Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Puerto Galera

Gestart door Phille, woensdag 2 december 2009, 09:40:46

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata



Citaat van: ganda op maandag 14 december 2009, 17:12:39
Ach, ik word nostalgisch als ik aan White Beach denk. Ben er in 1994 een week geweest en heb daar juistgeteld 1 breedneus gezien.




Bedoel je met breedneus  een  :smiley-philippines:  ?




Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

ganda

Citaat van: Mawibata op maandag 14 december 2009, 19:57:39


Citaat van: ganda op maandag 14 december 2009, 17:12:39
Ach, ik word nostalgisch als ik aan White Beach denk. Ben er in 1994 een week geweest en heb daar juistgeteld 1 breedneus gezien.




Bedoel je met breedneus  een  :smiley-philippines:  ?






Als ik mij niet vergis benoemen de Filipinos de blanken als breedneuzen.
Wijzelf benoemen ons als witneus, maar de Filipinos noemen ons breedneus.
Dat is iets wat ik geleerd heb in Bacolod, en indien het niet juist is dan hebben die Filipinos we goed in het ootje genomen.


Phille

witneus, breedneus ... wat maakt het uit ... wij bleekscheten bedoel ik  :lachen:

Luc

Ik hoor tegenwoordig meestal "puti" wat gewoon wit betekent.

Vroeger was het altijd "kano" of "Joe" maar dat hoor ik de laatste jaren niet veel meer.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

opinie

Citaat van: Luc op maandag 14 december 2009, 23:06:31
Vroeger was het altijd "kano" of "Joe" maar dat hoor ik de laatste jaren niet veel meer.

Mogelijk is het streekgebonden. Ik hoor er toch onder vooral de jeugd "Hey, Joe". Na enkele dagen het tientallen keren te horen wordt het wel erg irritant, vind ik.

Ook naar onze zoon toe die het tegen het einde van de vakantie ook beu gehoord is.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Mawibata






Ik repliceer meestal met : Hey Pinoy!  Smile gegarandeerd.    :lachen:       :lachen:




Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Robert

Citaat van: Phille op maandag 14 december 2009, 19:56:02
@ Ganda

Erg veel witneuzen heb ik er ook niet gezien hoor, maar wel paar meer dan eentje :-) maar naar het schijnt zou het daar over de koppen lopen zijn in maart/april ... binnenkort ga ik er nog eens naartoe, van 4 tem 7 Januari, met mijn aanstaande  :dance:

Foto's volgen zeker!

kans dat ik er dan ook zit

Phille

@ Robert

Leuk en weet dan al in welk hotel? Ik waarschijnlijk in het Marco Vincent hotel ...  :lachen:

Robert

Citaat van: Phille op woensdag 23 december 2009, 22:21:52
@ Robert

Leuk en weet dan al in welk hotel? Ik waarschijnlijk in het Marco Vincent hotel ...  :lachen:

zal in sabang zitten, maar ga wel naar wel naar white beach toe, weet nog niet welk hotel.
kan misschien in appartement daar zitten, anders zit ik in hotel.
ik weet het nog niet helemaal zeker, ga waarschijnlijk met een paar gasten een tourtje maken, ken in sabang wat mensen, die zoek ik altijd even op.