Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Cathay Pacific

Gestart door Yoshi, vrijdag 25 januari 2013, 15:26:00

Vorige topic - Volgende topic

Yoshi

Ik vroeg me af wie er ervaring heeft met het boeken van tickets bij de vliegmaatschappij zelf.
Ik ben al aan het kijken geweest waar de beste prijs beschikbaar is. Natuurlijk is dit bij Cathay zelf. Als ik daar boek voor mijn gekozen tijdstippen, dan zou dat 860 euro zijn (inclusief belastingen/toeslagen). Indien ik dezelfde vlucht wil boeken bij Joker (waar ik vorige keer heb geboekt) kost mij dat 1100 euro. Dat is dus bijna 250 euro verschil, wel erg veel denk ik dan. Wat is de reden hiervoor? Anders lijkt het mij wel nuttig om gewoon te boeken via Cathay zelf. Maar hoe zit het dan met reisverzekering en dergelijke? Via een boekingskantoor kan je aanduiden wat je wil (reis-, annuleringsverzekering, beiden, etc.). Via de maatschappij zelf niet, hoe regel je dit dan? Hopelijk weten jullie wat meer :)!

Bedankt!

Rich

Ik heb meerdere keren met Cathay gevlogen en ik boekte altijd rechtstreeks, en betere prijs dan via een agent.

Een reisverzekering moet je apart afsluiten.
Rich de Nederbelg.

vvjoris

Meestal heb je andere prijzen dan op de site als je in een joker kantoor boekt. Ze hadden me spontaan een prijs gegeven voor Singapore Airlines bvb (ik had het niet gevraagd omdat nog niet vaststaat wanneer ik precies vertrek) en het was goedkoper dan rechtsreeks te boeken, (30 euro maar, maar alé...)

Bij Cathay moet je ook rekening houden met al dan niet overnachting in Hong Kong (vooral als je naar Cebu gaat, soms is die vlucht 9 am, soms 4 pm)

Ter info: met SQ is BRU - MNL vanaf 880, BRU-CEB vanaf 840, en die prijzen zijn er nog voor veel data in het voorjaar. Op sommige data zijn de 'super-deals' echter uitverkocht, dan is het 100 euro of soms zelfs 200 euro meer.

Merk ook op dat BM-Air voor bijna alle data een vaste prijs heeft van 885 euro met Cathay of met SQ. Maar 't is vanaf AMS, dus Fyra-risico ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

antzan

Ik boek al  JAREN  bij de luchtvaartmy zelf .
Gulf air ,emirates , kuwait air , qatar air ,
ging steeds goed .
En ik  heb een doorlopende reisverzekering .
Dit jaar in September gaan we met Cathay Pac.
Tot nu toe de beste aanbieding .
Anders moet je kijken bij Kirschner Reisen in Keulen ,
ook een goede ,met gewone  en  Balik Bayan vluchten .
antzan
Foodmaster

koy

Ik heb de laatste keer ook gereisd met Cathay Pacific en dat viel heel goed mee.
De stopover in Hong Kong was maar heel kort, slecht 2 uur en vandaar een korte vlucht naar Manila of Cebu.
Service aan boord is uitstekend, mijn eerste keus de volgende keer.

:thumb: koy
leven en laten leven...

TheDolphin

Reisverzekering doe ik niet aan en annuleringsverzekering ook niet, als je er aansparaak op wilt maken komt de verzekeringsmaatschappij in de meeste gevallen met een clausule waardoor ze niet uitbetalen. Stelletje boeven die verzekeraars. Ik heb een module buitenland in de ziektekosten-verzekering dat is alles. Als ik het vliegtuig mis ben ik 800 euro kwijt maar als je het vliegtuig mist krijg je ook niks terug van de annuleringsverzekering.

O.B.Bommel

Citaat van: TheDolphin op zondag 27 januari 2013, 21:25:09
Reisverzekering doe ik niet aan en annuleringsverzekering ook niet, als je er aansparaak op wilt maken komt de verzekeringsmaatschappij in de meeste gevallen met een clausule waardoor ze niet uitbetalen. Stelletje boeven die verzekeraars. Ik heb een module buitenland in de ziektekosten-verzekering dat is alles. Als ik het vliegtuig mis ben ik 800 euro kwijt maar als je het vliegtuig mist krijg je ook niks terug van de annuleringsverzekering.
Ik ben het wel eens met de stelling dat de verzekeraars een dubieuze wijze van handelen hebben.
Toch heb ik qua reis- en annuleringsverzekering nooit problemen gehad.

Reisverzekering een enkele keer geclaimd en alles ontvangen. Reden: ondergebracht via een misschien duurdere tussenpersoon die weet dat ik geen rol tandpasta claim. Zij hebben een bepaalde "geloofsvrijheid".

Annuleringsverzekering nooit afgesloten t/m 2010. Dacht ze zoeken het maar uit. Maar...... ouders werden steeds ouder dus ik dacht misschien wordt het eens tijd. Binnen een jaar op vakantie overlijdt een van mijn ouders en via ANWB alarmcentrale in no-time terug, alles netjes evenredig vergoed. Dat was via de ANWB-verzekering. Ach, kan ik weer even vooruit.

Maar de stelregel is: Verzeker alleen als je de schade niet kunt dragen of weeg de risico's af.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Rich

Cathay Pacific.
Morgen is de laatste dag om te kunnen profiteren van onze aantrekkelijke Smart Saver tarieven! Bekijk ze nu op http://bit.ly/XR4VjL

Manila
Vanaf EUR760

Rich de Nederbelg.

vvjoris

Citaat van: Rich op donderdag  7 februari 2013, 10:54:32
Cathay Pacific.
Morgen is de laatste dag om te kunnen profiteren van onze aantrekkelijke Smart Saver tarieven! Bekijk ze nu op http://bit.ly/XR4VjL

Manila
Vanaf EUR760



AMS - MNL zie ik â,¬ 792 als goedkoopste bij Cathay
BRU - CEB zie ik â,¬ 1246 als goedkoopste bij Cathay

BRU - CEB zie ik voor  832 met Singaporeair

allen H/T in maart
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Herbie

AMS - MNL zie ik â,¬ 661 als goedkoopste Etihad, vertrekken na jaar september
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.