Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Kosten toeristenvisum

Gestart door Quezonboy, woensdag 19 juni 2013, 23:51:27

Vorige topic - Volgende topic

Quezonboy

Hoi

Ik wil mijn vriendin naar hier halen via een toeristenvisum op haar eigen rekening (niet via garantstelling wat helaas voor mij niet mogelijk is). Weet iemand wat de totale kosten voor het aanvragen is zoals kopiëren papieren, bezoeken van St Ignatius Quezon city naar de ambassade etc., etc.

Amice

Dat hangt ervan af wat ze heeft en wat er nog moet komen:
heeft ze een paspoort zoniet dan kost dat ca. Php1200 excl transport van en naar DFA
Indien geen paspoort zal ze ook een birth certificate nodig hebben van nso en voor de visum aanvraag meestal ook een cenomar. P450 voor ieder document, excl. transport kosten.

Deze documenten dienen dan voor het visum gelegaliseerd te worden bij DFA Php. 200 voor ieder document.
En vervolgens door de nederlandse ambasasade gelegaliseerd. Php.2800 voor beide documenten. Excl. transport

Dan komt nog de visum aanvraag zelf die kost â,¬ 34
Reisverzekering met minimale dekking van â,¬ 30000 voor ziektekosten.  kost ca. Php 5000 (afhankelijk van het aantal dagen) bij AXA of Blue cross.

Daarnaast komen dan nog het vliegticket en ze zal minimaal â,¬ 34 per dag te besteden moeten hebben (ofwel cash of op een bankrekening met visa/atm card).
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Quezonboy

Citaat van: Amice op donderdag 20 juni 2013, 03:58:31
Dat hangt ervan af wat ze heeft en wat er nog moet komen:
heeft ze een paspoort zoniet dan kost dat ca. Php1200 excl transport van en naar DFA
Indien geen paspoort zal ze ook een birth certificate nodig hebben van nso en voor de visum aanvraag meestal ook een cenomar. P450 voor ieder document, excl. transport kosten.

Deze documenten dienen dan voor het visum gelegaliseerd te worden bij DFA Php. 200 voor ieder document.
En vervolgens door de nederlandse ambasasade gelegaliseerd. Php.2800 voor beide documenten. Excl. transport

Dan komt nog de visum aanvraag zelf die kost â,¬ 34
Reisverzekering met minimale dekking van â,¬ 30000 voor ziektekosten.  kost ca. Php 5000 (afhankelijk van het aantal dagen) bij AXA of Blue cross.

Daarnaast komen dan nog het vliegticket en ze zal minimaal â,¬ 34 per dag te besteden moeten hebben (ofwel cash of op een bankrekening met visa/atm card).


Bedankt voor je reactie!  :applaus: Ze heeft al een paspoort in verband met werken in Dubai maar wat is DFA ook al weer? Over hoeveel documenten spreek je als ze zowel werkt als housemaid als een eigen zaakje aan huis heeft?
De reisverzekering kan ze dus het beste zelf regelen daar ze op eigen rekening gaat, ik dacht dat in Nederland moest worden geregeld? Het is slechts voor 3 weken dan wordt het minder toch?
Het is niet mogelijk te schatten hoeveel de transportkosten zullen zijn vanaf Sint Igatinus (Quezon city) naar de ambassade en DFA?

Wat is het beste dat ze de vliegticket op de Filipijnen regelde of dat ik dat doen?

PHwaarde

#3
DFA = Department of Foreign Affairs. De verzekering kan ook via OOM geregeld worden http://www.oomverzekeringen.nl/producten/oom-schengen-visitor-verzekering/algemene-informatie

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/visa/visum-voor-kort-verblijf-nederland > het aanvraagformulier voor een Schengenvisum + de documenten die u nodig heeft voor de aanvraag

http://filipijnen.nlambassade.org/producten-en-diensten/consular-services/legalisatie-van-documenten/legalisaties-van-documenten.html > al wat je moet doen om Filippijnse papieren te legaliseren.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar bereid je voor op een lange trage gang van zaken eer alle papieren rond zijn. Succes.







Amice

CitaatHet is niet mogelijk te schatten hoeveel de transportkosten zullen zijn vanaf Sint Igatinus (Quezon city) naar de ambassade en DFA?

Ze kan een jeepney nemen naar baclaran maar het kan zijn dat ze n keer moet over stappen. Aldus zijn de kosten voor n jeepney P8 per persoon enkele reis.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Quezonboy

Doordat ik geen twee tickets kan betalen hebben we besloten dat ik alleen naar de Filipijnen ga. Ik verblijf op de Filipijnen van 5 oktober tot en met 4 november misschien tot ziens? 

her

In nederland is het heel goed te doen om voor een filipijnse aan visum kort verblijf( toeristen visa) aan te vragen.EN wordt die heel snel toegekend als je aan de voorwaarden voor de aanvraag kan voldoen.
In belgie is het erg moeilijk begrijp ik altijd hier op het forum.