoor ze nu op een andere manier behandelt worden. Je kunt het discriminatie noemen maar ook :boontje komt om z'n loontje !!!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Kano

Citaat van: Ronny55 op vrijdag  1 maart 2013, 03:23:42
Requierments for correction of clerical error/ REPUBLIC: ACT 9048

Effe googelen en je weet wat er nodig is. Wachttijd 1 a 2 maanden....kosten 2000 tot 5000 peso
http://www.lawphil.net/statutes/repacts/ra2001/ra_9048_2001.html

Helaas dit gaat niet op, het gaat hierniet om "first name" maar om een "familyname"

De procedure is http://nso.citizenservices.com.ph/nso-certificate-correction
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn