Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Huren in davao city

Gestart door BigM, donderdag 27 december 2012, 20:35:23

Vorige topic - Volgende topic

BigM

hallo

Heb ik als buitenlanders documenten nodig om een condo/huis etc te huren in davao city
Of zou het beter zijn moest mijn verloofde dat huren

ik denk dat het beste mijn verloofde het kan huren maar ik wil gewoon even zeker zijn?

Alvast bedankt

gosternokke

Beste is  om je daar niet te laten zien bij het huis of appartement wat je wil huren, zodra ze nen buitelander zien  gaan de prijzen omhoog.
gewoon je verloofde of toekomstige schoonfamilie laten kijken, en je afzijdig houden.   Als ze het eens kunnen worden over een huurprijs even op een kladpapiertje laten zetten en laten ondertekenen.

Dan pas  komt U op de proppen om het te huren pand  te zien, of het bevalt.

Kano

Het maakt niet uit wie het contract ondertekend, maar ik zou jouw vriendin laten ondertekenen. Let verder wel op de inhoud het contract, vraag het terinzage zodat je het eerst kunt bestuderen. Let met name op de huurtermijn (in het algemeen voor 1 jaar met stilzwijgende verlenging), de opzegtermijn (veelal 2 maanden), het deposito (ter dekking van eventuele schade, normaliter 1-2 maanden huur ) en vooruitbetaling van huur (1 maand huur).De inventaris en eventuele gebreken zwart op wit laten zetten met handtekening verhuurder voor het afsluiten van het contract)
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn