Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Puerto Galera

Gestart door Phille, woensdag 2 december 2009, 09:40:46

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Hallo,

Voor wie nog niet weet waar heen, ik kan Puerto Galera, White Beach, met plezier aanraden.

Ik ben daar nu twee keer geweest, eerste keer in Januari 2009, tweede keer in Juli 2009.

Beide periodes waren uitermate rustig, ik hou van rust tijdens mijn vakanties. Er zijn leuke barrekes langs het strand, waar er een paar keer een stevig feestje is ontstaan. Maar over het algemeen is het er erg rustig. Men vertelde mij dat Maart/April de drukste maanden zijn. Toen ik er was, was er amper volk op het strand te bespeuren. Onderstaand paar foto's, oordeel zelf. Zoekt men strand en nachtleven, dan is White Beach zeker geen aanrader. Dan is Sabang een betere bestemming, maar daar zijn de stranden niet mooi, als je al over strand kan spreken.

Ik heb daar overnacht in een klein charmant hotel, Sea Jewel, in juli betaalde ik 1.000 pesos per nacht, zeer eenvoudig, maar wel heel proper en vooral heel erg vriendelijke mensen.

Zoals ik al zei ... heel weinig volk  :thumb:









Een van de vele bars langs het strand, op dit moment heb ik de Mindoro Sling leren kennen, lekker maar best wel gevaarlijk drankske.



Aan de ene kant mooi strand, aan de andere kant het dorp ...



Misschien het enig nadeel, verkopers verkopers verkopers, make you a good price voor spullen die ik echt niet nodig heb en ze geven niet makkelijk op, zal wel overal zijn zeker.



Vond ik een mooi moment  :biggrinn:



Eenvoudig maar goed en proper hotel in White Beach.



Met de outtrigger terug naar Batangas, van daar met de bus terug naar Manilla



Kortom, voor mij een ideale bestemming, zon, strand, zee, gezellige bars, BBQ, en weinig volk!


Baliw-katok

Leuk verslagje, doet mij al dromen om terug te gaan.

:applaus: :thumb:

Robert

Normaal is het er op zondag echt heel erg druk, ik blijf wel altijd in Sabang, ga dan met motor of bootje naar White Beach of Talipanan beach, ben je daar ook geweest. Eiland is prachtig verder, veel groter dan velen misschien zullen denken. Ik heb in Sabang kennissen zitten en vind het wel gezellig om daar in de avond een biertje te drinken in wat barretjes. Ga er binnenkort weer heen en dan wil ik eigenlijk van Sabang naar Roxas of zo rijden.
Gewoon op het gemakkie, met een paar vrienden, gewoon semi automaat, dus geen zware motoren, en waar het er leuk uitziet even wat eten, drinken. Leuk om een paar fotos van Puerto te zien.

Phille

Hey Robert,

In Januari 2009 ben ik er een gans weekend gebleven, 2de weekend van januari en ik had toch niet den indruk dat het echt druk was, wel iets drukker, maar best nog wel ok.

Ik ben een avond in Sabang geweest en is niet mijn ding.

Naar Talipanan beach ben ik niet geweest, is dat een aanrader? Dadelijk is effe googlen, want normaal gezien ga ik nog eens terug naar White beach, ergens rond 4 januari 2010. Ik heb een paar keer met een semi-automaat ritjes gedaan, onder andere naar Tamaraw Falls, zie onderstaande foto.



Was op aanraden van de hotel eigenaar, met de waarschuwing, de weg er naartoe is in wat mindere staat, oordeel zelf  :floet:



Met resultaat: smerige schoentjes  :weetikniet:



Maar voor de rest was het leuk om paar tripjes met een semi-automaat te doen; welliswaar met een een lekke band ... twee keer zelfs, de eerste keer viel het mee, was in een dorpje, waar men zeer behulpzaam was ... de tweede keer was wat minder, in the middle of nowhere, kilometerke of 6 kunnen duwen  :negatief:

Maar geen probleem ... zo gefikst, schade 100 pesos  :applaus:



Mawibata







Phille, ik geniet van je foto's.  Het is dan toch gelukt om ze te posten    :thumb:



Vooral deze met een gat in het wolkendek vind ik prachtig.






