Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Hoezo, de Filippijnen anders ? ? ?

Gestart door Mawibata, vrijdag 12 juli 2013, 14:56:57

Vorige topic - Volgende topic

Rich

De filippijnse keuken is te simpel om faam te kunnen maken. Daarbij hebben ze geen horeca kennis,.....eten altijd koud, ze serveren soms achterstevoren, meestal zo'n karaoke bak in of naast het restaurant zodat je geen normaal gesprek kan voeren zonder tegen elkaar te roepen enz.

In de Filippijnen heb ik daar meestal geen enkel probleem mee, maar hier moet je daar niet mee aankomen want dat pakt niet bij de meeste mensen.

De thaise keuken is volgens mij de beste ter wereld, maar da's allemaal een kwestie van smaak.  De thaise restaurants zijn niet te tellen en de reden is voor mij erg duidelijk.

By the way, Angels eethuis/restaurant In Antwerpen staat te koop zag ik vanmiddag.
Rich de Nederbelg.

Luc

Thans toch zijn er in de Filippijnen erg goede scholen. Daar leren ze wel de internationale keuken. Met adobe en dried fish moet je niet afkomen. Ik ken er een paar die nu een goede job hebben in het buitenland. De kok in het witte huis is ook een Filipina.



http://en.wikipedia.org/wiki/Cristeta_Comerford
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Digos

Citaat van: Rich op dinsdag 23 juli 2013, 17:10:53
De filippijnse keuken is te simpel om faam te kunnen maken. Daarbij hebben ze geen horeca kennis,.....eten altijd koud, ze serveren soms achterstevoren, meestal zo'n karaoke bak in of naast het restaurant zodat je geen normaal gesprek kan voeren zonder tegen elkaar te roepen enz.

In de Filippijnen heb ik daar meestal geen enkel probleem mee, maar hier moet je daar niet mee aankomen want dat pakt niet bij de meeste mensen.

De thaise keuken is volgens mij de beste ter wereld, maar da's allemaal een kwestie van smaak.  De thaise restaurants zijn niet te tellen en de reden is voor mij erg duidelijk.

By the way, Angels eethuis/restaurant In Antwerpen staat te koop zag ik vanmiddag.

Thai's denk ik ook wel dat dat goed te smaken is en wil dat zeeeker nog eens proeven.

Filipino food....daar zitten ook wel goei/andere dingen tussen.....je moet het leren eten, maar is best lekker.

:lachen: Als je met een Filipina getrouwd bent heb je niet veel keus, maar toch op feestjes en in de phils grijp ik toch meer naar filipino food......en zeker als ik weet wie het heeft klaar gemaakt en thuis ook kan ik er van genieten.

Dried fish is iets minder  :lachen: maar daar ga ik niet over uitwijden!!
LIVE ONCE - LIVE IT

Amice

Citaat van: Luc op dinsdag 23 juli 2013, 18:38:05
Thans toch zijn er in de Filippijnen erg goede scholen. Daar leren ze wel de internationale keuken. Met adobe en dried fish moet je niet afkomen. Ik ken er een paar die nu een goede job hebben in het buitenland. De kok in het witte huis is ook een Filipina.



http://en.wikipedia.org/wiki/Cristeta_Comerford

Het klopt wel dat ze internationaal erg gewild zijn als kok, een filipijn houd van koken en bereid dat vaak liefdevol. Ze zijn daarnaast engels georienteerd en willig om bij te spijkeren en te leren.
Maar men zal niet slagen voor een HRM examen als ze bv.niet het nationale chicken galantina kunnen bereiden, ook hier zien we het patriotisme weer terug.

Zet in de filippijnen een internationaal gericht restaurant en een filippijns restaurant naast elkaar en het filipijns restaurant zal sneller en harder lopen dan het internationale.
Heeft meer met patriotisme te maken dan met smaak of kwaliteit.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Citaat van: Amice op woensdag 24 juli 2013, 00:07:22
Citaat van: Luc op dinsdag 23 juli 2013, 18:38:05
Thans toch zijn er in de Filippijnen erg goede scholen. Daar leren ze wel de internationale keuken. Met adobe en dried fish moet je niet afkomen. Ik ken er een paar die nu een goede job hebben in het buitenland. De kok in het witte huis is ook een Filipina.



http://en.wikipedia.org/wiki/Cristeta_Comerford

Het klopt wel dat ze internationaal erg gewild zijn als kok, een filipijn houd van koken en bereid dat vaak liefdevol. Ze zijn daarnaast engels georienteerd en willig om bij te spijkeren en te leren.
Maar men zal niet slagen voor een HRM examen als ze bv.niet het nationale chicken galantina kunnen bereiden, ook hier zien we het patriotisme weer terug.

