Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Eigendom kopen.

Gestart door westhoek, maandag 25 februari 2013, 14:25:03

Vorige topic - Volgende topic

westhoek

Dat een vreemdeling geen grond/eigendom kan kopen in eigen naam op de Phils (en andere Aziatische landen) is bekend. Maar kunnen Aziaten onderling eigendom verwerven in de verschillende landen ?
Concreet : Kan een Pinoy eigendom kopen in Thailand of omgekeerd ?

Ik vraag dit omdat er een discussie is op een Thaise forum waar een Filippijns meisje een eigendom zou hebben in Thailand die ze nu verkoopt. Volgens de info dat we hebben kan dit niet, of toch ?

Bedankt.

Ketelbinkie

Ben niet zo heel erg thuis in de materie anders dan je conclusie over het bezit van te onderschrijven. In het gegeven voorbeeld van een pinay die onroerend goed bezit in Thailand kan er wellicht sprake zijn dat ze het heeft geërfd na b.v. overlijden van haar Thaise echtgenoot. Voor de rest kan ik ook niet zo gauw iets anders bedenken.

westhoek

Citaat van: Ketelbinkie op maandag 25 februari 2013, 14:33:24
Ben niet zo heel erg thuis in de materie anders dan je conclusie over het bezit van te onderschrijven. In het gegeven voorbeeld van een pinay die onroerend goed bezit in Thailand kan er wellicht sprake zijn dat ze het heeft geërfd na b.v. overlijden van haar Thaise echtgenoot. Voor de rest kan ik ook niet zo gauw iets anders bedenken.

Nee, het gaat om een scheidingsgeval, het restaurant en bijhorende woning staan te koop. Man is Belg, was getrouwd met een Filippijns meisje. Ze hadden in Thailand dat restaurant. Volgens een lid zou alles eigendom zijn van de Filippijnse vrouw.

En dan nog, je zegt geërfd van een Thai, zou het dan wel kunnen ?

stijn54

Maar een vreemdeling kan toch een condo kopen in de Filippijnen ook al is hij niet gehuwd met een Filippijnse? Of is dat tegen de Filippijnse wet? :confused2:

Rich

Citaat van: stijn54 op maandag 25 februari 2013, 14:44:07
Maar een vreemdeling kan toch een condo kopen in de Filippijnen ook al is hij niet gehuwd met een Filippijnse? Of is dat tegen de Filippijnse wet? :confused2:

Ja dat klopt Stijn 54.
Rich de Nederbelg.

Ronny55

Citaat van: stijn54 op maandag 25 februari 2013, 14:44:07
Maar een vreemdeling kan toch een condo kopen in de Filippijnen ook al is hij niet gehuwd met een Filippijnse? Of is dat tegen de Filippijnse wet? :confused2:
Bij een condo handeld het zich voornamelijk om het gebouw...Dat mag jij bezzitten ,maar het % tage van de grond waarop het hele geb ouw staat heb je dan wel niet op je naam.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

westhoek

Citaat van: stijn54 op maandag 25 februari 2013, 14:44:07
Maar een vreemdeling kan toch een condo kopen in de Filippijnen ook al is hij niet gehuwd met een Filippijnse? Of is dat tegen de Filippijnse wet? :confused2:
Ja ok, ook in Thailand, dat is geen probleem.
Maar het betreft een volledig gebouw en grond, daar hebben ze dezelfde wetten en regels als in de Phils.

Dus we denken dat dit een kwakkel is dat het Filippijns meisje daar de eigendom over zou hebben. Daarom de vraag hier, misschien kunnen aziaten onderling eigendom verwerven (ik bedoel dus grond en eigendom, geen condo)

Kano

Voor de Filipijnen geldt dat in principe alleen Filipino's grond kunnen bezitten. Er is geen reciproke regeling met andere Aziaten.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

ronny

ze kan wel een company hebben met een thai dus kan ze wel eigedom hebben in thailand dat de belg wel betaald zal hebben veel van mijn vrienden heben huis en land op naam van een company gekocht en er zijn er ook al dat het huis zonder problemen doorverkocht hebben aan andere buitelanders dus het kan zijn dat ze daar wel eigedom heeft
maar toch eens goed kijken dat ze wel de eigedom ackte heeft voor je koopt

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn