Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Legalisatie van documenten

Gestart door Bastiaan, donderdag 16 augustus 2012, 08:58:01

Vorige topic - Volgende topic

Bastiaan

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Ik heb een geboorte akte en bewijs dat ze niet getrouwd is nodig (CENOMAR) met legalisatie.

Nu dacht ik eerst dat de legalisatie in Manilla gedaan zou worden maar mijn vriendin kreeg te horen van de Duitse Ambassade dat zij dit niet doen.

Toen had ik de vraag gesteld aan de Filipijnse Ambassade in Duitsland via mail en daar kreeg ik dit antwoord van.

Dear Mr. van Leeuwen,

She goes to NSO in Gusa, Cagayan de Oro and secures her BC and CENOMAR there, specifying that it will be used abroad (ie. with DFA authentication).

She pays the fees and waits for the documents to be delivered to her address.


Best regards,

Mardomel Melicor


Na dit antwoord dacht ik dat mijn vriendin dus niet meer naar Manilla zou hoeven gaan (wat ik nog steeds niet zeker ben).

Nu had ik een papier gekregen van het gemeentehuis hier in jünkerath waar precies in zou staan wat ik nodig heb van mijn vriendin (het gaat hierom om dit papier).

[pdf]http://www.justiz-bw.de/servlet/PB/show/1187372/Philippinen.pdf[/pdf]

Wat ik dus nodig heb zijn de eerste twee punten (zoals boven aan al vermeld).

Nu het verhaal over het legaliseren (wat onderaan het papier staat) begrijp ik niet helemaal.

Hoe gaat dit nu precies te werk en moet mijn vriendin hier voor toch naar Manilla ?

Ik hoop dat iemand mij hier stap voor stap kan uitleggen wat we moeten doen want de Duitse Ambassade doet dit niet.

Groeten,

Bastiaan.

Kano

@Bastiaan, ik kan het geplaatste dokument zien tot en met 3b. Waar staat iets over legalisatie?

Het is inderdaad juist dat de Duitse ambassade/het consulaat geen documenten meer legaliseert, omdat er veel te veel wordt gerommeld met documenten. Voor zover ik heb begrepen kan de ambassade/het consulaat wel een onderzoek instellen naar de echtheid van bepaalde documenten maar dan alleen op verzoek van Duitse autoriteiten.

Voor meer info zie http://www.manila.diplo.de/contentblob/2637840/Daten/2065159/MB_exam_phil_docs_Feb12.pdf

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Bastiaan

Citaat van: Kano op donderdag 16 augustus 2012, 09:59:40
@Bastiaan, ik kan het geplaatste dokument zien tot en met 3b. Waar staat iets over legalisatie?

Het is inderdaad juist dat de Duitse ambassade/het consulaat geen documenten meer legaliseert, omdat er veel te veel wordt gerommeld met documenten. Voor zover ik heb begrepen kan de ambassade/het consulaat wel een onderzoek instellen naar de echtheid van bepaalde documenten maar dan alleen op verzoek van Duitse autoriteiten.

Voor meer info zie http://www.manila.diplo.de/contentblob/2637840/Daten/2065159/MB_exam_phil_docs_Feb12.pdf



Op het tweede blad helemaal onderaan staat de uitleg over de Legalisatie  "D) Legalisation (*)"

Je zeg hier dus dat dit alleen op verzoek kan van Duitse autoriteiten??

Hoe willen ze dan dat ik aan deze papieren kom als mijn vriendin en ik dit niet zelf kunnen aanvragen ?

Kano

@Bastiaan Ik kan het na enig gegoochel nu wel lezen en het is eigenlijk niet anders dan dat ik schreef.  De door de DFA gelegaliseerde geboorteakte en Cenomar kunnen bij het standesamt in Duitsland worden ingediend en deze zal zo nodig de documenten laten onderzoeken door de Duitse ambassade/het consulaat (of een door hun ingeschakelde lawyer) OP JOUW KOSTEN.

Je zult er wel niet vrolijk van worden, maar misschien heb je iets aan dit verhaal http://www.philcorner.de/Terror.htm
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Bastiaan

Citaat van: Kano op donderdag 16 augustus 2012, 10:29:59
@Bastiaan Ik kan het na enig gegoochel nu wel lezen en het is eigenlijk niet anders dan dat ik schreef.  De door de DFA gelegaliseerde geboorteakte en Cenomar kunnen bij het standesamt in Duitsland worden ingediend en deze zal zo nodig de documenten laten onderzoeken door de Duitse ambassade/het consulaat (of een door hun ingeschakelde lawyer) OP JOUW KOSTEN.

Je zult er wel niet vrolijk van worden, maar misschien heb je iets aan dit verhaal http://www.philcorner.de/Terror.htm

Oké nu is het me eindelijk duidelijk,ontzettend bedankt voor je hulp en inderdaad word ik niet vrolijk van dat verhaal (hopelijk dat het voor ons beter gaat verlopen).

Groeten,

Bastiaan.

Tinulang_Manok

Citaat van: Kano op donderdag 16 augustus 2012, 10:29:59
@Bastiaan Ik kan het na enig gegoochel nu wel lezen en het is eigenlijk niet anders dan dat ik schreef.  De door de DFA gelegaliseerde geboorteakte en Cenomar kunnen bij het standesamt in Duitsland worden ingediend en deze zal zo nodig de documenten laten onderzoeken door de Duitse ambassade/het consulaat (of een door hun ingeschakelde lawyer) OP JOUW KOSTEN.

Je zult er wel niet vrolijk van worden, maar misschien heb je iets aan dit verhaal http://www.philcorner.de/Terror.htm

Dit klopt inderdaad 100%, kan ik uit eigen ervaring vertellen.
In mijn geval ben ik naar het Standesamt gegaan met de door de DFA gelegaliseerde geboorteakte en Cenomar die beide weer waren gelegaliseerd door de NEDERLANDSE ( :nederlandsevlag: ) ambassade, omdat ik die papieren toch ook wou laten inschrijven in het bevolkingsregister in Den Haag. Voor het standesamt van mijn woonplaats was dit voldoende.

Maar ja, elk Standesamt is zelf verantwoordelijk, dus misschien moet jij de documenten laten vertalen en komt er zo'n onderzoekje op jouw kosten.
Het is in iedergeval het Standesamt die dit bepaald, en als zij het goed vinden dan geeft het Ausländerbehorde uiteindelijk het visum ook snel af (bij mij binnen twee weken).
Amare et sapere vix deo conceditur

Tinulang_Manok

Citaat van: Bastiaan op donderdag 16 augustus 2012, 11:40:51

inderdaad word ik niet vrolijk van dat verhaal (hopelijk dat het voor ons beter gaat verlopen).


Inderdaad is het voor Duitsers vaak de hel op aarde om hun vrouw naar Duitsland te krijgen, daar heb ik al vele horror verhalen over gehoord.
Voor :nederlandsevlag: die in Duitsland wonen is dat een stuk makkelijker omdat ze :eu: burger zijn, en dus onder de :eu: regelgeving vallen. Mij zul je nooit horen klagen over de :eu:.
Amare et sapere vix deo conceditur

Bastiaan

Citaat van: Tinulang_Manok op donderdag 16 augustus 2012, 14:41:35
Citaat van: Kano op donderdag 16 augustus 2012, 10:29:59
@Bastiaan Ik kan het na enig gegoochel nu wel lezen en het is eigenlijk niet anders dan dat ik schreef.  De door de DFA gelegaliseerde geboorteakte en Cenomar kunnen bij het standesamt in Duitsland worden ingediend en deze zal zo nodig de documenten laten onderzoeken door de Duitse ambassade/het consulaat (of een door hun ingeschakelde lawyer) OP JOUW KOSTEN.

Je zult er wel niet vrolijk van worden, maar misschien heb je iets aan dit verhaal http://www.philcorner.de/Terror.htm

Dit klopt inderdaad 100%, kan ik uit eigen ervaring vertellen.
In mijn geval ben ik naar het Standesamt gegaan met de door de DFA gelegaliseerde geboorteakte en Cenomar die beide weer waren gelegaliseerd door de NEDERLANDSE ( :nederlandsevlag: ) ambassade, omdat ik die papieren toch ook wou laten inschrijven in het bevolkingsregister in Den Haag. Voor het standesamt van mijn woonplaats was dit voldoende.