Zet in de filippijnen een internationaal gericht restaurant en een filippijns restaurant naast elkaar en het filipijns restaurant zal sneller en harder lopen dan het internationale.
Heeft meer met patriotisme te maken dan met smaak of kwaliteit.

Plus dat ze niet bereisd zijn en geen andere gerechten hebben leren kennen zoals wij. Paella bijvoorbeeld kennen ze niet alhoewel het toch een rijstgerecht en Spaans is, kennen ze niet. En zo zijn er heel wat voorbeelden. Het is allemaal ver van mijn bed voor hen.

Rich de Nederbelg.

Amice

Citaat van: Rich op woensdag 24 juli 2013, 00:23:33
Citaat van: Amice op woensdag 24 juli 2013, 00:07:22
Citaat van: Luc op dinsdag 23 juli 2013, 18:38:05
Thans toch zijn er in de Filippijnen erg goede scholen. Daar leren ze wel de internationale keuken. Met adobe en dried fish moet je niet afkomen. Ik ken er een paar die nu een goede job hebben in het buitenland. De kok in het witte huis is ook een Filipina.



http://en.wikipedia.org/wiki/Cristeta_Comerford

Het klopt wel dat ze internationaal erg gewild zijn als kok, een filipijn houd van koken en bereid dat vaak liefdevol. Ze zijn daarnaast engels georienteerd en willig om bij te spijkeren en te leren.
Maar men zal niet slagen voor een HRM examen als ze bv.niet het nationale chicken galantina kunnen bereiden, ook hier zien we het patriotisme weer terug.

Zet in de filippijnen een internationaal gericht restaurant en een filippijns restaurant naast elkaar en het filipijns restaurant zal sneller en harder lopen dan het internationale.
Heeft meer met patriotisme te maken dan met smaak of kwaliteit.

Plus dat ze niet bereisd zijn en geen andere gerechten hebben leren kennen zoals wij. Paella bijvoorbeeld kennen ze niet alhoewel het toch een rijstgerecht en Spaans is, kennen ze niet. En zo zijn er heel wat voorbeelden. Het is allemaal ver van mijn bed voor hen.



Paella kennen ze wel maar het is een te duur gerecht om vaak thuis te maken en ze weten idd niet hoe het te maken.

Als een eettent het op het menu heeft staan dan vindt het toch wel afname.



Deze heeft het iig wel en de paella loopt wel aardig daar.
https://www.facebook.com/pages/Snack-Kitchen/118990704911216?ref=hl

Dat ver van mijn bed klopt overigens wel als ook ver van hun portemonnee want als het boven de 50-60 pesos komt dan is het luxe en kiezen ze vaak iets goedkoper, n stuk kip met rijst voor p25 bijvoorbeeld( meestal niet te eten).

Als er dan al meer uitgegeven wordt dan is dat tijdens uitjes/ feest of mall bezoek en dan heeft fastfood veelal de voorkeur.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek


Mawibata




Enkele gelukkige kinderen. (toch voor eventjes)   :cheerleader: :cheerleader: :dance: :dance:


Soms komen ook kinderen bedelen die het eigenlijk niet zo slecht hebben, omdat je toch zo'n onmetelijk rijke blanke bent.

Ja, ik wordt kieskeuriger bij het trakteren, heb eens een paar van die bedelkinderen nagekeken, waar ze naartoe gingen.(Naar het verkoopstalletje van Nanay of Tatay)   :neeneenee:    :neeneenee:


Maar aan sommige kinderen kan je goed zien dat ze uit de squatter area komen.

De boy in 't midden heeft een leuke smile, niettegenstaande z'n knie helemaal openligt en ie geen slippers heeft.






Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.