Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

discriminatie Nederland

Gestart door PHwaarde, zaterdag 19 januari 2013, 07:32:33

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Iemand discrimineren mag in Nederland niet. Dat staat in de grondwet. Echter, waarom hanteert Nederland dan zelf wel verschillende criteria voor bepaalde bevolkingsgroepen m.b.t. aanvraag van een machtiging voorlopig verblijf? Een goed voorbeeld is het basisexamen inburgering buitenland. Alle landen van de Europese Unie (EU) en de Europese Economische Ruimte (EER) zijn hiervoor vrijgesteld. Waarom zijn Turkse onderdanen én hun partners dan ook hiervoor vrijgesteld, terwijl bijv. mijn Aziatische echtgenote wel een examen dient te ondergaan? Turkije is immers nog niet eens toegetreden tot de EU landen. Daarbij kan mijn vrouw zich ten alle tijde uitstekend verstaanbaar maken in Nederland d.m.v. Engels, terwijl ik dit van de Turkse burgers nog maar moet afwachten. Discriminatie of niet? Is het trouwens Europees gezien wel toegestaan om dit onderscheid te maken?

Kano

Het antwoord is: Associatieovereenkomst Turkije en EU.  In 1963 is er tussen Turkije en de Europese Unie een Associatieovereenkomst getekend. Deze overeenkomst was bedoeld als voorbereiding op toekomstige toetreding van Turkije in de EU. In de overeenkomst is onder meer afgesproken dat de toelatingsvoorwaarden voor Turkse werknemers en zelfstandigen niet verder verscherpt mochten worden. Ijkmomenten zijn respectievelijk 1980 en 1973.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Marinero

Tja Phwaarde, daar moet je niet teveel over nadenken. Je bent afhankelijk van politiek gekonkel, het gaat inderdaad er helemaal niet om of je vriendin de aardappeleters herkent, of een fiets kan kopen in het nederlands. Het gaat er gewoon om welke politici een beetje goed door 'n deur kunnen en de favors die over en weer gedaan (kunnen) worden. 

Gelukkig maar dat turken over het algemeen het nederlands sneller machtig zijn dan filipino's, en dat de mensen die een mvv voor turken regelen over het algemeen pro-actiever zijn qua het laten integreren van hun vlam. Dat moet toch zeker wel? Kán niet anders.

vvjoris

Blijkbaar is in  :nederlandsevlag: iedereen gelijk voor de wet, net als in  :belgiesmiley:

Beide landen hebben dan blijkbaar een leugenachtige grondwet.

In  :belgiesmiley: is de ene al wat gelijker voor de wet dan de andere, en hoe meer geld je hebt, hoe meer gelijk je ook hebt natuurlijk ...

Sommigen beweren ook hoe bruiner je huidskleur, hoe meer gelijk je hebt ... diegenen die dat dan ook nog bewerkstelligen, zijn eerder groen of rood van kleur ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.