Actrice zorgt voor speculoospastahype op Filippijnen

Gestart door Rich, vrijdag 9 augustus 2013, 00:22:25

Vorige topic - Volgende topic

Rich


Op de Filippijnen zijn de prijzen voor een pot speculoospasta van Lotus verdrievoudigd, dat is als er nog een pot te vinden is in de winkels. De reden voor het plotse succes van de Belgische lekkernij? Een tweet van een Filippijnse actrice, zo schrijft Gazet van Antwerpen.


De Filippijnse actrice Jodi Santamaria stuurde op 10 juli een aantal tweets de wereld in waarmee ze reclame maakte voor The Happy Barn Milkshake Factory, een zaak in Manila waarvan ze zelf mede-eigenaar is. Onder de slogan Drink happy thoughts, wordt daar volop geëxperimenteerd met verschillende smaken, van Nutella tot pindakaas.

Het hoofdingrediënt van de Spectacular Cookie Butter Milkshake, een van hun bestsellers, is echter de Belgische speculoospasta van Lotus. De tweet van Santamaria met een afbeelding van de pot zou er volgens lokale media voor gezorgd hebben dat de prijzen van de zoete lekkernij verdrievoudigd zijn en de wachttijd in sommige winkels kan oplopen tot drie maanden, aldus Gazet van Antwerpen.

'Wij begrepen eerst niet waar die rush vandaan kwam, want wij hebben geen verdelers in de Filippijnen', zegt ceo Jan Boone van Lotus Bakeries in de krant. Maar de hype zien ze graag komen. 'Reden voor ons om misschien nieuwe invoerkanalen in Azië aan te boren', aldus Boone.



Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130808_00686099


Rich de Nederbelg.

yepyep

Het is inderdaad een 'hit' hier. En wat een lekker spul  :thumb:

Rich

Ik vind het afschuwelijk  :kotsen:  Maar smaken verschillen natuurlijk.
Rich de Nederbelg.

TheDolphin

Kijk daar wordt je vrolijk van. Dat betekent dat er mogelijkheden zijn voor ondernemers daar. Maar zoiets kun je niet van te voren bedenken dan moet je ook geluk hebben. Misschien zijn pepernoten dan ook goede business daar  :biggrinn:

Amice

Mja even een befaamde actrice inhuren dan om reklame te maken  :dollareyes:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

huisman45

Reclame over een produkt alleen werkt niet hier ,hoe goed het ook is.
maar huur een (soap)akteur of actirce of andere beroemdheid in en het verkoopt als een trein.
Want die domme mensen geloven alles wat die gehuurde mensen van televisie zeggen.
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

robert van dijck

Citaat van: yepyep op vrijdag  9 augustus 2013, 00:32:51
Het is inderdaad een 'hit' hier. En wat een lekker spul  :thumb:

Ik krijg het niet door mijn strot  :kotsen:

josv

Citaat van: robert van dijck op vrijdag  9 augustus 2013, 08:52:27
Citaat van: yepyep op vrijdag  9 augustus 2013, 00:32:51
Het is inderdaad een 'hit' hier. En wat een lekker spul  :thumb:

Ik krijg het niet door mijn strot  :kotsen:

Wat is in godesnaam spekulOOs ??? waar smaakt het naar ? speculAAs ??
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Citaat van: josv op vrijdag  9 augustus 2013, 08:57:23
Citaat van: robert van dijck op vrijdag  9 augustus 2013, 08:52:27
Citaat van: yepyep op vrijdag  9 augustus 2013, 00:32:51
Het is inderdaad een 'hit' hier. En wat een lekker spul  :thumb:

Ik krijg het niet door mijn strot  :kotsen:

Wat is in godesnaam spekulOOs ??? waar smaakt het naar ? speculAAs ??

Viel mij ook al op.
Wellicht speculaasloze speculaas.  :weetikniet:
:biggrinn:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Citaat van: josv op vrijdag  9 augustus 2013, 08:57:23
Citaat van: robert van dijck op vrijdag  9 augustus 2013, 08:52:27
Citaat van: yepyep op vrijdag  9 augustus 2013, 00:32:51
Het is inderdaad een 'hit' hier. En wat een lekker spul  :thumb:

Ik krijg het niet door mijn strot  :kotsen:

Wat is in godesnaam spekulOOs ??? waar smaakt het naar ? speculAAs ??

Ik vond het ook altijd eigenaardig, en het komt er op neer dat speculoos (B) een soort speculaaskoekje is, maar dat zonder de in (NL) gekende speculaaskruiden.
Als vroeger banketbakker wist ik dit al,  en hier volgt de juiste uitleg.


Speculoos is geen speculaas!

Dit heb ik al tientallen keren verteld aan vele verschillende mensen, maar toch hoor en lees ik regelmatig fouten door het verwisselen van speculaas en speculoos. Sommigen vinden dat er geen verschil is, maar dat vind ik toch echt wel. Dus pleit ik voor heeft correct gebruik van de benamingen. Het verschil is bovendien heel eenvoudig en af te leiden uit de naam. Dus willen jullie allemaal nu eens heel goed opletten? En verspreid de boodschap, wie weet hoef ik dan binnen de korste tijd nooit meer iemand te verbeteren ;-)


We beginnen met speculaas
Speculaas is een koek met heel veel verschillende kruiden, die ook wel eens speculaaskruiden worden genoemd. Welke kruiden dat zoal zijn, wel: witte peper, kaneel, nootmuskaat, kruidnagel, gemberpoeder en kardemom. Natuurlijk bestaan er verschillende varianten van speculaas, zowel in vorm, dikte en ook wel in smaak. Maar altijd zullen er speculaaskruiden inzitten.

Speculoos dan
Speculoos heeft helemaal geen speculaaskruiden als ingrediënt! En daarom heten ze "-loos", ze zijn specerijenloos. Ik heb ooit ergens gelezen dat de speculaaskruiden zoals gember en kardemom vroeger heel er duur waren. Daarom werd er door de Belgen de geprobeerd om de Speculaas van de rijkere Nederlanders (die die kruiden uit hun kolonies konden invoeren) na te maken met meer courante kruiden, namelijk kaneel en gebrande suiker. Doordat de suiker gebrand wordt en dus min of meer gekarameliseerd, wordt speculoos ook wel eens gekarameliseerde koekjes genoemd.


Hoe weet je nu zeker of je speculoos of speculaas eet?
Er zijn trouwens ook richtlijnen voor koekjesfabrikanten of je koeken wel of niet speculaas mag noemen. Daarom zal er dus enkel op de verpakking "speculaas" staan als het ook echt speculaas is. Extra verwarrend kan wel zijn dat speculaas in het Frans gewoon spéculoos heet. Het kan dus voorkomen dat er op één pak zowel speculaas als spéculoos staat, in het Nederlands en in het Frans.


http://www.koekjeshoek.be/2010/10/speculoos-is-geen-speculaas.html
Rich de Nederbelg.