Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waar best electro app aankopen

Gestart door apollo, vrijdag 26 oktober 2012, 22:41:55

Vorige topic - Volgende topic

apollo

is er iemand op het forum die mij kan vertellen of het beter is in  :belgiesmiley: kleine elektrische apparaten te verzenden naar  :smiley-philippines: of kan je die best ter plaatse in de  :smiley-philippines: aanschaffen.

Ik stel deze vraag omdat ik verschillende meningen wil horen en ik ze dan na overleg eventueel van in  :belgiesmiley: kan opzenden.

Hoofdzakelijk alledaagse apparatuur zoals voor in keuken .

Fail_over

Ben jezelf wel eens in de Filipijnen geweest?
klein keuken spul is daar veel goedkoper.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

fastlane

Je kan het best daar kopen. Dit om verschillende redenen, het is ten eerste veel goedkoper daar, hebben daar vaak andere merken als hier dus ook voor garantie en zeker herstellingen is het beter en dan zijn er ook nog sommige apparaten van hier die niet zo goed werken daar vanwege ander voltage of zoiets. Wekker enzo loopt niet altijd juist daar als je die hier koopt.

apollo

Bedankt voor de tips. Had namelijk al het vermoeden .

Dan zal ik in de  :smiley-philippines:  wel aankopen

robert van dijck

Frequentie in  :smiley-philippines: is 60Hz, toestellen van hier zijn op 50 Hz,  ook nog verschil in stopkontact.

mvgr

Robert

vvjoris

Hangt er toch vanaf waarover het juist gaat. Sommige apparaten in de  :smiley-philippines: kun je niet anders omschrijven dan rommel. Andere apparaten (bvb naaimachine) zijn in  :smiley-philippines: zo'n  30 - 40 % duurder.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Luc

Citaat van: vvjoris op zaterdag 27 oktober 2012, 01:36:21
Hangt er toch vanaf waarover het juist gaat. Sommige apparaten in de  :smiley-philippines: kun je niet anders omschrijven dan rommel. Andere apparaten (bvb naaimachine) zijn in  :smiley-philippines: zo'n  30 - 40 % duurder.

Mijn gedacht ook. Garantie gaat meestal tot aan de deur. Daarna is het  :daag:

Op veel apparaten hier staat tegenwoordig 50/60Hz. Die werken daar dus ook. Je moet daar gewoon op letten bij aankoop.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Fail_over

Tv's begonnen bij ons na 3 jaar kuren te vertonen.
De fans stopte ermee ook na 3 jaar, maar dan wel met super intensief gebruik.
De aircon is binnen de garantie jaar 1x gerepareerd. werkte daarna weer goed.
Douche heater , oventje, broodrooster, waterkoker, zelfs de bbq die we bij de koelkast kregen en koelkast altijd goed gewerkt.
radio/cd sets en (goedkope) kareokeset waren vrij snel patay en hebben we dus diverse gehad.
t spul is goedkoper en heeft dus een lagere levensduur.
de meeste spullen kochten wij altijd bij palengke, chineese illigale importeur.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Bulldozer

Citaat van: Fail_over op zaterdag 27 oktober 2012, 10:46:42
de meeste spullen kochten wij altijd bij palengke, chineese illigale importeur.
De tv hier die doet het nog prima na 5 jaar. Maarja, dat is dan ook geen illigaal chinees ding.

Je kan hier best goede spullen kopen die lang mee gaan. Bij sm aplliances bijvoorbeeld of Abenson.

BartBec

Citaat van: robert van dijck op zaterdag 27 oktober 2012, 00:13:50
Frequentie in  :smiley-philippines: is 60Hz, toestellen van hier zijn op 50 Hz,  ook nog verschil in stopkontact.

mvgr

Robert

Filipijnen op 60 Hz ?? Dat betwijfel ik ten zeerste ??? Want als dit zo zou zijn zou je telefoon lader ( bijvoorbeeld ) ook niet werken. Geen enkel elektrisch toestel dat je van hier meeneemt.
Het is wel waar dat ze ander soort contacten gebruiken. Wij hebben ronde pinnen en in de filipijne platte kortere pinnen. Doch adapters zijn vrij makkelijk te verkrijgen zowel in Belgie als in de Filipijnen. Meeste hotels hebben er wel een paar voor gasten gratis tijdens je verblijf.