Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

verblijfsduur zonder visum

Gestart door catfriend, woensdag 7 augustus 2013, 12:49:05

Vorige topic - Volgende topic

boldy

als je op de link klik die ik heb gepost kan je zien voor welke landen dat geld en ja ook voor belgie  :jajaja:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

josv

Citaat van: Quezonboy op woensdag  7 augustus 2013, 22:54:38
Je heb als Nederlander pas een toeristenvisum nodig als je 31 dagen of langer op de Filipijnen blijft.

:neeneenee: :neeneenee:

Je hebt ALTIJD een toeristenvisum nodig. Normaal gesproken verkrijg je die gewoon op het vliegveld bij de immigratie-controle, gratis (voor  21 of 30 dagen, daar zijn de meningen over verdeeld  :happy2: ) Zodra je denkt "te weinig dagen" te hebben kan je OF een visum (voor langere tijd) aanvragen op de ambassade OF het gratis verkregen visum op de luchthaven hier in de  :smiley-philippines: laten verlengen bij Buro of Immigration in de grotere steden..........................  Probeer alles nou eens duidelijk te houden !!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

boldy

ik snap het niet op de ambassade staat tog echt dit :Countries whose nationals may enter the Philippines without a visa for a stay not exceeding thirty (30) days . :ikkeniebegrijp:  het lijkt mij dus dat je zonder visum het land in komt . er staat ook niks van een visum in mijn paspoort de eerste keer dat ik 21 dagen op vakantie ging .

het leven is net een lul keihard en veel te kort

Kano

Jos, je maakt er een zooitje van  :biggrinn:  De eerste dertig dagen na aankomt in de Filipijnen betreft de " 30-day visa-free entry privilege". Wil je langer blijven, ja dan heb je een visum nodig.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

josv

Citaat van: Kano op donderdag  8 augustus 2013, 08:01:46
Jos, je maakt er een zooitje van  :biggrinn:  De eerste dertig dagen na aankomt in de Filipijnen betreft de " 30-day visa-free entry privilege". Wil je langer blijven, ja dan heb je een visum nodig.

Dus die stempel die je krijgt is maar 'n visvergunning  :lachen:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Rich

Citaat van: josv op donderdag  8 augustus 2013, 08:30:19
Citaat van: Kano op donderdag  8 augustus 2013, 08:01:46
Jos, je maakt er een zooitje van  :biggrinn:  De eerste dertig dagen na aankomt in de Filipijnen betreft de " 30-day visa-free entry privilege". Wil je langer blijven, ja dan heb je een visum nodig.

Dus die stempel die je krijgt is maar 'n visvergunning  :lachen:

:lachen: :lachen: :thumb:
Rich de Nederbelg.

boldy

op die stempel staat de datum van binnenkomst vermeld  en als je weg gaat de datum van vertrek . ze kunnen dus zien of je niet hun visum beleid hebben geschonden.  dus of je langer in de filippijnen bent geweest dan 21 dagen zonder visum (nu dus 30 dagen)  . en een visum moet je bij mijn weten ALTIJD voor betalen . als ik de plank mis sla hoor ik het graag maar zover ik weet is dit hoe het werkt .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Ronny55

Citaat van: boldy op donderdag  8 augustus 2013, 08:35:52
op die stempel staat de datum van binnenkomst vermeld  en als je weg gaat de datum van vertrek . ze kunnen dus zien of je niet hun visum beleid hebben geschonden.  dus of je langer in de filippijnen bent geweest dan 21 dagen zonder visum (nu dus 30 dagen)  . en een visum moet je bij mijn weten ALTIJD voor betalen . als ik de plank mis sla hoor ik het graag maar zover ik weet is dit hoe het werkt .
Het toeristen visum voor 30 dagen is gratis....de stempel die je bij het binnenkomen krijgt is het visum en geen visvergunning  :lachen: ....Je hebt altijd een visum nodig voor de  :smiley-philippines: , alleen kan je die in de internationale luchthavens gratis krijgen voor 30 dagen en hoef je niet via de  :smiley-philippines: Ambassade te gaan in je thuisland.

Je kan zelfs onmiddelijk verlengen tot 2 maanden maar dan moet je betalen en dat kan ook op de luchthaven .....maar ik dacht alleen in Manila.  :weetikniet: blijkbaar be spaar je dan dat bewijs van goed gedrag  :confused2: 2x 500 peso ....maar das onder voorbehoud, ben ik niet zeker van....Horen zeggen pfff  :floet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

boldy

Citaat van: Ronny55 op donderdag  8 augustus 2013, 09:14:35
Citaat van: boldy op donderdag  8 augustus 2013, 08:35:52
op die stempel staat de datum van binnenkomst vermeld  en als je weg gaat de datum van vertrek . ze kunnen dus zien of je niet hun visum beleid hebben geschonden.  dus of je langer in de filippijnen bent geweest dan 21 dagen zonder visum (nu dus 30 dagen)  . en een visum moet je bij mijn weten ALTIJD voor betalen . als ik de plank mis sla hoor ik het graag maar zover ik weet is dit hoe het werkt .
Het toeristen visum voor 30 dagen is gratis....de stempel die je bij het binnenkomen krijgt is het visum en geen visvergunning  :lachen: ....Je hebt altijd een visum nodig voor de  :smiley-philippines: , alleen kan je die in de internationale luchthavens gratis krijgen voor 30 dagen en hoef je niet via de  :smiley-philippines: Ambassade te gaan in je thuisland.


je hebben gelijk . ik heb net nog ff gezocht  op het net en er stond dit ;Voor een bezoek aan de Filipijnen heb je een visum nodig. Nederlanders en Belgen krijgen bij aankomst op het vliegveld gratis een visum-on-arrival voor 21 dagen.(nu dus 30 dagen)
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Kano

Jullie hebben zeker een ander Immigratie bureau in de Filipijnen dan ik   :haha:

"Starting next month, nationals from 151 countries may now enter the country without a visa and stay here for 30 days, the Bureau of Immigration (BI) announced today.

BI OIC Commissioner Siegfred Mison disclosed that the visa-free entry privilege of the said nationals was extended from 21 days to 30 days as part of government efforts to spur foreign tourist arrivals in the country."


http://immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=2036&Itemid=78
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn