Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Legaliseren huwelijksakte in de Filipijnen

Gestart door arni74, dinsdag 13 augustus 2013, 19:04:45

Vorige topic - Volgende topic

arni74

Hallo,

Sinds enkele weken ben ik getrouwd met mijn Filippijnse vrouw, nu zijn we bezig met het legaliseren van onze huwelijksakte in de Filippijnen. 2 weken geleden hebben we onze huwelijksakte aan de NSO angeboden en morgen kan mijn vrouw hem ophalen.
Nu lees ik op een ander forum dat dat onmogelijk is omdat het NSO 2 a 3 maanden nodig heeft om het in te schrijven en daarna een uitdraai te geven welke wij aan het DFA kunnen aanbieden voor legalisatie?? Iemand die mij kan vertellen hoe lang het NSO nodig heeft om onze benodigde documenten af te geven, ik maak me hier nogal nerveus over.

Verder heb ik nog een vraag over de legalisatie in de Nederlandse ambassade in Manilla, mijn vrouw zal dit alleen doen omdat ik weer in Nederland ben. Kan zij dit alleen doen of heeft ze kopie documenten en een brief van mij nodig?

Alvast bedankt voor alle tips en reacties.

Arni

Amice

Indien de NSO heeft aangegeven dat ze de nso akte kan afhalen dan is het ook al ingeschreven, aldus mag dat geen problemen opleveren.


Bij de ambassade dient ze een copie paspoort van je te hebben en BSN nr. tesamen met jou contact nummer in nederland.

:atyourservice:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Cosyns Guy

In ons geval was het 1 dag.Na het huwelijk heeft het NSO in Davao alle gegevens doorgestuurd naar NSO Manila en de volgende dag al konden we indien nodig het document al afhalen.
Maar ik kan enkel voor mijzelf spreken natuurlijk,misschien hadden we geluk,wie weet.

arni74

Bedankt voor jullie reacties.

Met contactnummer bedoel je mijn telefoonnummer Amice?

Amice

Dat is juist ja, indien je een fax hebt geef dat nummer dan ook maar
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

arni74

Alleen op kantoor  :biggrinn: maar dat kunnen ze ook krijgen