Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

* It's more fun in Bohol

Gestart door Kano, donderdag 11 april 2013, 09:12:26

Vorige topic - Volgende topic

Deep Throat

Niet more fun op Bohol. Het voordeel is dat de afstanden wat korter zijn en de aanwezigheid van Panglao. Daartegenover is het wat saaier (je kunt ook zeggen rustiger) en is er minder te verkrijgen dan op Cebu en misschien Negros.
Ach, het is maar waar je terecht komt, mijn vrouw zit het liefste in Dumaguete terwijl ze toch eigenlijk is opgegroeid nabij General Santos. Wat ze hier mist zijn de groenten en fruit van Davao. En een luchthaven zoals Cebu, maar ja, dat nadeel heeft Bohol ook.

vvjoris

Het is overal iets é ... en het gras is altijd groener aan de overkant ... ik zal wel zien hoe het op termijn loopt. Ik ben bvb ook nog nooit in Dgt geweest maar bij wat ik lees in Creeks super topic ben ik er altijd door gecharmeerd, maar recent is het blijkbaar niet meer the city of gentle people, maar de city of gentle bullets .... Het is natuurlijk wel zo dat je in Cebu alles kan krijgen (behalve 'echte' mayonaise) en dat dat op Bohol wel wat minder zal zijn ... Maar de 'drukte' inclusief stank van Cebu zal ik er zeker niet missen....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Rich

Bohol vind ik ideaal om een paar dagen te verblijven, en dan vooral voor de rust en naar het schijnt veiligheid, maar ik heb daar steeds echt het gevoel dat ik op een eiland zit, en dat gevoel heb ik vreemd genoeg niet op Cebu, en ik zou daar een mall als Ayala/Cebu missen. Dat laatste hetzelfde voor wat betreft Dumaguete wat voor mij veel te druk en te lawaaierig is (tricycles)

We zijn er nog niet helemaal uit, maar ik denk als we ginder gaan wonen dat het een km of 10 à 15  van Cebu City zal zijn. Niet TE dicht bij de stad want Cebu is me te smerig.

In Davao ben ik nog niet geweest, maar het lijkt me dat je daar aan het einde van de wereld leeft, maar dat zal ik waarschijnlijk wel fout hebben  :weetikniet:
Volgende keer willen we zeker Palawan eens gaan bezoeken.

Rich de Nederbelg.

Deep Throat

Citaat van: Rich op donderdag 11 april 2013, 20:45:44
Bohol vind ik ideaal om een paar dagen te verblijven, en dan vooral voor de rust en naar het schijnt veiligheid, maar ik heb daar steeds echt het gevoel dat ik op een eiland zit, en dat gevoel heb ik vreemd genoeg niet op Cebu, en ik zou daar een mall als Ayala/Cebu missen.

Dat zelfde gevoel heb ik ook, misschien omdat het langgerekter is en de wegen niet zo langs de zee lopen  :weetikniet: En de Robinsons is niet zo groot.

Dat laatste hetzelfde voor wat betreft Dumaguete wat voor mij veel te druk en te lawaaierig is (tricycles)

Gelukkig zit ik er 5 km buiten maar ik denk wel dat Dumaguete de meeste tricycles heeft per inwoner. In verwacht dat dat in de komende jaren wel iets zal veranderen, er is zo geen knoop meer te verdienen.

Het verkeer is ronduit levensgevaarlijk t.o.v. Cebu waar je nog het gevoel hebt dat er regeltjes zijn. Vanmorgen bracht ik de kleine naar Summerschool. Als motor moet je op die 4 km 10x uitwijken omdat er door auto's gewoon wordt ingehaald of er niks is. Met de auto is het IETS minder. Ik denk dat de regel is: Als ik toeter ga ik gevaarlijke capriolen uithalen en ik hoor constant getoeter. Je moet eens doof zijn......
Op Bohol is het dan een stuk rustiger.


We zijn er nog niet helemaal uit, maar ik denk als we ginder gaan wonen dat het een km of 10 à 15  van Cebu City zal zijn. Niet TE dicht bij de stad want Cebu is me te smerig.

Ik was eens met de motor in Cebu en mijn witte t-shirt kleurde tussen Naga en Mandaue volkomen zwart. Erger dan Dumaguete.

In Davao ben ik nog niet geweest, maar het lijkt me dat je daar aan het einde van de wereld leeft, maar dat zal ik waarschijnlijk wel fout hebben  :weetikniet:

Het is een loeiergrote stad in oppervlakte met relatief weinig hoogbouw. Het voelt wat geisoleerder dan Cebu maar eigenlijk heb ik dat overal in PH.

Volgende keer willen we zeker Palawan eens gaan bezoeken.

