Studeren voor 5 maand in Cebu of Davao

Gestart door mitchph, dinsdag 27 augustus 2013, 18:11:09

Vorige topic - Volgende topic

mitchph

Hallo iedereen,

Ik ben Mitch :belgiesmiley:, 24 jaar en ben net afgestudeerd als leerkracht Lager Onderwijs.
Voor het komende schooljaar ga ik Noord-Zuid studeren in Kortrijk, wat inhoudt dat ik voor een periode van 5 maanden ( januari tot en met mei ) stage zal lopen in de Filipijnen.
Dat zal moeten gebeuren bij een organisatie ( een school / NGO / ... ) die met het onderwijs of met kinderen te maken heeft.
Waarom ik gekozen heb voor de Filipijnen? Mijn moeder is afkomstig uit Malita, Davao Del Sur.
Zelf ben ik er al een stuk of 6 keer geweest voor minimum een periode van 1 maand.
Wij verblijven altijd op een simpele wijze bij de familie in de "jungle"/"bergen", met de nodige gevaren door de Moslims en rebellen soms.
De Filipijnen is dus niet helemaal nieuw voor mij, zelf al veel ervaren en natuurlijk lees ik ook al een paar jaar mee op forums.
Maar nu werd het tijd om daar zelf eens te leven en ervaring op te doen, in de plaats er op vakantie te zijn.

Ik hoop dat ik hier bij jullie terecht kan voor meer vragen, nuttige informatie en hulp.
Hopelijk kan ik veel ervaringen met jullie delen, met de nodige foto's.

Mijn eerste en enigste vraag op de moment is:
Zijn er mensen die organisatie rond onderwijs of kinderen kennen die in Cebu of Davao gelegen zijn?



( mijn excuses als mijn topic niet in het juiste forum onderdeel staat )

Rich

Welkom op het forum en hopelijk zal je de nodige antwoorden vinden op je vragen.

Mijn schoonbroer heeft 3 scholen/schooltjes voor elementary onderwijs.  1 school met 8 klassen in Lapulapu op Mactan island en een kleiner schooltje in Basak ook op Mactan island. Het derde schooltje is in Talisay  Cebu.

Er zijn vergevorderde plannen voor het opzetten van een highschool.

Veel succes met je plannen.
Rich de Nederbelg.

kulay

de don bosco school in Pasil ... zij kunnen altijd leerkrachten gebruiken ...

http://www.donbosco-fis.org/index.php?maincat=1&sub=0&type=con&item=21

Don Bosco Youth Center
L. Flores St., Pasil
Cebu City

P.O. Box 591
6000 Cebu City
PHILIPPINES

+ 63 (032) 261-00-10 Youth Center

E-Mail pasildb@cebu.pw.net.ph