Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Naar Belgie, en dan..

Gestart door Fail_over, zaterdag 12 december 2009, 19:55:55

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Binnekort is het zover. Ik betrek een stulpje in Belgie om via de minder associale regels van Europa eindelijk mijn gezinnetje samen te kunnen hebben.

Nu had ik begrepen dat als ik eenmaal in Belgie woon ik vanuit Belgie het verzoek om gezinshereniging  op kan startten, of dat mijn Asawa dat vanuit manila kan doen bij de Belgiesche ambassade aldaar. Wat is het verstandigste?
In beide gevallen zal er gewoon een versnelde visa afgegeven moeten worden ivm gezinshereniging. We zijn netjes getrouwd en ons huwelijk is al langs de schijnhuwelijk test geweest bij de IND in NL. Er is voldoende bewijs dat we in de Phils samengewoond hebben en alles is dus in orde.

Ziet iemand nog beren op de weg? Ik niet, maar hou m'n dubbelloops toch parraat.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Fail_over

Ok, geen reactie, volgende vraag dan:


Mijn oude (1994 opel astraatje) karretje invoeren in België? Of de moeite besparen en verkopen en in België een karretje kopen?  :denk:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Digos


Als je er nog vier jaar kan bij doen.....dan valt je karretje onder de "oldtimers" en betaal je geen tax meer in  :belgiesmiley:

Effe googlen import auto's   :belgiesmiley:   :nederlandsevlag: brengt ook soelaas.

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Fail_over

Ehhhh, ja.

Voordat ik het op het forum vraag:

Vraag ik het m'n broer, m'n moeder, m'n Belgische vriend, m'n garagehouder en vooral.....
Google als eerste.

BP.nl ben ik al 2 jaar actief.

Maar goed, toch bedankt voor de reactie.  :congratualtionsis0:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Luc

Hier in  :belgiesmiley: moet je alles eerst vragen aan je coiffeur. Voor de  :nederlandsevlag: je haarkapper.

Die weet alles  :atyourservice:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

nils

Waar de kapper allemaal niet goed voor is.  O0

Het enigste wat ik weet van Belgie is dat ze een versoepelde gezinshereniging visum doorvoeren.
Dit duurt meestal tussen de 2-6 maanden en wordt hoofdzakelijk door de Dienst Vreemdelingen Zaken afgehandeld.
iig veel succes!

ganda

#7
Citaat van: Fail_over op zaterdag 12 december 2009, 19:55:55
Binnekort is het zover. Ik betrek een stulpje in Belgie om via de minder associale regels van Europa eindelijk mijn gezinnetje samen te kunnen hebben.

Nu had ik begrepen dat als ik eenmaal in Belgie woon ik vanuit Belgie het verzoek om gezinshereniging  op kan startten, of dat mijn Asawa dat vanuit manila kan doen bij de Belgiesche ambassade aldaar. Wat is het verstandigste?
In beide gevallen zal er gewoon een versnelde visa afgegeven moeten worden ivm gezinshereniging. We zijn netjes getrouwd en ons huwelijk is al langs de schijnhuwelijk test geweest bij de IND in NL. Er is voldoende bewijs dat we in de Phils samengewoond hebben en alles is dus in orde.

Ziet iemand nog beren op de weg? Ik niet, maar hou m'n dubbelloops toch parraat.

Ik zou de aanvraag vanuit België indienen.
Dienst vreemdelingenzaken zal  je vragen de bewijsstukken te leveren en zal jullie dossier onderzoeken.
Je spreekt van  "versnelde visa", als dienst vreemdelingenzaken alles ok bevinden krijgt uw asawa een visum. Wees  er wel zeker van dat DVZ zijn tijd neemt.( Alle tijd die ze wettelijk hebben gebruiken ze )
Steeds opletten met het woord moeten, als DVZ zegt er is onvoldoende bewijs geleverd of we twijfelen aan bepaalde punten en we geven geen visum dan kun je helemaal opnieuw beginnen.
Zodoende zorg er voor dat je een beresterk dossier hebt en steek uw dubbelloops terug in zijn foedraal.


Euh mijne coiffeur is op skiverlof, ik heb dit advies van mijne kinesist ( is dat ook goe? )  :happy2:

Fail_over

 :lachen: De laatste keer dat ik bij de parlor was, was in Oktober in de  :smiley-philippines: Die wist me weinig te vertellen.

Koppie is nu inmiddels  O0 maar goed. iets houdt me tegen om 21 â,¬ te betalen wat daar 70 php kost.

iedereen thx voor het advies. Vanaf 1 maart gaat het  :belgiesmiley: feest beginnen. En dan hopelijk snel  :dance:



Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

opinie

Citaat van: Fail_over op donderdag 11 februari 2010, 12:50:53
Koppie is nu inmiddels  O0 maar goed. iets houdt me tegen om 21 â,¬ te betalen wat daar 70 php kost.

Het toch veel te koud daarvoor nu!


Beter een nektapijtje tegen de koude wind. Dat toch weer helemaal "in" in Brabant, niet?



:biggrinn:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus