Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

verblijfsduur zonder visum

Gestart door catfriend, woensdag 7 augustus 2013, 12:49:05

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Even met iemand contact gehad die daar meer van zou moeten weten en wat blijkt....

Josv krijgt toch gelijk want de arrival stempel is/was ook meteen het visum. De uitleg was als volgt:

In de stempel worden de vluchtnummers en arrival datum ingevuld maar ook BB voor diegene die een balikbayan status hebben en BB is dus een 1 jarig visum.
Op de airport werden ook nog andere stempels gebruikt die in drukletters de balikbayan status aangaven.

De aankomst datum bepaald de ingang van de visavrije periode maar is eigenlijk een 21 dagen visum die gratis verstrekt wordt afhankelijk van je paspoort(nationaliteit).
Dat is ook logisch te verklaren aangezien je na die 21 dagen dient te verlengen of te vertrekken.

:hoedjeaf:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

Als de periode tussen heen- en terugvlucht (of onward vlucht) langer is dan de visumvrije 30 dagen en/of de periode die gedekt wordt door een visum of balik bayan status, dan kan men in de Filipijnen officieel de toegang weigeren en je terugzenden . De vliegtuigmaatschappij dient de passagier dan weer mee te nemen en kan mogelijk voor de kosten opdraaien en dat wil men dus niet.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Citaat van: Amice op zaterdag 10 augustus 2013, 23:56:00
Even met iemand contact gehad die daar meer van zou moeten weten en wat blijkt....

De aankomst datum bepaald de ingang van de visavrije periode maar is eigenlijk een 21 dagen visum die gratis verstrekt wordt afhankelijk van je paspoort(nationaliteit).


Amice, hoe noem je zoiets?  Contradictio in terminis?  :biggrinn:
En wel effe wakker worden vroeg in de morgen, de visavrije periode is nu 30 dagen  :jajaja:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Citaat van: Kano op zondag 11 augustus 2013, 00:14:14
Citaat van: Amice op zaterdag 10 augustus 2013, 23:56:00
Even met iemand contact gehad die daar meer van zou moeten weten en wat blijkt....

De aankomst datum bepaald de ingang van de visavrije periode maar is eigenlijk een 21 dagen visum die gratis verstrekt wordt afhankelijk van je paspoort(nationaliteit).


Amice, hoe noem je zoiets?  Contradictio in terminis?  :biggrinn:
En wel effe wakker worden vroeg in de morgen, de visavrije periode is nu 30 dagen  :jajaja:

Only in the philippines zullen we maar  zeggen want ze konden/kunnen er alle kanten mee op als ze willen en het is hoe dan ook fraude gevoelig.
Ze hebben het gebruik van stempels niet voor niets gewijzigd, waarna overigens ook pas de 30 dagen is ingegaan, zo slaperig was ik dus ook weer niet .  :biggrinn:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Mawibata

Citaat van: Amice op zaterdag 10 augustus 2013, 19:38:32
Citaat van: Mawibata op zaterdag 10 augustus 2013, 12:21:37


Het is weer verwarrend hier.    :lachen:



Voor toerist minder dan 30 dagen:



Je hebt geen (voorafgaandelijk) visum nodig om naar de  :smiley-philippines:  te reizen, vermits je er een krijgt op-on arrival.  (30-day visa-free entry privilege)



Enkele dagen geleden werd ook al een topic hieromtrend geopend op dit forum.   :weetikniet:

mja, ik kan de slaap wellicht nog niet uit hebben maar erg verhelderend is dit nu ook weer niet Mawibata.

Men heeft dus geen voorafgaande visa nodig vermits men er een krijgt bij arrival maar die geven ze niet want je hebt recht op 30 dagen visum vrij verblijf.  :weetikniet:





Ik snap het niet, dat jij het niet snapt     :ikkeniebegrijp:


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Amice

Citaat van: Mawibata op zondag 11 augustus 2013, 09:50:07
Citaat van: Amice op zaterdag 10 augustus 2013, 19:38:32
Citaat van: Mawibata op zaterdag 10 augustus 2013, 12:21:37


Het is weer verwarrend hier.    :lachen:



Voor toerist minder dan 30 dagen:



Je hebt geen (voorafgaandelijk) visum nodig om naar de  :smiley-philippines:  te reizen, vermits je er een krijgt op-on arrival.  (30-day visa-free entry privilege)



Enkele dagen geleden werd ook al een topic hieromtrend geopend op dit forum.   :weetikniet:

mja, ik kan de slaap wellicht nog niet uit hebben maar erg verhelderend is dit nu ook weer niet Mawibata.

Men heeft dus geen voorafgaande visa nodig vermits men er een krijgt bij arrival maar die geven ze niet want je hebt recht op 30 dagen visum vrij verblijf.  :weetikniet:





Ik snap het niet, dat jij het niet snapt     :ikkeniebegrijp:




Toch bedankt dat je mijjn grijze hersencellen nog enig krediet geeft.  :biggrinn:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Kano op zondag 11 augustus 2013, 00:09:05
Als de periode tussen heen- en terugvlucht (of onward vlucht) langer is dan de visumvrije 30 dagen en/of de periode die gedekt wordt door een visum of balik bayan status, dan kan men in de Filipijnen officieel de toegang weigeren en je terugzenden . De vliegtuigmaatschappij dient de passagier dan weer mee te nemen en kan mogelijk voor de kosten opdraaien en dat wil men dus niet.
(mijn eerste bezoek) Men heeft mij niet teruggestuurd maar er werd me gezegt dat ik mijn visum zal moeten verlengen, gezien mijn "open" retour tiket 6 maanden geldig was, indien ik langer dan 21 dagen bleef. Terugsturen zal enkel in extreem geval toegepast worden denk ik.  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

josv

Citaat van: Ronny55 op maandag 12 augustus 2013, 04:47:35
Terugsturen zal enkel in extreem geval toegepast worden denk ik.  :weetikniet:

Als je, volgens jezelf, duidelijk in je recht staat bij het inchecken : gewoon zeggen dat ze er dan maar iemand bij moeten halen die er WEL verstand van heeft. Je hoeft echt geen visvergu ik bedoel visum te hebben voor de gehele lengte van je verblijf bij het inchecken want verlengen ter plekke in  :smiley-philippines: is zeer eenvoudig. Ook de bekende verplichte retourticket hoeft niet als je een permanent visum hebt, dat willen ze ook nog wel eens "niet weten". Tenminste, is mij 'n keer gebeurt.

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....