Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Huwelijkscontract

Gestart door bigfoot12345, donderdag 14 februari 2013, 11:21:56

Vorige topic - Volgende topic

bigfoot12345

Hallo,

In Maart vorig jaar kreeg mijn vrouw haar visum.
Nadat we dit goede nieuws gekregen hadden ben ik direct naar de Filippijnen gevlogen en eind maart kwamen we samen naar Belgie.
Begin april hebben we dan ons huwelijkscontract + de vertaling afgegeven in ons gemeentehuis.
Men ging deze opsturen naar Brugge meen ik begrepen te hebben maar kon ook Brussel zijn.
We zijn nu bijna 1 jaar verder en wij hebben nog altijd geen bericht gekregen dat ons huwelijkscontract hier terug is in ons gemeentehuis.
Men ging ons verwittigen als we ons huwelijkscontract + trouwboekje mochten gaan afhalen.
Ik had graag eens geweten of dit bij jullie ook zolang duurde,of wat jullie ervaringen zijn.
Groeten,

Kano

Heb je nu bijna 1 jaar gewacht zonder even op het gemeentehuis te vragen wat de stand van zaken is??
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

Bigfoot,

Naar mijn weten gaat het om een copie met ribon van het mariage certificate.
Er werd mij gezegd in het gemeentehuis (Temse) dat je dat niet terug krijgt en dat het naar het parket in Brussel gaat en dus blijft.
Rich de Nederbelg.

stijn54

In mijn gemeente Erpe-Mere bleef het huwelijkscontract daar zelfs als de rechtbank van Dendermonde erom voeg voor mijn echtscheiding. De rechtbank ging dan akkoord met een voor eensluidende copie. Men maakt hier wat mee me de ambtenarij. :lachen:

bigfoot12345

We hebben ons origineel moeten afgeven en gingen dit terug krijgen.
Op het gemeentehuis zeggen ze altijd dat ze ook niet weten hoelang dit duurt.

Johan En Elvie

Ons huwelijksboekje lag gewoon op ons te wachten tot we er ZELF om vroegen, ik dacht ook dat ze u gingen verwittigen als je er mocht omgaan maar niet dus.
Het lag daar al een hele tijd na navraag te hebben gedaan
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

bigfoot12345

Ik zal volgende week nog eens langs gemeentehuis gaan om te vragen.

Dreamer1975

Amai één jaar......ik dacht dat het bij ons al lang duurde tegen dat we nieuws kregen en da's pas 4 maanden.

bigfoot12345

Ben vandaag nog eens naar het gemeentehuis geweest.
De persoon die er normaal zit had verlof.
Na mijn uitleg gedaan te hebben heeft de vrouw gekeken en alles was al in orde van in oktober.
Heb enkele documenten meegekregen maar ons huwelijkscontract niet,dat ligt in de archieven zei ze.
Als we een trouwboekje willen moeten we dit bestellen en 30â,¬ betalen.

Kano

Maar goed dat je het even bent gaan vragen  :thumb:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn