Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Divisoria

Gestart door vvjoris, zaterdag 22 december 2012, 18:02:05

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Er is een divisoria in Manila, maar niet in Cebu, kan er iemand iets meer over vertellen?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

innka3

Citaat van: vvjoris op zaterdag 22 december 2012, 18:02:05
Er is een divisoria in Manila, maar niet in Cebu, kan er iemand iets meer over vertellen?
nou alles wat je aan kopie-kopie wilt kopen is daar te koop. en op de 3é etage een foodcord met een thia  :thumb:

https://www.google.nl/search?q=divisoria+mall+manila&hl=nl&tbo=u&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=PvPVUN-TK4OM4ATy3IDAAQ&ved=0CEQQsAQ&biw=1024&bih=554

vvjoris

En die 138 mall in Cebu is iets gelijkaardig?

Ben al enkele keren in/op Colon geweest, raar dat ik dat niet gezien heb....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Amice

Eigenlijk zijn er meerdere plaatsen waar zaken goedkoper worden aangeboden.

Divisoria is de grootste met tevens de grootste verscheidenheid aan produkten.
Kleding en textiel wordt meestal gekocht in Baclaran market.
Goud en sieraden in Quiapo waar ook veel computer repairshops en 2e hands laptops etc zijn gevestigd.
Voor cellphones kun je dan weer goed terecht zowel in divisoria als in san juan.

Terwijl veel restaurants en vendors hun vis,vlees en groente etc. kopen in pasay market ( wel vroeg opstaan anders is het alweer uitverkocht).

In cebu dacht ik (maar dat kan veranderd zijn) dat het meeste voordelig in Lapu Lapu te verkrijgen is.

Overal geldt overigens dat je het beste een filipino kan laten kopen, anders betaal je nog de hoofdprijs.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

xav

wij kopen ook allerhande dingen daar... sommige merk producten zijn de helft goedkoper dan in belgenland... ik praat nu wel over producten die we gebruiken voor onze taarten en niet over kledij...

TheDolphin

Waar precies in Quiapo kun je voordelig sieraden kopen dan? Ik weet wel dat Ong Pin street te boek staat als een plek waar je voordelig juwelen kunt kopen maar dat is China Town. Ik hoorde van een verkoopster van sierraden in Harisson Plaza dat ik beter naar Quiapo kon gaan omdat het daar goedkoper was. Maar op een gegevenmoment was ik in een Mall op Quezon blvd in Quiapo bij een sieradenwinkel waarbij ik niet echt de indruk had dat ze goedkoper waren maar juist duurder. Misschien omdat ik een westerling ben en het ene sierraad is het andere niet dus is het ook moeilijk te vergelijken. Maar waar je dan goedkoper uit bent in Quiapo heb ik dus nog niet ontdekt.  :crazy:

Guadalupe

Misschien een tip voordat je gouden sieraden koopt.

Het meeste wat er aan sieraden verkocht wordt in goud is pawned.

Ik laat afwegen en dan betaal ik niet meer als de goudprijs en een kleine opslag voor de sierwaarde.

Uiteraard wel even op internet kijken wat een gram goud kost maar deze methode werkt perfect.

Jij wilt wat kopen en zij willen graag verkopen  :cheers:
Wie lacht niet wie de mens beziet.

Amice

Citaat van: Guadalupe op zondag 23 december 2012, 11:57:06
Misschien een tip voordat je gouden sieraden koopt.

Het meeste wat er aan sieraden verkocht wordt in goud is pawned.

Ik laat afwegen en dan betaal ik niet meer als de goudprijs en een kleine opslag voor de sierwaarde.

Uiteraard wel even op internet kijken wat een gram goud kost maar deze methode werkt perfect.

Jij wilt wat kopen en zij willen graag verkopen  :cheers:

dat is idd wel de manier ja. Als ze weten dat je goed beslagen ten ijs komt dan is het enkel normale handel.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Citaat van: TheDolphin op zondag 23 december 2012, 11:42:41
Waar precies in Quiapo kun je voordelig sieraden kopen dan? Ik weet wel dat Ong Pin street te boek staat als een plek waar je voordelig juwelen kunt kopen maar dat is China Town. Ik hoorde van een verkoopster van sierraden in Harisson Plaza dat ik beter naar Quiapo kon gaan omdat het daar goedkoper was. Maar op een gegevenmoment was ik in een Mall op Quezon blvd in Quiapo bij een sieradenwinkel waarbij ik niet echt de indruk had dat ze goedkoper waren maar juist duurder. Misschien omdat ik een westerling ben en het ene sierraad is het andere niet dus is het ook moeilijk te vergelijken. Maar waar je dan goedkoper uit bent in Quiapo heb ik dus nog niet ontdekt.  :crazy:


Zou toch wel huiverig zijn  goud  in Quiapo te lopen.  Kans dat je je met neprommel  opgescheept word als je geen kenner ben.

Ongpin street , daar heb wij ook de trouw ringen vandaan.  Allemaal chinese juweliers, geen nepzooi.

Maar kom je daar als blanke  alleen dan betaal je de hoofdprijs denk ik.  Niks staat geprijsd in de etalage.

  Wij hadden van kennissen gehoord dat je daar het goedkoopst goud kan kopen,   maar ik heb pas na dat de prijs was uitonderhandeld mijn neus daar laten zien. 


 

Guadalupe

Zowel in Ongping als in Colon werkt dit nog steeds uitstekend.
Mijn vrouw is niet zo`n onderhandelaar,als het blinkt vindt ze het mooi etc,de meesten van jullie kennen dat wel.

Ik onderhandel en krijg er ook nog een kalender bij of een mooi zakje,dus toch nog teveel betaald :(

Maar is op zich niet erg,je betaald wat je het waard vindt toch.
Wie lacht niet wie de mens beziet.