aangeven van medicijnen op voorschrift en invullen van customs declaration

Gestart door regenwolkje, zondag 1 september 2013, 17:43:08

Vorige topic - Volgende topic

regenwolkje

Op de website van de Belgische overheid met reisadvies voor de Filippijnen (http://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/azie/filipijnen/ra_filipijnen.jsp) staat het volgende:

CitaatPas op, reizigers die bij binnenkomst in het land medicijnen op voorschrift in hun bezit hebben, moeten een brief van hun behandelend arts kunnen voorleggen met daarin vermeld de aandoening waarvoor de medicijnen zijn voorgeschreven evenals de voorgeschreven dosis. De hoeveelheid binnengebrachte medicijnen moet voldoende zijn om de duur van het verblijf te dekken. Reizigers die doorreizen naar een ander land dienen een hoeveelheid medicijnen apart te verpakken en die opnieuw aan te geven bij het verlaten van het land.

Aangezien ik medicatie op voorschrift moet meenemen moet ik dus een soort verklaring hebben van de huisarts waarin staat dat ik dat medicijn moet nemen. Heb dit al eens gevraagd aan de huisarts toen ik voor mijn inentingen ging maar hij was blijkbaar nog niet bekend met de noodzaak van zo'n verklaring. Moet dit een soort officieel document zijn, of kan dit gewoon een informeel briefje zijn met zijn uitleg (naam geneesmiddel + reden + hoeveel innemen) en een handtekening? Ik vraag me af hoe ze op de Filippijnen dan gaan zien dat dit echt van een arts afkomstig is  :ikkeniebegrijp:
De huisarts zei vorige keer: maar kun je dat niet gewoon in je grote valies steken, dan heb je daar geen last van. Maar volgens mij kunnen ze die bij de douane ook wel mee controleren...

Dan is er nog het document dat je moet invullen voor de douane:
http://customs.gov.ph/wp-content/uploads/2012/03/customsDeclaration.jpg

Vraag 4 van de General Declaration heeft toch geen betrekking op medicatie, of wel? Verder vind ik dat stuk eigenlijk nogal veel omvattend. Onder "communication devices" kan je bvb toch ook al je gsm rekenen. Maar dat zal vast niet zijn wat ze hier bedoelen.
En vraag 5...als ik een ring of halsketting meeneem voor mijn vriendin dan moet ik dit aangeven als "jewelries"? En "electronic goods", valt iets simpel als een scheerapparaat of gsm-lader daar ook onder?

Purpose of travel: zou ik "tourism" invullen, of "other" en schrijven dat ik m'n vriendin ga opzoeken?

Ronny55

je maak je veel zorgen over alles en nog wat.....was met mij niet anders de 1ste x....ik breng ieder jaar medicatie mee, mijn check-in koffer zit daar halfvol mee, voor een gans jaar. heb zo,n diabetisch boekje bij dat ik al dan niet laat invullen door mijn huisarts, moet eerlijk zeggen al 2 x dat ze me vroegen achter de aard van de medicijnen....das voor mij , diabetische......maar mijn boekje nooit moeten laten zien.... ha ,ok sir. Als je bij de verkeerde terecht komt heb je problemen ....Die vind altijd iets.
Chokolade en de salami heb ik al eens "moeten" delen, voor een goede gang van zaken ....maar verder nooit noemenswaardige problemen.....  :denk: Ze mogen de buitenlanders niet te veel afschrikken met te strikte controles .  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

robert van dijck

Ik neem ook medicatie op voorschrift (bloeddruk) ik heb altijd voldoende vooraad bij me, gewoon in de valies, nog nooit controle gehad door customs, ben toch al een tiental maal naar de  :smiley-philippines:  geweest.

groetjes

Robert

froggy007

Ik sluit me aan bij Robert wat betreft de medicatie?
Purpose vul ik steeds Tourism in.

Kano

INFORMATION ON BRINGING DRUGS/MEDICINES INTO THE PHILIPPINES

* Over the counter drugs area available in pharmacies or drug stores in the country. Howeve, if visitor insist on bringing their own prescription drugs, they may do so but only in quantities sufficient for the duration of their stay in the country.

* Visitors taking prescription drugs (tablets and ampoules) should bring a letter from their physician stating the condition for which they are receiving treatment and the dosage. The amount of drugs brought into the country should also be sufficient for the duration of the visit. For those who are traveling onward to another country, they are advised that a separate quantity of drugs should be sealed and declared again before exiting the country.