Citaat van: Phille op woensdag  2 december 2009, 09:40:46


Vond ik een mooi moment  :biggrinn:









Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Robert

Ik was er ook in Januari 2009. Ben verbaasd dat je niet naar Talipanan beach bent gegaan, is vanaf White Beach misschien een kleine 20 minuten, ligt aan je vervoer uiteraard. Zit een hele goede Italiaans restaurant aan het strand, heet Luca of Lucas, pizza uit de steenover, ben zelf geen pizza liefhebber, maar zijn grote pizzas en velen gaan daar naar toe. Pak volgende keer een trike of zo er naar toe of brommer of, echt niet ver van White beach, niet de kant van Puerta Galera op, maar andere kant, kan echt niet missen. Coco beach is leuk om heen te gaan, dat zit weer dichter bij Sabang, mooi resort om eens gewoon te kijken.
Vlakbij White beach zit ook het golfresort ponderosa, ook wel leuk om te kijken.
Tamaraw Falls is leuk, als je die weg verder volgt kom je in Calapan uit, is een grote plaats, mooi ook om even te rijden, en de weg is nu bijna helemaal perfect daar naar toe, zal nu wel helemaal denk klaar zijn.
Dus als je naar Talipanan beach wil gaan vanuit je resort zeg maar naar de hoofdweg en dan naar rechts, weg is helemaal goed, alleen laatste stukje moet je op een rotstukje naar beneden, dan kom je in een soort steegje en dan zie je daarna het strand, dat italiaanse restaurant zit heel mooi achteraan. Men was ook bezig met een duikshop met kamers aan het strand, zal nu ook wel af zijn.

Phille

@ Robert

Wat jij schrijft klinkt erg bekend in mijn oren. Het srand waar ik was, dat was een baai, en helemaal op het eind een italiaans restaurant met mega pizza en lekker, overige gerechten trouwens ook, was ik dan op Talipanan beach zonder het te weten; links van dat Italiaans restaurant is een duikshop ... klinkt hetzelfde als jij omschrijft. Die foto met het volledige overzicht van die baai is vanuit dat restaurant genomen, dat restaurant ligt wat hoger, op een rots zou ik zeggen, met trapjes naar boven en het oogt als een terras; klinkt als wat jij omschrijft.


ganda

Ach, ik word nostalgisch als ik aan White Beach denk. Ben er in 1994 een week geweest en heb daar juistgeteld 1 breedneus gezien. Een Nederlander die er zich met zijn hond teruggetrokken had.
Je betaalde toen 300 pesos voor een hut met douche toilet, electriciteit werd opgewekt door een group. Om 22h00 ging het licht uit, kun je dat voorstellen.  :slapen:
Ik zie dat het er nu al redelijk volgebouwd is.

Robert

Citaat van: Phille op donderdag  3 december 2009, 00:11:27
@ Robert

Wat jij schrijft klinkt erg bekend in mijn oren. Het srand waar ik was, dat was een baai, en helemaal op het eind een italiaans restaurant met mega pizza en lekker, overige gerechten trouwens ook, was ik dan op Talipanan beach zonder het te weten; links van dat Italiaans restaurant is een duikshop ... klinkt hetzelfde als jij omschrijft. Die foto met het volledige overzicht van die baai is vanuit dat restaurant genomen, dat restaurant ligt wat hoger, op een rots zou ik zeggen, met trapjes naar boven en het oogt als een terras; klinkt als wat jij omschrijft.



dat kan niet missen, dan ben je er inderdaad geweest.

Phille

@ Ganda

Erg veel witneuzen heb ik er ook niet gezien hoor, maar wel paar meer dan eentje :-) maar naar het schijnt zou het daar over de koppen lopen zijn in maart/april ... binnenkort ga ik er nog eens naartoe, van 4 tem 7 Januari, met mijn aanstaande  :dance:

Foto's volgen zeker!