Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Naar Belgie, en dan..

Gestart door Fail_over, zaterdag 12 december 2009, 19:55:55

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Okay Opinie, ik ga van het weekend naar de kapper. Daar wil ik niet mee vergeleken worden.  :benweg:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

opinie

In dat geval een tip: bij Brainwash (NL-keten) kost het maar â,¬ 13,50 zodat je met het gespaarde bedrag een muts kan kopen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Fail_over

Kijk, waar zo'n forum al niet goed voor kan zijn.

Ik zal een mooie uitkiezen.  :cold: :feestmutstoetertje: :fishing1: :sinterklaas: :copte4:



Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Luc

21â,¬ voor de kapper. Dat is bijna zo duur als mijne huisarts  :negatief:

Waarom nog 7 jaar gaan studeren aan de universiteit  :denk:

Ik betaal maar 10â,¬ bij mijne coiffeur. Ik vind dat nog de helft te duur voor het werk dat hij bij mij moet doen  :biggrinn:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

nils

Mijn knip beurt kost 15-20 euro, afhankelijk hoe bont ik het maak.  :lachen:

Dat DVZ zijn loopje neemt met het uitvoeren van een versneld visum voor familie leden van EU burgers is volgens mij wel duidelijk. (Eu commissie adviseert slechts 4 weken.  :benweg:)
De DVZ is nu zoals de IND 2-3 jaar geleden nog was, erg traag.
Een Nederlander hoeft tegenwoordig in zijn eigen land nog maar 1-2 maanden te wachten op uitsluitsel.

Maar daarentegen hebben ze in Belgie wel lekkere frieten en belgisch bier.
Mijn favoriet  :belgiesmiley: bier is Palm. :fles:

Fail_over

Ik moest een Borgrekening openen voor storting van de borg. Daar van een copie meenemen voordat het huurcontract getekend wordt.

De dame bij de post, waar ik de rekening wilde openen zei me dat dat alleen kan als ik een woonst verklaring kan overleggen. Woonst verklaring kan je toch alleen krijgen als je er al woont, en dus de borg en eerste huur al betaalt hebt? Begint goed in  :belgiesmiley: Belgenland.

Enfin, we houden de moed erin. :lachen:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Fail_over

Hehe, vandaag weer fatsoendelijk internet. Telenet. zachtjesaan begint alles op z'n plek te vallen.

Van de week vertelde de dame op het gemeentehuis me doodleuk dat ons huwelijkscontract. NSO, DFA en gelegaliseerd op de NL ambassade in Manila NIET door de Belgiesche overheid wordt geaccepteerd. Alleen als het gelegaliseerd is door de Belgiesche ambassade in manila. Domper. :mauer:
Dus vrouwtje lief maar weer op pad gestuurd om het hele circus weer af te gaan.
Belgie zou het wel accepteren als het ingeschreven zou zijn in Den Haag.  :weetikniet: Da's toch hetzelfde!!!  :harenuittrekkenpg2:
So much for bilaterale verdragen. Enfin, ik heb het gemeentevrouwtje maar lachend aangekeken, en ga de spullen alsnog regelen.
Ik had al zo'n vermoeden, maar niemand, maar dan ook niemand wist hier een antwoord op. Ook een Belgische advocaat vreemdelingrecht, die ik gebelt had, niet.

Je moet tegenwoordig een lange adem hebben. En veel van je vrouwtje houden, voordat ze hier is.

wordt vervolgt.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Budgie

Hoop dat je niet voor niets naar Belgie bent verhuisd want er zit nu beweging in de eisen in Nederland Ben benieuwd  vrijdag wat de eisen worden
Getting older beats the alternative -dying young

Digos


Wie zegt dat de dame op het gemeentehuis het bij het rechte eind heeft, zij zelf ja.

Heeft je Belgische advocaat haar stelling bevestigd dat het zo is.

Op het gemeentehuis zeggen ze nog al gauw iets omdat ze de hele materie vreemdelingen niet kunnen volgen en niet meer up to date zijn.

LIVE ONCE - LIVE IT

Fail_over

Wie heeft er ervaring, kennis van het verkrijgen van een lening? In Belgie?

Mijn asawa wil het geld gebruiken om zich kandidaat te stellen als Mayor voor Quezon City. Hahahaha, nee serieus.

Ik wil een andere, dure lening oversluiten, maar ondervindt problemen met het aanvragen van een krediet. Als Nederlander wonend in Belgie kan ik bij de meest gangbare verstrekkers in Nederland geen lening aanvragen.

Mijn verblijfsvergunning is nog in aanvraag in Belgie dus dat wordt ook moeilijk omdat daar ook naar gevraagd wordt.

iemand een tip?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......