Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Trouw op 12/2/11

Gestart door Phille, woensdag 24 maart 2010, 11:13:23

Vorige topic - Volgende topic

Thomas

Phille & Christy

Een heel dikke proficiat met jullie trouw!  :congratualtionsis0: :congratualtionsis0:

Geniet ervan, en ik wens jullie een gezond en gelukkig leven tesamen.

Thomas

tompoes0

 :congratualtionsis0: met je huwelijk en het allerbeste voor de toekomst

dolfijn76

Ook van onzentwegen de beste wensen

Benoit

#453
Citaat van: Mawibata op donderdag 10 februari 2011, 17:41:25
Citaat van: Benoit op donderdag 10 februari 2011, 02:18:23
Ik zeg al niets meer ...
Ik hou het hierbij, ... zou nog zoveel meer kunnen zeggen ...

Citaat van: Benoit op woensdag  9 februari 2011, 20:48:12

Ik kan je nog meer informatie geven, maar die geef ik liever niet publiek.

Je weet veel, maar jij laat blijkbaar niet het achterste van je tong zien.   :denk:

Ben héél voorzichtig geworden in mijn contacten met mensen. Mijn openhartigheid, toegeeflijkheid, vrijgevigheid en vertrouwen zijn in mijn leven al te veel misbruikt. Ben al meerdere keren diep ontgoocheld na alles wat ik voor mensen gedaan heb, vandaar ... .
Braaf zijn is niet altijd een gave, je krijgt meestal nog een trap voor je kont erbij, daarom bijt ik nu soms nogal van mij af ..., en soms wat teveel misschien ... .
:daag:
Principles:
1. Just for today, do not worry
2. Just for today, do not anger
3. Honor your parents, teachers and elders
4. Earn your living honestly
5. Show gratitude to every living thing

Phille

#454
Umaga Kay Ganda  :happy:

Iedereen is uiteraard nieuwsgierig hoe het trouwfeest verlopen is, wel ... op z'n Filipijns natuurlijk, is er orde in de choas  :weetikniet:

Zaterdag 12 februari, tis een uur of 10 's morgens, wedding planner arriveert, hij loopt rond als een kieken zonder kop  :jajaja:, we drinken een koffietje en ik stel hem de vraag hoe het nu zit met de DJ's; met een big smile begint hem te vertellen dat ze heel CDO hebben afgezocht naar DJ CD Spelers en DJ mengpaneel, maar dat er slechts twee van die CD spelers beschikbaar zijn en al in gebruik waren, mengpaneel kon diene ook niet vinden en dus zegt ie ... (ik had verteld dat ik me ook wat bezig hou met DJing in m'n vrije tijd) ... (met big smile)  dat het even zou kunnen dat de DJ's mijn laptop en muziek kunnen gebruiken (ik heb dan ook een zeer uitgebreide muziek collectie) ... only in the Philippines  :floet:

Heb ik mij aan het zwembad neergevleid, onder e parasolleke, nog e koffieke en in de rapte e playlistje voorbereid; achteraf blijkt dit een verstandige beslissing geweest te zijn.

Ondertussen sijpelen de gasten binnen, is de wedding planner een kip op speed, wie heeft er al eens een filipijn zien zweten ???  :haha: ikke dus wel  :biggrinn: ... op een zeker moment vraag ik, zo rond een uur of één middag, hoeveel jeepneys er gebruikt zijn; only one, the second is in the shop for repair  :haha: (only in the Philipinnes) ... maar geen probleem dacht ik achteraf, de +/-150 gasten zijn er dan toch geraakt en dit slechts met één jeepney, dus ook slechts één Jeepney te betalen (alle beetjes helpen  :jajaja:, muggeiaans filosofie).

De bruidsmeisjes zien er goed uit alsook de bruidsjongens, flower girls, very cute  :jajaja: (het zijn kids, dus waren ze volledig opgemaakt aan het spelen in de kids corner, heb ik dan toch maar even moeten ingrijpen, niemand dat er enige vorm van kwaad in zag  :neeneenee:, ik wilde ze toch graag nog op een deftige manier aanwezig willen zien; er werd positief gevolg aan m'n opmerking gegeven en de kids werden verteld om niet op de roestige speeltuigen te spelen)

2 pm en nog iets, moest ik mij beginnen klaarmaken, damn ... onderhalf uur voor de trouw, vond ik wat vroeg, maar er moest nog een photoshoot genomen worden; staat mijn barong op een pop klaar te wapperen in de wind, ernaast een tafel, met m'n schoenen en hé wat zag ik daar ... toch genen holly bibel zekers ... elaba manneke wat doet dat hier  :weetikniet: heb ik dat boek des verderf[nb][admin]De berichten als reactie op deze uitspraak "dat boek des verderf" zijn ondergebracht in Kerk en huwelijk [/admin][/nb] laten verwijderen (als ik dat allemaal gewild zou hebben dan had ik wel voor een kerkelijk huwelijk gekozen argumenteerde ik, werd niet in dank aanvaard, het zal mij een worst wezen, van m'n erf).