Maar ja, elk Standesamt is zelf verantwoordelijk, dus misschien moet jij de documenten laten vertalen en komt er zo'n onderzoekje op jouw kosten.
Het is in iedergeval het Standesamt die dit bepaald, en als zij het goed vinden dan geeft het Ausländerbehorde uiteindelijk het visum ook snel af (bij mij binnen twee weken).

De documenten moeten inderdaad ook nog eens vertaald worden door een erkende vertaler.
wanneer dat is gedaan kan ik terug gaan naar het Standesamt met de hoop dat zij mij de schriftelijke bevestiging kunnen geven (wat ik nodig heb voor de aanvraag van het visum).

Bastiaan

Citaat van: Tinulang_Manok op donderdag 16 augustus 2012, 14:44:51
Citaat van: Bastiaan op donderdag 16 augustus 2012, 11:40:51

inderdaad word ik niet vrolijk van dat verhaal (hopelijk dat het voor ons beter gaat verlopen).


Inderdaad is het voor Duitsers vaak de hel op aarde om hun vrouw naar Duitsland te krijgen, daar heb ik al vele horror verhalen over gehoord.
Voor :nederlandsevlag: die in Duitsland wonen is dat een stuk makkelijker omdat ze :eu: burger zijn, en dus onder de :eu: regelgeving vallen. Mij zul je nooit horen klagen over de :eu:.

Het ligt inderdaad in mijn voordeel dat ik een Nederlander ben want hierdoor hoeft mijn toekomstige vrouw geen Duits te leren om Duitsland binnen te geraken (dit had ik al nagevraagd).

Tinulang_Manok

Citaat van: Bastiaan op donderdag 16 augustus 2012, 14:57:23
Citaat van: Tinulang_Manok op donderdag 16 augustus 2012, 14:44:51
Citaat van: Bastiaan op donderdag 16 augustus 2012, 11:40:51

inderdaad word ik niet vrolijk van dat verhaal (hopelijk dat het voor ons beter gaat verlopen).


Inderdaad is het voor Duitsers vaak de hel op aarde om hun vrouw naar Duitsland te krijgen, daar heb ik al vele horror verhalen over gehoord.
Voor :nederlandsevlag: die in Duitsland wonen is dat een stuk makkelijker omdat ze :eu: burger zijn, en dus onder de :eu: regelgeving vallen. Mij zul je nooit horen klagen over de :eu:.

Het ligt inderdaad in mijn voordeel dat ik een Nederlander ben want hierdoor hoeft mijn toekomstige vrouw geen Duits te leren om Duitsland binnen te geraken (dit had ik al nagevraagd).

Bovendien mogen ze de aanvraag alleen afwijzen op zwaarwegende gronden, gevaar voor de volksgezondheid en terreurgevaar.
Als daar geen sprake van is, dan moet het visum kostenloos afgegeven binnen een korte termijn, dit omdat jij als :eu: burger het recht heb je overal binnen de :eu: te vestigen met je gezin.
Amare et sapere vix deo conceditur

Bastiaan

Citaat van: Tinulang_Manok op donderdag 16 augustus 2012, 15:06:33
Citaat van: Bastiaan op donderdag 16 augustus 2012, 14:57:23
Citaat van: Tinulang_Manok op donderdag 16 augustus 2012, 14:44:51
Citaat van: Bastiaan op donderdag 16 augustus 2012, 11:40:51

inderdaad word ik niet vrolijk van dat verhaal (hopelijk dat het voor ons beter gaat verlopen).


Inderdaad is het voor Duitsers vaak de hel op aarde om hun vrouw naar Duitsland te krijgen, daar heb ik al vele horror verhalen over gehoord.
Voor :nederlandsevlag: die in Duitsland wonen is dat een stuk makkelijker omdat ze :eu: burger zijn, en dus onder de :eu: regelgeving vallen. Mij zul je nooit horen klagen over de :eu:.

Het ligt inderdaad in mijn voordeel dat ik een Nederlander ben want hierdoor hoeft mijn toekomstige vrouw geen Duits te leren om Duitsland binnen te geraken (dit had ik al nagevraagd).

Bovendien mogen ze de aanvraag alleen afwijzen op zwaarwegende gronden, gevaar voor de volksgezondheid en terreurgevaar.
Als daar geen sprake van is, dan moet het visum kostenloos afgegeven binnen een korte termijn, dit omdat jij als :eu: burger het recht heb je overal binnen de :eu: te vestigen met je gezin.

Geld dit voor elk soort visum ?

Wij zijn bezig met een trouw visum (ik wil mijn vriendin hier in Duitsland trouwen ).

Tinulang_Manok

Citaat van: Bastiaan op donderdag 16 augustus 2012, 15:14:39
Citaat van: Tinulang_Manok op donderdag 16 augustus 2012, 15:06:33
Citaat van: Bastiaan op donderdag 16 augustus 2012, 14:57:23
Citaat van: Tinulang_Manok op donderdag 16 augustus 2012, 14:44:51
Citaat van: Bastiaan op donderdag 16 augustus 2012, 11:40:51

inderdaad word ik niet vrolijk van dat verhaal (hopelijk dat het voor ons beter gaat verlopen).


Inderdaad is het voor Duitsers vaak de hel op aarde om hun vrouw naar Duitsland te krijgen, daar heb ik al vele horror verhalen over gehoord.
Voor :nederlandsevlag: die in Duitsland wonen is dat een stuk makkelijker omdat ze :eu: burger zijn, en dus onder de :eu: regelgeving vallen. Mij zul je nooit horen klagen over de :eu:.

Het ligt inderdaad in mijn voordeel dat ik een Nederlander ben want hierdoor hoeft mijn toekomstige vrouw geen Duits te leren om Duitsland binnen te geraken (dit had ik al nagevraagd).

Bovendien mogen ze de aanvraag alleen afwijzen op zwaarwegende gronden, gevaar voor de volksgezondheid en terreurgevaar.
Als daar geen sprake van is, dan moet het visum kostenloos afgegeven binnen een korte termijn, dit omdat jij als :eu: burger het recht heb je overal binnen de :eu: te vestigen met je gezin.

Geld dit voor elk soort visum ?

Wij zijn bezig met een trouw visum (ik wil mijn vriendin hier in Duitsland trouwen ).

Dat weet ik niet, ik ben op de :smiley-philippines: getrouwd, en vormde dus al een gezin op het moment van visum aanvraag.
Ik weet niet of het zo makkelijk gaat voor een visum voor gezinsvorming :weetikniet:
Amare et sapere vix deo conceditur

Bastiaan

Citaat van: Tinulang_Manok op donderdag 16 augustus 2012, 15:23:35
Citaat van: Bastiaan op donderdag 16 augustus 2012, 15:14:39
Citaat van: Tinulang_Manok op donderdag 16 augustus 2012, 15:06:33
Citaat van: Bastiaan op donderdag 16 augustus 2012, 14:57:23
Citaat van: Tinulang_Manok op donderdag 16 augustus 2012, 14:44:51
Citaat van: Bastiaan op donderdag 16 augustus 2012, 11:40:51

inderdaad word ik niet vrolijk van dat verhaal (hopelijk dat het voor ons beter gaat verlopen).


Inderdaad is het voor Duitsers vaak de hel op aarde om hun vrouw naar Duitsland te krijgen, daar heb ik al vele horror verhalen over gehoord.
Voor :nederlandsevlag: die in Duitsland wonen is dat een stuk makkelijker omdat ze :eu: burger zijn, en dus onder de :eu: regelgeving vallen. Mij zul je nooit horen klagen over de :eu:.

Het ligt inderdaad in mijn voordeel dat ik een Nederlander ben want hierdoor hoeft mijn toekomstige vrouw geen Duits te leren om Duitsland binnen te geraken (dit had ik al nagevraagd).

Bovendien mogen ze de aanvraag alleen afwijzen op zwaarwegende gronden, gevaar voor de volksgezondheid en terreurgevaar.
Als daar geen sprake van is, dan moet het visum kostenloos afgegeven binnen een korte termijn, dit omdat jij als :eu: burger het recht heb je overal binnen de :eu: te vestigen met je gezin.

Geld dit voor elk soort visum ?

Wij zijn bezig met een trouw visum (ik wil mijn vriendin hier in Duitsland trouwen ).

Dat weet ik niet, ik ben op de :smiley-philippines: getrouwd, en vormde dus al een gezin op het moment van visum aanvraag.
Ik weet niet of het zo makkelijk gaat voor een visum voor gezinsvorming :weetikniet:

Oké toch bedankt voor je hulp en natuurlijk laat ik wat weten zodra ik meer weet ;)

Groetjes,

Bastiaan.