Zie: http://www.philembassy.nl/tourism-and-visa/bringing-of-drugsmedicines/
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

boldy

ik neem ook mijn medicijnen voor een te hoge bloeddruk mee  . ik stop wel de helft ervan in mijn koffer en de andere helft in mijn handbagage.
ik vraag wel nog aan mijn dokter een recept wat of ik dan meeneem .


ff  :offtopic:
je kan beter oppassen dat je niet betrapt word met koffie  want das een verboden item on in te voeren  :jajaja:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

robert van dijck

Boldy, koffie is dat verboden? ik heb altijd 2 kg in mijn koffer, gelukkig dus dat ik nog geen problemen heb gehad.

Mawibata



Ik heb ook nooit problemen gehad met de voorrraad (voor telkens ± 6 a 7 weken) medicijnen.

Had ze wel altijd in de handbagage zitten, wegens schrik voor als de bagage moest verloren gaan.

Handbagage werd enkele malen gecontroleerd, medicijnen werden opgemerkt maar nooit vragen gehad over de medicijnen.


Purpose of travel : steeds tourism



Ik zou me daarover geen zorgen maken.      :cheerleader:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

boldy

Citaat van: robert van dijck op maandag  2 september 2013, 08:46:54
Boldy, koffie is dat verboden? ik heb altijd 2 kg in mijn koffer, gelukkig dus dat ik nog geen problemen heb gehad.

ja het staat op de site  . : The following common items are classified as prohibited items and are not allowed to be brought into the Philippines:
â—¦Onions, potatoes, garlic and cabbages
â—¦Coffee
â—¦Used clothing and rags
â—¦Toy guns


  hier kan je het terug vinden :  http://www.philippineconsulate.com.au/bringing-of-personal-effects-into-the-philippines.html
het leven is net een lul keihard en veel te kort

regenwolkje

Citaat van: boldy op maandag  2 september 2013, 17:13:52
Citaat van: robert van dijck op maandag  2 september 2013, 08:46:54
Boldy, koffie is dat verboden? ik heb altijd 2 kg in mijn koffer, gelukkig dus dat ik nog geen problemen heb gehad.

ja het staat op de site  . : The following common items are classified as prohibited items and are not allowed to be brought into the Philippines:
â—¦Onions, potatoes, garlic and cabbages
â—¦Coffee
â—¦Used clothing and rags
â—¦Toy guns


  hier kan je het terug vinden :  http://www.philippineconsulate.com.au/bringing-of-personal-effects-into-the-philippines.html

Je vergat de tweede lijst, boldy:


  • Dynamite, gunpowder, ammunition and other explosives, fire-arms and weapons of war, and parts thereof, except when authorised by law;
  • Written or printed articles in any form containing any matter advocating or inciting treason, or rebellion, insurrection, sedition or subversion against the government of the Philippines, or forcible resistance to any law of the Philippines;
  • Written or printed articles, negatives or cinematographic film, photographs, engravings, lithographs, objects, paintings, drawings or other representation of an obscene or immoral character;
  • Articles, instruments, drugs, substances designed, intended or adapted for producing unlawful abortion, or any printed matter which advertises or describes or gives directly or indirectly information regarding where, how or by whom unlawful abortion is produced;
  • Roulette wheels, gambling outfits, loaded dice, marked cards, machines, apparatus or mechanical devices used in gambling;
  • Lottery and sweeptakes tickets except those authorised by the Philippines government, advertisement thereof, and lists of drawings therein;
  • Any article manufactured in whole or in part of gold, silver or other precious metals or alloys thereof;
  • Any adulterated or misbranded articles of food or drug;
  • Marijuana, opium or any other narcotics or synthetic drugs;
  • Opium pipes and parts thereof, of whatever material;
  • All other articles or part thereof, the importation of which is prohibited by law or rules and regulation issued by competent authority.

"Used clothing", zouden ze daar versleten kleren of vodden mee bedoelen?
"Any article manufactured in whole or in part of gold, silver or other precious metals or alloys thereof"; dus hier een ring ofzo kopen of meenemen mag in principe niet? Zelfs een goedkope ring zal toch nog wel (kleine) delen goud of zilver bevatten vermoed ik?