Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Hallo allemaal!/Belastinggezeik

Gestart door raykyogrou0, woensdag 24 juli 2013, 03:22:47

Vorige topic - Volgende topic

raykyogrou0

Hoe gaat het met alle Nederlands die in de Filippijnen wonen? Ik woon al negen jaar in Bohol met vrouw en kind en afgezien van het verkeer bevalt het mij wel prima hier.

Ik krijg pensioen uit Nederland waar ze hier geen belasting op heffen. Sinds ik hier verhuisd ben, kreeg ik ook steeds drie jaar vrijstelling van Nederlandse belasting op mijn pensioen. Ik verzend dus ook steeds een formulier van verzoek tot vrijstelling in. Maar afgelopen maand ontving ik een blauwe brief van dat een papier van de immigratie niet voldoende bewijs is om "fiscaal ingezetene in mijn woonland" te zijn. (Die brief kreeg ik trouwens 3 maanden te laat, courtesy van de philpost)

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zat een heel thais forum af te lezen, daar zaten er ook een paar met hetzelfde probleem. Ze beweerde dat ze met een pasje van de Thaise belastingdienst dan wel tevreden waren. Zou hier hetzelfde kunnen, met het aanvragen van een TIN (tax identification nummer) bij de BIR (Bureau of Internal Revenue)?

innka3

ik had ook gezeik met de  :nederlandsevlag: roofridders.heb toen een belasting-advokaat genomen
en alles gewonnen :happy: ,wil nu deze kosten nog terug verhalen op de roofridders.
missschien eens een telefoontje  aan wagen  die advokaat heet rutger en zit bij http://www.croondavidovich.nl/  deze doet alleen belasting zaken  :thumb: :thumb:

raykyogrou0

Bedankt! Maar ik heb niet veel aan een advocaat in Nederland als ik in de Filipijnen zit.

Amice

Citaat van: raykyogrou0 op woensdag 24 juli 2013, 09:17:21
Bedankt! Maar ik heb niet veel aan een advocaat in Nederland als ik in de Filipijnen zit.

:ikkeniebegrijp:

Als het om nederlands belastingrecht gaat heb je m.i. juist niets aan een filipijnse advocaat.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

innka3

Citaat van: Amice op woensdag 24 juli 2013, 09:32:24
Citaat van: raykyogrou0 op woensdag 24 juli 2013, 09:17:21
Bedankt! Maar ik heb niet veel aan een advocaat in Nederland als ik in de Filipijnen zit.

:ikkeniebegrijp:

Als het om nederlands belastingrecht gaat heb je m.i. juist niets aan een filipijnse advocaat.
misschien heeft hij een probleem met de  :smiley-philippines: roofridders,dan kan niemand u helpen   :weetikniet:  :hoedjeaf:

raykyogrou0

Citaat van: Amice op woensdag 24 juli 2013, 09:32:24
Als het om nederlands belastingrecht gaat heb je m.i. juist niets aan een filipijnse advocaat.
Zelfs al neem ik een nederlandse advocaat aan, wat heb ik er aan als ik in de Filippijnen zit?

Citaat van: innka3 op woensdag 24 juli 2013, 12:12:52
misschien heeft hij een probleem met de  :smiley-philippines: roofridders,dan kan niemand u helpen 
Nee, de filippijnse "roofridders" heb ik nooit problemen mee gehad.  Ik (nou ja, mijn vrouw) betaalt hier alleen maar wat belasting over het huis.

a propos, waar komt "roofridders" eigenlijk vandaan?:confused2: nog nooit van gehoord, hele mooie naam.

Amice

Een nederlandse advocaat is je gemachtigde dus die kan uwje zaken behartigen, rechtzaken voeren enz. ook al ben je zelf niet in nederland.

Als die de claim van de belastingdienst van tafel kan krijgen heb je er ook in de filippijnen iets aan,mag ik aannemen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

innka3

Citaat van: raykyogrou0 op donderdag 25 juli 2013, 06:16:12


a propos, waar komt "roofridders" eigenlijk vandaan?:confused2: nog nooit van gehoord, hele mooie naam.
dat komt van uit de middeleeuwen,toen waren er kastelen aan de rivieren met ridders die
tol :dollareyes:  inden van alle schepen die lang voeren.vandaar de naam .en die hadden ook vazellen
die het inden. dus in denhaag zitten de ridders van nu,en de  :shoot13lj7: belasting kantoren zijn de vazellen.
:moord:

raykyogrou0

Citaat van: Amice op donderdag 25 juli 2013, 07:07:03
Een nederlandse advocaat is je gemachtigde dus die kan uwje zaken behartigen, rechtzaken voeren enz. ook al ben je zelf niet in nederland.

Als die de claim van de belastingdienst van tafel kan krijgen heb je er ook in de filippijnen iets aan,mag ik aannemen.

Ha, op die manier.  Bedankt, maar ik zal toch maar eerst proberen een TIN op te sturen.  Het schijnt dat het hier ook gelukt is.  Ik zal wel over een paar maanden laten weten of ze het ook gewoon accepteren.

Als ze dan toch weer moeilijk doen, zal ik de advocaat-route is proberen.

Citaat van: innka3 op donderdag 25 juli 2013, 07:29:32
dat komt van uit de middeleeuwen,toen waren er kastelen aan de rivieren met ridders die
tol :dollareyes:  inden van alle schepen die lang voeren.vandaar de naam .en die hadden ook vazellen
die het inden. dus in denhaag zitten de ridders van nu,en de  :shoot13lj7: belasting kantoren zijn de vazellen.
:moord:

:lachen: haha

Rich

Rich de Nederbelg.