Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Te mooi om waar te zijn.....

Gestart door Carpie, donderdag 10 december 2009, 17:39:43

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Hey Johan,

info inwinnen is prima. Weet je wat je te wachten kan staan.

Het beste is idd daar naar toe te gaan en je mensenkennis te laten spreken.
Ieder geval is er 1 opzich. maar blijf scherp.

Te mooi om waar te zijn? Het kan wel hoor. Maar alles heeft een keerzijde.
Als je die weet te vinden, en daar mee om weet te gaan.......

suc6!  :thumb:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Phille

Citaat van: Robert op zaterdag 30 januari 2010, 18:55:53
Phille,

Ik ben het niet helemaal met je eens, je opmerking men gaat ervan uit dat je betaald vind ik wel makkelijk. In mijn optiek mag er wel eerst gevraagd worden of iemand mee mag met het vliegtuig. Anders zitten ze ook uren in de bus, dus moet geen gewoonte worden, let wel is mijn mening. Een vriend van mij liet zijn vriendin met haar zus naar Tacloban vliegen, had geld gegeven voor een bepaalde periode ( erg dom vond ik ). De dames hebben gewoon een vlucht gepakt en waren 3 keer zo duur uit als normaal, de rest in de provincie afgegeven en kwamen los weer terug, dat was het budget voor 2 maanden. Waarschijnlijk dachten ze 2 dagen.
Ik hoop verder dat Carpie een mooie tijd zal hebben, maar successtories zoals hier ook beschreven zijn het niet altijd natuurlijk.
Persoonlijk zou ik wel zo iemand willen ontmoeten waar hij mee chat, maar zou zelf ook eens eerst wat van het land willen zien en niet meteen 2 of 3 weken vast willen zitten, maar we zijn allemaal anders dat besef ik.
Voorlopig ben ik net weer terug en baal ik daar al weer goed van.

@ Robert

Is dit niet een beetje kort door de bocht? In mijn geval betreft het een vlucht van Mindanao (CDO) naar Manilla ... ofwel ken ik de Filippijnen niet, maar volgens mij is er geen bus ... kan mij vergissen natuurlijk  :weetikniet:

ladgar

Er rijden wel bussen tussen Mindanao en Manilla , Philtranco heeft  bussen van Pasay/Cubao  naar CDO en Davao , een aan te raden toeristische trip voor de avontuurlijken.

Phille

Citaat van: ladgar op zondag 31 januari 2010, 07:59:41
Er rijden wel bussen tussen Mindanao en Manilla , Philtranco heeft  bussen van Pasay/Cubao  naar CDO en Davao , een aan te raden toeristische trip voor de avontuurlijken.

Ok, maar hoe lang gaat die rit wel niet duren?  :denk: ... de driver van mijn vriendin haar 2de oudste zus is met de auto van manilla naar mindanao gereden, over land en twee overzet ... heeft twee dagen geduurd zei hij  :denk: is misschien avontuurlijk, maar toch wel erg veel tijdverlies

Robert

Is inderdaad een eind vanaf Mindanao, en boot doet er erg lang over, ging mij meer om het idee dat het niet als normaal gezien moet worden, maar dat is mijn mening. Kan gewoon gevraagd worden. Maar tegenwoordig is dat vliegen, als je een beetje vergelijkt, niet zo duur in de Filipijnen zelf. Dus was geen aanval of zo op jou, ieder moet toch doen wat hij of zij wil.

Phille

Robert,

Ik zag het ook niet als een aanval hoor, dit is een forum en iedereen heeft recht op zijn eigen mening  :thumb:

Ik geef je graag gelijk met je statement 'kan gewoon gevraagd worden' maar tja, zo zijn wij het hier gewoon ... ik heb den indruk dat ze in de Filippijnen bepaalde dingen gewoon vanzelfsprekend vinden, is zo één van de kleine cultuurverschillen, zoals er wel meerdere zijn. En idd, vliegen is behoorlijk goedkoop 'voor ons' ... rekening houdende met gemiddelde lonen, is 4.000 pesos (wat de vlucht op dat ogenblik gekost heeft) nu niet bepaald goedkoop voor de gemiddelde filipino. Zal voor sommige al een halve maandloon zijn. Voor ons is het 'slechts' 60 euro.