Was ik nu van plan maar verkeerd gepland. Vakantietijd.

Ronny55

Wil je een chaos in het verkeer zien is Cagayan de oro de place to be.....Ben zowat in iedere grootstad in de  :smiley-philippines: geweest .
Hier je dan ook alles op de weg ,Tricicad ,motorella, multicab, jeepneey's, taxi's en bussen.
De tricicad's fietsen door de hele stad tot zelfs op de highway, Dag en nacht en geen licht. Motorella's van 't zelfde, overal ,alhoewel die een route hebben , maar niemand trek zich daar iets van aan. Jeepney's hebben een vaste route maar bij het minste verkeer wordt daar van afgeweken en "binnendoor "gereden. Ze stoppen ook op het midden van de weg zelf twee langs een als het moet . Er zijn hier in verhouding zeker zoveel als niet meer taxi's dan in Manila. Die doen zowat wat ze maar willen U turn op de highway....mag in geen geval ,waar een middenberm is zien ze ook geen probleem om 50 m tegen het verkeer in te rijden.
Algemeen dienen de rode lichten voor vele enkel als kertsverlichting....In geval van file worden twee rijvakken in een mum van tijd vier en worden de tegenliggende rijvakken dan ook maar gebruik zodat alles muurvast komt te zitten....Zelfs met een midden berm, effe links ervan doorrijden.....80 % van de ongevallen is een jeepney of taxi bij betrokken. Het is hier echt voorrang aan de durvers, de voorrang wordt hier echt afgedwongen, dikwijls zit je op een kruispunt vast als een hakenkruis....
De snelheid is hier gemiddeld 20 km/u , in de stad ben je sneller te voet. Voor naar de luchthaven is 15 km met 7 km highway daar heb ik min 30' tot 1 uur voor nodig.
Het wordt er niet beter op nu de stad echt aan het boemen is , Ayala bijgekomen , SM kom naar de stad ...de bouw is begonnen..kortom we gaan een ramp tegemoed als het al niet zo is ....en dat niet zo zeer door de verkeers drukte maar meer te wijten aan ongediciplineerd rijgedrag.




Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Gibson

Ron,
Waar is het plan voor SM downtown? Heb dat gerucht vaker gehoord maar bleek toen Ayala te zijn.
Neem jij de "back road" naar het vliegveld of ga je door de stad?

Sorry, effe off topic....
Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

robert van dijck

Citaat van: Deep Throat op donderdag 11 april 2013, 19:10:07
Niet more fun op Bohol. Het voordeel is dat de afstanden wat korter zijn en de aanwezigheid van Panglao. Daartegenover is het wat saaier (je kunt ook zeggen rustiger) en is er minder te verkrijgen dan op Cebu en misschien Negros.
Ach, het is maar waar je terecht komt, mijn vrouw zit het liefste in Dumaguete terwijl ze toch eigenlijk is opgegroeid nabij General Santos. Wat ze hier mist zijn de groenten en fruit van Davao. En een luchthaven zoals Cebu, maar ja, dat nadeel heeft Bohol ook.

Bohol heeft toch een luchthaven dacht ik


Robert

Rich

Ja er is een luchthaven in Tagbilaran, en de plannen voor een nieuwe luchthaven zijn klaar, en dan zullen er ook internationale vluchten zijn vanuit bv Singapore  en Hong-kong.

De nieuwe luchthaven gaat er zo uitzien:

Rich de Nederbelg.

vvjoris

Citaat van: robert van dijck op vrijdag 12 april 2013, 08:49:41
Citaat van: Deep Throat op donderdag 11 april 2013, 19:10:07
Niet more fun op Bohol. Het voordeel is dat de afstanden wat korter zijn en de aanwezigheid van Panglao. Daartegenover is het wat saaier (je kunt ook zeggen rustiger) en is er minder te verkrijgen dan op Cebu en misschien Negros.
Ach, het is maar waar je terecht komt, mijn vrouw zit het liefste in Dumaguete terwijl ze toch eigenlijk is opgegroeid nabij General Santos. Wat ze hier mist zijn de groenten en fruit van Davao. En een luchthaven zoals Cebu, maar ja, dat nadeel heeft Bohol ook.

Bohol heeft toch een luchthaven dacht ik


Robert

Cebu Pacific heeft geen vluchten Cebu - Tagbilaran, tenzij met omweg langs Manila, dat lijkt me helemaal te gek. Weet niet of een andere maatschappij wel rechtstreeks vliegt ...

Maar boot Cebu - Tubigon kost maar 200 pesos zegt Neai ... Op website is het nochtans 530 + 25 terminal fee, maar dat is misschien de 'foreigner-price' ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

mike-bel

Naei krijgt misschien speciale prijs  :denk:    :lachen:

grapje e Joris