De namiddag gaat langzaam verder, hmmmmm ... de spanning bij velen is te snijden, we bereiken 3:30 pm ... ik dacht het wordt toch stilaan tijd dat de mensen zich naar de zaal begeven, ahja, kan ik mijn laptop aansluiten, ik wil tijdens de receptie mijn playlist ... hier geen probleem, werkte allemaal perfect; kzag dat de burgemeester er al was, netjes ... handje geschud. Btw, de zaal zag er netjes uit ... mooi versierd en heel mooi uitgelicht. Top  :thumb:

De stoet wordt samengesteld, best man, ikke erachter en dan mijn gevolg ... even dacht ik King Philip te zijn, zag dat het goed was.

We beginnen er aan ... na de gehele stoet de revue te zien hebben passeren, daar komt de bruid, woooooow ze is een plaatje  :happy: (foto's volgen later, sorry guys) ... de burgemeester begint aan de ceremonie; wat was ik blij toen hij zei dat het een "brief one" zou worden, en ja ja, die man is van z'n woord ... na 10 minuten was dat achter de rug.

Dan volgt er een eindeloze photoshoot ... goh duurt dit lang seg, en alé nog de die en nog de die ... en foto en foto ... ha tof, tis gedaan, kunnen we nu eindelijk eten, khem wel honger hé mensen  :jajaja: ... noppes dus, allemaal nog even naar buiten voor nog wat foto's en dan terug naar de ingang, waar men alweer probeerde enige orde in de chaos te krijgen; nu was het bedoeling dat iedereen naar de ere tafels moest met de nodige aankondigingen; komaan mensen hurry up ... move on ... ik heb honger hoor  :haha:

We nemen plaats aan tafels, king Philip overschouwde zijn onderdanen en zag dat het goed was  :happy:, z'n ega straalde  :happy: dan volgde het gebed van de maid of honor, of althans een poging tot, ze was een beetje zenuwachtig ... eindelijk, king philip werd bediend (met vermoedelijk ooit eens warm geweest eten), het was wel ok.

Toen werd de getuige gevraagd een speech te geven en de santé te zeggen, er werd onze champagne aangeboden, alé iets dat zou moeten op lijken, niet te zuipen dus, maar och, het is het gebaar dat telt en dit kan zeker de pret niet drukken, oooooohhhh wat is ze toch een plaatje ....  :happy:

Toch fijn om wat te kunnen drinken en eten  :happy:

Ondertussen is het 5:30 pm ... tijd voor de speeches, 4 mensen zouden deze taak op zich nemen, beginnende met de mama, wordt ze paar keer opgeroepen; roept ze uit de zaal ... sorry i don't want (te zenuwachtig  :denk:), de vader zou er ook eentje geven, die stuurde ook zijn kat en geef toe, een kat opt podium is nu ook geen zicht; dus werd de volgende speecher aangekondigd, ik dacht een tante ... en weer een kat erbij, de nonkel, een vice mayor ergens in Bohol, aha ...  :thumb: mooie speech van die man, kort en krachtig, om er toch nog maar eentje te hebben werd den amerikaan verzocht een speech te geven, goeie keuze ... die doet dat wel en uiteraard goed  :thumb:

Dan kondigde de wedding planner aan om onze dans te doen  :neeneenee: eerst de taart aansnijden, dan den openingsdans op z'n Belgisch met het vermenigvuldigings principe dus de dans werd even uitgesteld en begonnen we aan de taart ... echt lekker  :ikkeniebegrijp: (niet dus).

Het is 6pm ... de taart zou pas rond een uur of 7:30 pm aangesneden worden, waar is het kouseband ritueel, waar is de money dans ... zou gedaan worden, maar om 6pm was er al meer volk buiten dan in de zaal ... niet normaal (only in the Philippines).

Dus, zei ik tegen de wedding planner, jaag ze allemaal binnen we gaan dan maar aan den dans beginnen. Dus, ik had voor het nummer 'Heaven, DJ Sammy (Yanou's Candelight Mix) en ik zag aan haar smile dat het een schot in de roos was  :happy:, maar eerst nog mijn speech, heb ik iedereen vriendelijk bedankt om aanwezig te zijn en bla bla ... concept uitgelegd van de Belgium Style, welk in de praktijk niet goed begrepen werd, maar och ... ze zag er nog steeds als een plaatje uit. Na de tweede slow er pats een lap opgegeven met (I got a feeling van Black Eyed Peace) en den dansvloer stond boemvol  :happy: ... is everybody happy, yeah! ... ja ja, king Philips zag dat het goed was  :happy:



Haja ... de DJ's waren er nog niet, vandaar het een goeie beslissing was om de playlist eerder de dag voorbereid te hebben ... na een half uurtje dansen begon de feestlust al wat te minderen en werd de zaal erg leeg ... ha daar zijn de DJ's ... slechts half uurtje te laat  :haha:

Ondertussen was ik met mijne best man pintjes opt terras aant drinken, king philip zag dat het goed was  :happy: ze was nog steeds een plaatje  :happy:

De DJ's beginnen er aan en ... meer volk verdwijnt ... ben ik toch even gaan ingrijpen en heb ik dan maar zelf een kort setje gedraaid .... met als resultaat, weer volk op de dansvloer  :happy: oeps i did it again  :happy:

Ondertussen zag ik buiten op het terras wandelende bloemen, ja ja, naast het eten in zakjes, werden de bloemen ook meegenomen ... opgeruimd staat netjes denken ze hier waarschijnlijk  :biggrinn:

8pm nadert, er werd mij verteld dat de bakken bier op waren, hij zag dat het goed was, sluit de boel maar af ... na een toer in het resort, cottage 10 heeft goed hun best gedaan, daar stonden al wat kratten bier ... op het terras werd er nog wat geluld en zo rond een uur of 9:30 pm, werd er voorgesteld om naar een van de de plaatselijke disco's af te zakken, er was nog redelijk wat volk, ik dacht, ale dit gaat weer wat extra kosten de mensen daar te krijgen ... maar nee hoor, er stonden wat auto's klaar, waar ik in een van de pick-ups plaats nam, achteraan in de bak ... dus met een frisse neus komen we toe in het centrum van CDO ... ne man of 20 entree betaald en nog wat gefeest, ahja ... uiteraard op ondergetekende zijn kosten; hij zag dat het goed was, ze zag er nog steeds als een plaatje uit (in de mate dat ik nog een heldere blik had  :weetikniet:)

Ergens rond middernacht ben ik als een blij man gaan slapen  :happy:


:benweg:
:daag:


PS Straks nog meer over de dag erna ... DE AFREKENING (Chali Bitch Resort)  :daag:



callebaut

Proficiat ... ik hoop dat King Phil niet wakker werd met een kater maar met een Queen Christy .... :lachen:
King Phil keek de volgende ochtend naast zich in het King-size bed  ....zag zijn Queen Christy en zei dat het nog steeds goed was  :thumb: ( ze is nog steeds een plaatje )  .....  :jajaja:  :congratualtionsis0: 

boldy

mooi verslag van je prachtige dag , je hebben een prachtige dag meegemaakt en zoals ik kan lezen is het tog allemaal meegevallen zo'n bruiloft op zijn filippijns .
we w8en met smart op je volgende verslag en uiteraard FOTO'S  :jajaja:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Mawibata

#457
Citaat van: Phille op maandag 14 februari 2011, 01:52:46

PS Straks nog meer over de dag erna ... DE AFREKENING (Chali Bitch Resort)  :daag:







Phille, wat moet we ons daarbij voorstellen  ?  ?  ?



Zoiets  ?  ?      :lachen:    :lachen:    :lachen: 










Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Johan En Elvie

Phille,

Je verhaal bewijst nogmaals dat het niet allemaal hetzelfde is aldaar.
Bij ons was het totaal omgekeerd, de ceremonie verliep vlekkeloos omdat die neef het stevig in handen had en zowaar een goed draaiboek had opgesteld dat stipt gevolgd werd dus daar helemaal geen probleem.
Maar zodra de openingsdans gedaan was (waarvoor ik ook eerst uitleg heb moeten geven dat dit in België de gewoonte is) dan was het feest ook meteen gedaan, we hadden een familieorkest die klaar stond maar iedereen ging na onze dans naar huis met hun zakken vol overgebleven eten zodat er geen eten meer overbleef hehe.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

tompoes0

bij ons tzelfde als bij Johan en Elvie, alleen nog wat erger, de openingsdans duurde maar enkele seconden en dit enkel en alleen maar om de nodige fotos te kunnen nemen; daarna ook muziek gedaan, en iedereen met zakken vol naar huis.
Het trouwfeest op zich was eigenlijk één lange fotoshoot, maar ik kon daar best mee leven en voelde me die avond ook wel even king Tom