En geloof mij, ik hou het onder controle ... geef meer dan vaak genoeg voorbeelden van hoeveel de dingen hier wel niet kosten; zoals recent nog, ging ik een paar stukjes vlees bij den beenhouwer kopen en omgerekend kosten die toch een goeie 1.300 pesos, ik vertelde haar dat en ze viel van haar stoel  :floet: zoals ik ook een voorbeeld gaf wat de prijs van rijst kost, daar 25 pesos hier 250 pesos voor een kilo, sigaretten kosten daar 30 pesos voor een pakje, omgerekend hier 317 ... dit helpt naar mijn gevoel om alles in het juiste perspectief te plaatsen. Anders geloven ze het toch niet. Ik probeer haar uit te leggen dat men naar de koopkracht moet kijken nen niet naar de absolute getallen. Gelukkig doet ze unif en kent ze dat begrip, helpt ook al weer een beetje.


Budgie

Phille moest lachen om je prijzen Koop prima mager rundvlees in Buggenhout Belgie aâ,¬ 9.00 per kg De kwaliteit is perfect en een baal basmatie geurige rijst van 22kg hier bij de Toko voor â,¬31.00 Deze zuinige hollander houdt namelijk heel erg van lekker eten en heeft zijn adresjes hier en daar 
Getting older beats the alternative -dying young

Phille

Budgie,

Ik heb het wel over filet pure van de beste  :thumb: beenhouwer hier in mijn streek, waar men van heinde en ver naartoe komt wegens de uitmuntende kwaliteit (men staat er zelfs voor in de rij), en dat zal er natuurlijk voor zorgen dat die beenhouwer wat extra rekent :) het was in elk geval meer dan zijn prijs waard ... mmmmmmmmmm en wat de rijst betreft, is gewoon berrekend op de prijzen die men betaald in het grootwarenhuis, ik zie me niet onmiddellijk ee :neeneenee:n baal van 22kg kopen ... vind rijst wel lekker, maar zo lekker nu ook weer niet  :neeneenee:

Budgie

Phille Ik moet mijn beenhouwer ook een week van te voren verwittigen dat ik kom halen anders heeft hij niet Hij heeft het ook zeer druk en slacht alleen eerste kwaliteit En file is bij mij niet het smakelijkste vlees Vaak wat te droog door gebrek aan vet tussen de cellen En rijst uit de supermarkt nee dank je Als je een fillipina als vrouw hebt doe je ongeveer 6 maanden met een baal Als je af en toe rijst eet koop je een paar kilo in de Toko Kost dan ongeveer â,¬2.50 per kg 
Getting older beats the alternative -dying young

nils

Citaat van: Carpie op zaterdag 30 januari 2010, 20:53:24
Maar, blijkbaar heb ik toch een schot in de roos want onder geen beding wil zij ooit een uitgebreide huwelijksceremonie met aangelanden :neeneenee:

Nu ik mijn post terug lees klinkt het nogal verbitterd mijn huwelijk, maar het was eigenlijk hartstikke top.  :lachen:
Alleen had ik hierboven mijn frustraties over de verschillen in de Nederlandse en Filippijnse cultuur in een notendop samengevat.
Ik zou zeggen, laat je eens uitnodigen voor een groot huwelijksfeest.

Je kan inderdaad ook een klein huwelijksfeest doen, alleen vind ik een goed huwelijksfeest/ceremonie belangrijk.
Het is tenslotte, als het goed gaat, eenmaal in je leven en mag je er best wat van maken.

Dus veel succes met het organiseren van jouw huwelijk. :)
Maar hou rekening dat de aangelanden waar ik het over heb niet altijd netjes om toestemming vragen, ze gaan er namelijk vanuit dat ze welkom zijn.  :congratualtionsis0: