Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Verhuizen van Ned naar Belgie

Gestart door Pjottr, maandag 22 april 2013, 16:49:27

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Citaat van: vvjoris op woensdag 24 april 2013, 11:18:29
Citaat van: robert van dijck op woensdag 24 april 2013, 10:42:35
Citaat van: vvjoris op woensdag 24 april 2013, 08:52:03
Citaat van: Pjottr op dinsdag 23 april 2013, 15:59:42

De L*L laat haar voor alles opdraaien en daar doe je niets tegen in dat K*t land.


Dat is dan precies in  :belgiesmiley: heel anders ... als je hier een vonnis tegen hebt waarbij je als l*l onderhoudsgeld moet betalen, kan de 'tegenpartij' bij achterstand in betaling beslag laten leggen op 100 % van je loon ... Als je bvb 2000 euro achterstand hebt en je verdient ook 2000 euro per maand, kan het dus in een bepaalde maand plotseling 0 euro netto inkomen zijn ...

Men noemt dat hier in  :belgiesmiley:  loonbeslag, de werkgever krijgt van de rechtbank opdracht een deel van het loon rechtstreeks naar de belanghebbende te storten, maar niet het volledige loon, de persoon in kwestie zal nog altijd een "leefloon" blijven krijgen, ik ken personen die jarenlang met "loonbeslag" zaten opgeschept.

Robert

Als het om onderhoudsgeld zijn er geen beschermde bedragen ... de volle 100 % van het loon kan in beslag genomen worden. Geen leefloon, niks ... zelfs ziekte-uitlering, werkloosheidsuitkering, OCMW steun kan in beslag genomen worden. Nul komma nul blijft over voor de 'schuldige' vader ...






   Kan toch niet Joris, dan zou iemand dus geen geld meer over houden om te leven, en te wonen, laat staan om een nieuwe relatie te beginnen   :negatief:

    In  :nederlandsevlag:  is er een bepaald  bedrag waar men niet aan kan komen.     Ik had jaren terug een kennis die kreeg er ook mee te maken,  die nam ontslag en ging zwerven, ja dan valt er ook weinig te halen.

Fail_over

Citaat van: gosternokke op woensdag 24 april 2013, 12:39:16
Kan toch niet

Er kan anno 2013 nog zeer veel. Meer als waar je bij stilstaat.
ALS je het allemaal zou weten zou je zeepbel van "Beschermt in het sociale rijke westen" helemaal uiteen spatten.  :jajaja:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ronny55

Citaat van: gosternokke op woensdag 24 april 2013, 12:39:16
Citaat van: vvjoris op woensdag 24 april 2013, 11:18:29
Citaat van: robert van dijck op woensdag 24 april 2013, 10:42:35
Citaat van: vvjoris op woensdag 24 april 2013, 08:52:03
Citaat van: Pjottr op dinsdag 23 april 2013, 15:59:42

De L*L laat haar voor alles opdraaien en daar doe je niets tegen in dat K*t land.


Dat is dan precies in  :belgiesmiley: heel anders ... als je hier een vonnis tegen hebt waarbij je als l*l onderhoudsgeld moet betalen, kan de 'tegenpartij' bij achterstand in betaling beslag laten leggen op 100 % van je loon ... Als je bvb 2000 euro achterstand hebt en je verdient ook 2000 euro per maand, kan het dus in een bepaalde maand plotseling 0 euro netto inkomen zijn ...

Men noemt dat hier in  :belgiesmiley:  loonbeslag, de werkgever krijgt van de rechtbank opdracht een deel van het loon rechtstreeks naar de belanghebbende te storten, maar niet het volledige loon, de persoon in kwestie zal nog altijd een "leefloon" blijven krijgen, ik ken personen die jarenlang met "loonbeslag" zaten opgeschept.

Robert

Als het om onderhoudsgeld zijn er geen beschermde bedragen ... de volle 100 % van het loon kan in beslag genomen worden. Geen leefloon, niks ... zelfs ziekte-uitlering, werkloosheidsuitkering, OCMW steun kan in beslag genomen worden. Nul komma nul blijft over voor de 'schuldige' vader ...






   Kan toch niet Joris, dan zou iemand dus geen geld meer over houden om te leven, en te wonen, laat staan om een nieuwe relatie te beginnen   :negatief:

    In  :nederlandsevlag:  is er een bepaald  bedrag waar men niet aan kan komen.     Ik had jaren terug een kennis die kreeg er ook mee te maken,  die nam ontslag en ging zwerven, ja dan valt er ook weinig te halen.
Er is hier wel sprake van achterstallige bedragen, in dat geval mogen ze alles in beslag nemen . Uiteraard wordt niemand veroordeeld tot het betalen van zijn volledig loon aan allimentatie. Maar stel je ben veroordeeld tot 800 euro op een loon van 2000 euro en je verzuimt 3 maanden te betalen , kan er beslag op je volledig loon gelegt worden totdat de achterstand betaald is.
  Zeker in geval het allimentatie voor de kinderen betreft, dat kennen ze geen pardon. gaan zwerven en werk opzeggen dat is geen optie want dan vlieg je de petoet in. Dan mag je daar toeten plakken om de kinderen te onderhouden.
  In de meeste gevallen wordt de allimentatie door de werkgever rechtstreeks naar de rechthebbende doorgestort na wanbetaling.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

