Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visum voor de kids voor een vakantie in belgie

Gestart door bruno13, donderdag 11 april 2013, 18:31:49

Vorige topic - Volgende topic

bruno13

Welk visum moet ik aanvragen voor onze 3 kinderen (van michelle)om een vakantie door te brengen in belgie,ze zijn 5,8 en 10 jaar,ze staan alle 3 op naam  van michelle en de papa heeft er nooit voor opgebracht,is zijn goedkeuring nodig?
BRUNO

Amice

Vermitst op de geboorteaktes geen naam van de vader is vermeld of anderszins bewijsbaar is dat de natuurlijke vader onbekend is.
Dient altijd een affidavit of consent van de vader of voogd bij de visum aanvraag gevoegd te worden en zelfs in de handbagage mee genomen te worden ,aangezien douane hier ook om kunnen vragen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: bruno13 op donderdag 11 april 2013, 18:31:49
Welk visum moet ik aanvragen voor onze 3 kinderen (van michelle)om een vakantie door te brengen in belgie,ze zijn 5,8 en 10 jaar,ze staan alle 3 op naam  van michelle en de papa heeft er nooit voor opgebracht,is zijn goedkeuring nodig?
BRUNO
Citaat van: Amice op vrijdag 12 april 2013, 01:49:46
Vermitst op de geboorteaktes geen naam van de vader is vermeld of anderszins bewijsbaar is dat de natuurlijke vader onbekend is.
Dient altijd een affidavit of consent van de vader of voogd bij de visum aanvraag gevoegd te worden en zelfs in de handbagage mee genomen te worden ,aangezien douane hier ook om kunnen vragen.
Dat klopt wat Amice daar zegt in geval er geen vader op de geboorteakte staat . Indien wel, zijn er problemen, want dan heb je zijn toelating nodig of er zou een gerchtelijke uitspraak moeten zijn waarin hij volledig afstand van de kinderen heeft gedaan. Het feit dat hij er nooit voor opgekomen is kan in een procedure helpen maar is niet bindend.
Het beste zou misschien zijn effe bij de Ambassade informeren zou ik zeggen.... :jajaja:
Meen te verstaan dat jullie in  :belgiesmiley: wonen. Kinderen beneden de 12 jaar mogen ook niet zonder begeleiding reizen dacht ik.  :weetikniet:
Succes in ieder geval.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

robert van dijck

hopelijk staat op de geboorteakte's  "unknown" voor de naam van de vader, anders heb je problemen, en niet tegenstaande unknown op de geboorteakte toch nog  naar een lawyer gaan en document laten maken dat Michelle de voogd (guardian) is en het voogdijschap (guadianship) heeft over de kinderen, document laten registreren (authenticion) bij DFA, naar het schijnt is geboorteakte niet voldoende voor ambassade.

mvg

Robert

Amice

Die lawyer kan zo een document helemaal niet opstellen tenzij er een courtdecision aan ten grondslag ligt.

Als de vader als "unknown" is vermeld dan dient idd enkel het birthcertificate gelegaliseerd te worden door DFA maar meestal ook door de ambassade zelf gelegaliseerd te worden.

Voor reizende kinderen onder de 12 jaar gelden idd ook specifieke voorwaarden om hen alleen te laten reizen, maar gezien het feit dat de problemen zich hier al opstapelen, lijkt me dat geen goede optie en dus kun je beter voor begeleiding zorgen  en dan nog:

Zijn het allen schoolgaande kinderen en is voor ieder een schoolverklaring aanwezig dat ze verwacht worden op school te verschijnen bij aanvang van het nieuwe semester, na hun vakantie in belgie? is het schoolgeld voor hen dan ook al betaald?

Al met al denk ik niet dat een visum zo 1,2,3, zal worden verstrekt, vermitst aan de strikte eisen daarvoor zal kunnen worden voldaan, aangezien er een wezenlijk gevaar voor (illegaal) verblijf bij moeder aanwezig is.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

robert van dijck

Citaat van: robert van dijck op vrijdag 12 april 2013, 08:47:17
hopelijk staat op de geboorteakte's  "unknown" voor de naam van de vader, anders heb je problemen, en niet tegenstaande unknown op de geboorteakte toch nog  naar een lawyer gaan en document laten maken dat Michelle de voogd (guardian) is en het voogdijschap (guadianship) heeft over de kinderen, document laten registreren (authenticion) bij DFA, naar het schijnt is geboorteakte niet voldoende voor ambassade.

mvg

Robert

Deze goede raad van een ander forumlid gekregen, naar het schijnt zou alleen een  birthcertificate voor de belgische ambassade niet voldoende zijn.

mvg

Robert

bruno13

ok,best eens horen op de ambassade

zou het misschien beter zijn dat we een visa d aanvragen gezinshereniging ook al is het maar voor een vakantie
:thankyoufw5:

Rich

Citaat van: bruno13 op vrijdag 12 april 2013, 13:24:19
ok,best eens horen op de ambassade

zou het misschien beter zijn dat we een visa d aanvragen gezinshereniging ook al is het maar voor een vakantie
:thankyoufw5:

Logischerwijs niet dacht ik want dat is een visum "lang verblijf" he.
Rich de Nederbelg.