Bastiaan

Hallo allemaal,

Ik heb nu nog even een ander vraagje.

Ik heb een huwelijksbevoegdheid nodig uit Amsterdam (waar ik het laatst in Nederland heb gewoond),dit omdat ik dus met mijn vriendin in Duitsland wil trouwen.

Nu krijg ik van hun door dat ze dit van mij nodig hebben van mijn vriendin.


"Aanstaande partner
geboorteakte uit de plaats waar betrokkene geboren is. Deze akte dient opgesteld te zijn in het Nederlands, Duits, Frans of Engels.
verklaring van burgerlijke staat uit de gemeente waar uw partner staat ingeschreven
Indien betrokkene eerder gehuwd is geweest: een echtscheidingsakte van alle vorige huwelijken of een overlijdensakte van de vorige partner
bewijs van inschrijving uit de gemeente waar uw partnerstaat ingeschreven waaruit tevens blijkt wat zijn/haar nationaliteit is
kopie van zijn/haar identiteitsbewijs
Tevens kan het zijn dat de geboorteakte gelegaliseerd moet worden door het ministerie van Buitenlandse Zaken van het land waar de akte is opgemaakt en dan door de Nederlandse vertegenwoordiging aldaar of voorzien zijn van een Apostille. Dit kan ook gelden voor de verklaring van burgerlijke staat. Via www.minbuza.nl kunt u uitzoeken of dit nodig is

Alle originele documenten dient u aan ons toe te sturen.
Als alle documenten ontvangen zijn en akkoord bevonden zijn sturen wij u een bericht over de betaling (â,¬ 20,70). Zodra de betaling binnen is sturen wij u de verklaring van huwelijksbevoegdheid toe
"


Nu zijn we dus al bezig met het legaliseren van haar documenten maar nu schrijven ze dus hier ook nog eens dat het ook nog gedaan moet worden door een Nederlandse vertegenwoordiging aldaar of voorzien zijn van een Apostille.

Nu ben ik ook al opzoek gegaan op het internet en volgens mij kan de Filipijnen geen Postille leveren en het legaliseren word daar alleen door de DFA in Manila gedaan.

Nu vragen ze dus ook om alle originele documenten op te sturen naar hun (wat dus niet kan want die heb ik hier in Duitsland en in Manila nodig).

Ik zit nu dus weer met vraagtekens,kan iemand mij misschien weer een handje helpen ?

Groeten,

Bastiaan.


josv

Bastiaan, je geeft het antwoord zelf al een beetje :

Citaaten dan door de Nederlandse vertegenwoordiging aldaar OF voorzien zijn van een Apostille

De ph autoriteiten kunnen die apostille niet geven. DUS moeten de papieren ( nadat ze door DFA zijn gecertificeerd ) naar de NL ambassade om DAAR weer te worden gecertificeerd.

Btw, dat certificeren door DFA en de ambassade kan je ook heel eenvoudig door een reisburo ( met kennis van zake ) laten doen. Kost wel wat meer maar scheelt een hoop gedoe als je niet in Manilla woont.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Bastiaan

Verder hierboven had ik een soort gelijke vraag (daar moesten de documenten door een Duitse vertegenwoordiging gelegaliseerd worden maar toen kreeg ik hier te horen dat dit niet hoefde en mijn vriendin had naar de Ambassade gebeld en die zijde dat zij geen legalisaties doen.

Als het blijkt dus dat dit wel gedaan moet worden door de Ambassade moet ik het twee keer laten legaliseren door de Nederlandse en Duitse Ambassade ??

Ik vind het een beetje krom.

Kano

#16
De Duitse ambassade legaliseert niet meer vanwege de vele fraudegevallen. Het standesamt in Duitsland zal zonodig een onderzoek laten doen door de Duitse ambassade (duurt lang en kosten zelf bestalen). Je zou dus 2 setjes documenten kunnen laten legalisen door de DFA en vervolgens door de NL ambassade (1 setje voor Amsterdam en 1 setje voor Duitsland).

Kijk eens op deze site  Wie "heiratet man eine Filipina" http://www.lhiza.com/Legalcap-d.htm
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Bastiaan

Ik heb gelukkig maar een setje nodig dit omdat Nederland het ook accepteert als het door Duitsland is gelegaliseerd.

Maar nu zit ik toch met een andere vraag.

Deze documenten blijven maar 6 maanden geldig,wat nu als alles zo lang duurt en deze documenten niet meer geldig zijn moeten we dan weer alles opnieuw laten legaliseren?

Bastiaan

Sorry maar ik heb nog een vraagje.

Ik las op het internet dat het legaliseren van documenten bij de DFA 100 peso's per document kost.

http://www.internetphilippines.com/dfa-philippines/how-to-get-your-documents-authenticated-red-ribbon-in-dfa-step-by-step-proceduresfees/

Maar ik kreeg van mijn vriendin te horen dat het rond de 2.800 peso's zou gaan kosten wie kan mij zeggen als dit kan kloppen ?

Tinulang_Manok

Citaat van: Bastiaan op zondag 26 augustus 2012, 15:45:05
Ik heb gelukkig maar een setje nodig dit omdat Nederland het ook accepteert als het door Duitsland is gelegaliseerd.

Maar nu zit ik toch met een andere vraag.

Deze documenten blijven maar 6 maanden geldig,wat nu als alles zo lang duurt en deze documenten niet meer geldig zijn moeten we dan weer alles opnieuw laten legaliseren?

Ja.
Amare et sapere vix deo conceditur

Tinulang_Manok

Citaat van: Bastiaan op zondag 26 augustus 2012, 18:40:22
Sorry maar ik heb nog een vraagje.

Ik las op het internet dat het legaliseren van documenten bij de DFA 100 peso's per document kost.

http://www.internetphilippines.com/dfa-philippines/how-to-get-your-documents-authenticated-red-ribbon-in-dfa-step-by-step-proceduresfees/

Maar ik kreeg van mijn vriendin te horen dat het rond de 2.800 peso's zou gaan kosten wie kan mij zeggen als dit kan kloppen ?

Wie gaat het legaliseren doen? Jouw vriendin zelf of een reisbureau/DHL?
Amare et sapere vix deo conceditur

Bastiaan

Mijn vriendin via de N.S.O & D.F.A

Kano

DFA legalisation zou dus P 100 zijn en de legalisatie bij de NL ambassade  is (â,¬ 26,25  in pesos) rond P 1391, dus  ongeveer P 1500 totaal. Weet niet waar je vriendin woont, wellicht reis-, verblijf- en /of shoppingkosten?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Bastiaan

Mijn vriendin woont in Cagayan de oro city.

Het legaliseren gaat dus niet meer via de Ambassade.

Nadat mijn vriendin haar documenten heeft laten legaliseren door D.F.A word dit naar haar opgestuurd en dan stuurt zij het naar mij.

Als ik dit heb ontvangen moet ik naar het Standesamt hier in Duitsland die dan het opdracht geven aan de Duitse Ambassade om deze documenten te laten verifiëren ( wat volgens het Standesamt zo'n 500 euro kan kosten terwijl er op het internet staat 210 euro,wat ik natuurlijk hun heb gezegd ook).

Dit kan in totaal volgens hun 6 maanden gaan duren.

 

Kano

Citaat van: Bastiaan op donderdag 23 augustus 2012, 09:11:26

Tevens kan het zijn dat de geboorteakte gelegaliseerd moet worden door het ministerie van Buitenlandse Zaken van het land waar de akte is opgemaakt en dan door de Nederlandse vertegenwoordiging aldaar of voorzien zijn van een Apostille.


Legalisatie door NL ambassade niet meer nodig?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Bastiaan

Ik woon in Duitsland en ik moet dus alles via de Duitse Ambassade laten doen en die doen geen legalisaties meer en inderdaad haar geboorte akte en Cenomar worden beide gelegaliseerd door het ministerie van Buitenlandse Zaken ( D.F.A )

Kano

Geen huwelijksbevoegdheidverklaring van Amsterdam meer nodig dan ?? Je schreef dat de gemeente verlangt dat de documenten van je a.s. partner gelegaliseerd worden door DFA en door de Nederlandse vertegenwoordiging van het land waar de akten zijn opgemaakt.

:ikkeniebegrijp:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Bastiaan

Heb ik inderdaad nodig maar Amsterdam vertelde mij van als Duitsland het gelegaliseerd zou hebben dat Nederland dit dan ook accepteert.