Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Boracay Juli

Gestart door froggy007, dinsdag 14 mei 2013, 13:22:16

Vorige topic - Volgende topic

froggy007

In Juli ga ik voor de 3x richting Manila, meerbepaald Makati.
We denken er aan een trip te maken naar Boracay.
Maar, is dit te doen in Juli qua weer en indien ja,
hoe beginnen we eraan?

Ik zie dat de vluchten spotgoedkoop zijn, minder dan 100â,¬ voor 2 personen heen en terug.

Dus de concrete vraag : is het een goed idee deze periode van het jaar en hoe zou zo een trip er kunnen uitzien.

Alvast bedankt!

LMBen

Het is goedkoop om die tijd, de scholen zijn weer begonnen.
Tip: kijk goed naar de vertrek en aankomst tijden van de vliegtuigmaatschappij.
Hier vanuit Cebu gaan we ochtend met Cebupacific en terug met philipinair, scheeld een dag plezier
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

gosternokke

In juli is het relatief rustig op boracay.    nadeel is dat de wind dan pal op whitebeach staat ,  ik weet nog in de restaurants langs white beach   waaide  de   soep  van   
mijn  lepel.    Meeste   zaken plaatsen  dan  grote schermen gemaakt van bamboe en doorzichtig plastic.    Aan de andere kant van Boracay, op bulabog beach zit je dan beter ,en lekker uit de wind.    Ook Pukabeach is een mooi en vooral rustig strand.

wiking

Inderdaad volgens mij wordt het naarmate de tijd vorderd erg winderig. Ga zelf over 1 week naar Boracay en dan zien we het wel. Ga elk jaar heen meestal een weekje.

gosternokke

Leuk alternatief is om es een keer vanuit Manila met de auto of de bus naar Boracay  te gaan.  Tot Caticlan dan wel te verstaan, want met je auto mag je Boracay niet op.

Tis redelijk simpel, Vanuit Manila rij je naar de pier in Batangas,  over met de RORO naar Calapan, dacht 3 of 4 uurtjes.  Dan rij je langs de oostelijke kust van Mindoro ,naar Roxas en daar pak je de RORO naar Caticlan.    Als je vroeg vertrekt in Manila is het in 1 dag te doen.  Ik weet het je vliegt van Manila naar Bora in 1 uur, maar ik vond het wel leuk met de auto, ja kan je eigen tempo aanhouden en stoppen waar je wil.   

wiking

leuke tip!. Zoiets trekt mij altijd wel. Geen gehaast lekker touren. Alleen heb ik al onze tickets geboekt bij tigerairways promo fare 899PHP one way per persoon. Dan denk je altijd "nou das mooi goedkoop" maar na afloop komt er nog van alles bij. In nederland mag zoiets volgens mij niet meer die "verborgen kosten".

yepyep

Vrienden van mij zijn met 2go (nieuwe boot) vanuit Batangas naar Caticlan gegaan. Was een leuke ervaring en duur geloof ik een nacht.
Deze boot heeft een bar die 's nachts open is.

http://travel.2go.com.ph/Sailaway/packages/boracay.pdf

froggy007

Thanks voor de tips en suggesties.
Het hoeft idd absoluut niet met het vliegtuig,
we hebben alle tijd. Nemen zowiezo als we in Manila/Makati zijn altijd het openbaar vervoer en de jeepneys
en laten taxi's en dergelijke zoveel mogelijk links liggen.

yepyep

Van al die spookverhalen hier zou ik de taxi's ook Zeker links laten liggen.

Laat ons weten hoe veilig de jeepneys of bussen waren  :thumb:

froggy007

In Manila zelf eigenlijk nog nooit problemen met Taxi's gehad.
Jeepneys vind ik persoonlijk eigenlijk gewoon fun :D
En bussen naar de province, velen met wifi!
Als ik dan lees dat de lijn dat in Antwerpen nu ook gaat uittesten dan kan ik een lachje toch niet onderdrukken hoor! :))