* Top 10 Best Alcoholic Drinks in Manila: Best Beers in the Philippines[

Gestart door Kano, zaterdag 15 december 2012, 09:37:58

Vorige topic - Volgende topic

Baliw-katok

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zaterdag 15 december 2012, 16:45:54
beer na beer is namelijk geen bier

Heb me ooit een keer laten vangen aan het woordje "beer" in root beer ... en da's ook geen bier maar een afschuwelijk smakende frisdrank

vvjoris

Citaat van: yepyep op zaterdag 15 december 2012, 16:54:58
Citaat van: Rich op zaterdag 15 december 2012, 12:22:42
10 Best Places for Beer in Manila

http://www.spot.ph/gallery/1641/10-spots-to-go-to-for-beers-in-the-city/article/49493#pid=26465

Distillery gingen we eerst heen. Is nu meer voor de jeugd van 18-22 jaar.

Hoegaarden van de tap en Grolsch uit een fles drink ik nu in Draft Gastropub. Supertent, ook super prijzen.

Weet iemand of er ook 'beer places' zijn in Cebu? Combinatie beer/decent food zou ook niet te versmaden zijn. Ik weet enkel dat er een of ander etablissement is op Mango Av. waar ze Hoegaarden hebben, maar dat vind ik niet echt speciaal, dus dat ga ik zeker niet in  :smiley-philippines: drinken...

Heb ook ergens gehoord dat bier 'slecht' kan worden omdat het in de  :smiley-philippines: zo warm is...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.


antzan


Bier wordt niet echt slecht v.d. warmte ,
maar wel,  als het langdurig aan [ zon ] licht wordt blootgesteld .
Daarom wordt het meeste bier in " donkere " flesjes gedaan .
Antzan
Foodmaster

bananacreek

Citaat van: antzan op zondag 16 december 2012, 20:43:22

Bier wordt niet echt slecht v.d. warmte ,
maar wel,  als het langdurig aan [ zon ] licht wordt blootgesteld .
Daarom wordt het meeste bier in " donkere " flesjes gedaan .
Antzan

In de jaren '80 was er hier een beetje een bieroorlog tussen San Miquel en Asia Brewery en toen werd het bier (San Miguel) ingevoerd per Barge vanuit Cebu city en toen werden een aantal flessen op het schip geopend en open laten staan en later weer met een speciale tang gesloten en vele mensen klaagden toen over bedorven bier en later werden een aantal mmensen gearresteerd na een NBI onderzoek..........




yepyep

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zaterdag 15 december 2012, 16:45:54
Smaken verschillen, maar als ik ik deze onzinnige lijst laat voor wat hij is (beer na beer is namelijk geen bier, dan kan je shandy ook op de lijst zetten of een rum-cola) is mijn lijst als volgt:

1. San Miguel Super Dry
2. San Miguel pale Pilsen
3. Cervesa Negra
4. Colt 45

Dat zijn de lekkeren. Dan een drinkbare:

5. San Miguel Light

Dan de gebottelde kopstoot (aangelengd net ginebra)

6. Red Horse

Dan heb ik ooit nog wel eens Red Eagle gedronken maar dat was in de bush en bij dorst is alles lekker.

Dus nog te proberen:

San miguel Strong ICE (nooit gewaagd omdat ik dat ICE bier ooit in de tropen kreeg voorgeschoteld en daar werd ik ziek van dus ik moet een drempel over).
Ik zal alles maar eens verzamelen, er is dus nog meer te kiezen.
Heeft Tanduay ook al bier?

Ach, wel aardig, afgelopen week in Londen genoot ik weer van al die Ales en Guinness in de Pubs, maar daar krijg je de handen ook niet bij iedereen voor op elkaar. Heb er ooit een Strongbow besteld en die heb ik zo door de plee gespoeld, is namelijk ook geen bier, maar een soort cider, wist ik veel.....


Tanduay Ice is geen bier. Lijkt veel op dat NL drankje dat begin 2000 zo populair was... ??? Ben de naam kwijt...



Baliw-katok

Citaat van: yepyep op dinsdag 18 december 2012, 14:03:46


Tanduay Ice is geen bier. Lijkt veel op dat NL drankje dat begin 2000 zo populair was... ??? Ben de naam kwijt...


Breezer ?


yepyep

Bijna, ik bedoelde Smirnoff Ice... Ondanks dat daar Vodka en geen rum inzit.