innka3

Citaat van: Kano op woensdag 24 april 2013, 11:59:41
En in  Nederland is er nog het Landelijk bureau inning onderthoudsbijdragen, dat gratis achter de alimentatie aangaat als dat nodig is  www.lbio.nl/
ja ook hier http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/scheiden/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-doen-als-mijn-ex-partner-de-alimentatie-niet-betaalt.html  iets er over,maar dat zullen ze toch wel weten  :confused2:
maar als er niets te halen valt  :weetikniet:

vvjoris

Citaat van: Fail_over op woensdag 24 april 2013, 12:47:39
Citaat van: gosternokke op woensdag 24 april 2013, 12:39:16
Kan toch niet

Er kan anno 2013 nog zeer veel. Meer als waar je bij stilstaat.
ALS je het allemaal zou weten zou je zeepbel van "Beschermt in het sociale rijke westen" helemaal uiteen spatten.  :jajaja:

Het is zoals Ronny55 zegt, natuurlijk gebeurt het heel zelden ... normaal gaat de 'eiser' eerst naar Davo (dienst alimentatievorderingen) , die dan een (klein) supplement rekent en meestal wordt een afbetalingsregeling getroffen. Als er bij de 'verweerder' goede wil is gaat men normaal nooit het volledige loon 'afpakken', dat is ook immers de kip met de gouden eieren slachten => wie niet kan eten en in het park of zo moet slapen, kan niet echt goed werken om wat centjes te verdienen nietwaar ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Pjottr

Citaat van: gosternokke op woensdag 24 april 2013, 11:19:29
Werkt in  :nederlandsevlag:   op dezelfde manier , middels loonbeslag.  maar wel mits je door de rechtbank die de echtscheiding uitspreekt, bent veroordeeld tot het betalen van alimentatie,  en of dat hier het geval is laat Pjottr  zich niet uit.

De rechtbank heeft bepaald dat hij geen alimentatie kan betalen omdat hij dan onder het minimum terecht komt
Dit is weer zo een D66 l*l verhaal Hij heeft een telaag inkomen opgegeven bij zijn advocaat en die heeft dat niet gecontroleerd.
Mijn dochter is er nu achter gekomen, dat hij meer inkomsten heeft op basis waarvan hij wel Alimentatie kan betalen.In dit geval zal ze weer naar de
rechter moeten. Weigert hij ook als de recht bank hem oplegd te betalen,dan kan ze loon beslag laten leggen.Nu kan dat niet.
In dit geval is het een morele kwestie HIj weet wel een kind te maken maar zal er zijn best niet voor doen voor zijn kind te zorgen.
En in Nederland kan dat allemaal.
Maar goed dit is mi off topic Ik denk dat er vwb het Belgie traject eerder zinvolle antwoorden zijn gekomen en links en daar dank ik diegenen dan ook voor
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Ronny55

Citaat van: Pjottr op woensdag 24 april 2013, 15:58:44
Citaat van: gosternokke op woensdag 24 april 2013, 11:19:29
Werkt in  :nederlandsevlag:   op dezelfde manier , middels loonbeslag.  maar wel mits je door de rechtbank die de echtscheiding uitspreekt, bent veroordeeld tot het betalen van alimentatie,  en of dat hier het geval is laat Pjottr  zich niet uit.

De rechtbank heeft bepaald dat hij geen alimentatie kan betalen omdat hij dan onder het minimum terecht komt
Dit is weer zo een D66 l*l verhaal Hij heeft een telaag inkomen opgegeven bij zijn advocaat en die heeft dat niet gecontroleerd.
Mijn dochter is er nu achter gekomen, dat hij meer inkomsten heeft op basis waarvan hij wel Alimentatie kan betalen.In dit geval zal ze weer naar de
rechter moeten. Weigert hij ook als de recht bank hem oplegd te betalen,dan kan ze loon beslag laten leggen.Nu kan dat niet.
In dit geval is het een morele kwestie HIj weet wel een kind te maken maar zal er zijn best niet voor doen voor zijn kind te zorgen.
En in Nederland kan dat allemaal.
Maar goed dit is mi off topic Ik denk dat er vwb het Belgie traject eerder zinvolle antwoorden zijn gekomen en links en daar dank ik diegenen dan ook voor
Geen allimentatie voor zijn kind???? Das in  :belgiesmiley: ondenkbaar , trouwens ik vind de man die niet voor zijn kinderen wil zorgen een superschoft. Allimentatie voor je ex, daar zou je al eens onderuit kunnen komen met "laag inkomen" (in mijn geval)maar in geen geval als het om de kinderen gaat.
15 jaar heb ik allimentatie betaald voor mijn 3 kinderen, (toen 2/3 van mijn loon) in den beginne verdiende ik niet zoveel en schoot er ook niet genoeg over om te leven, ben toen met hangende pootje terug bij mijn ouders ingetrokken, dan nog zat er niet meer dan eten ,slapen en werken. Een extra parttimejob gevonden die gaf me dan een beetje armslag, bijna 10 jaar volgehouden. Mijn ex heeft nooit kunnen beweren dat er ooit een maand niet of telaat betaald was.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.