Pand/grond verkrijgen en behouden op eigen naam

Gestart door JeeDee, donderdag 21 mei 2009, 17:30:08

Vorige topic - Volgende topic

JeeDee

Na dit forum en vooral dit onderwerp goed doorgelezen te hebben, heb ik eigenlijk nog niet echt een antwoord gezien naar waar ik op zoek ben.
Ik wil graag volgend jaar naar de Filippijnen emigreren. Ik heb een vriendin aldaar, we zijn (nog) niet getrouwd.
Daar (Davao City) wil ik een appartementsgebouw kopen en een aantal appartementen verhuren om zo wat inkomen te verkrijgen.
Is het nu wel of niet mogelijk om de grond en het gebouw op eigen naam te verkrijgen OF zo te zorgen dat bij een eventeel verbreken
van de relatie het gebouw en de grond wel op mijn blijven?
Ik weet nog niet of mijn voorkeur uitgaat naar een nieuwbouw of een bestaand pand.
Verder besef ik goed dat ik aangewezen ben op een jurist/makelaar/notaris waar ik op kan vertrouwen, maar daar heb ik toch wel wat moeite bij......

Heeft iemand advies?
Bij voorbaat dank,

Jurgen

opinie

In het topic Grond kopen in Cebu :link: komt het al ter sprake:

De grond kan niet op naam van een buitenlander staan! Plaats je hem toch op je naam dan is het volkomen wettelijk om je deze grond te ontnemen! :eek:

Het gebouw zou dit wel kunnen op je naam staan maar een horizontale eigendomsverdeling zou door de rechtbank als een uitbuiting van een achterpoortje kunnen gezien worden. "Abuse of a loophole in the law"

appartement: dit kan op naam van een buitenlander staan zolang als niet meer dan 40 % van de appartementen eigendom is van de buitenlander(s).
Waarom? Omdat de grond onder een appartementsgebouw eigendom is van de feitelijke vereniging (bedrijf) van eigenaars. Deze vereniging is Filippijns en mag dus grond bezitten. Echter een bedrijf in de Filippijnen mag maximum 40% in handen van buitenlander(s) zijn én de overige 60+ % moet in handen van vijf of meer Filippijnse staatsburgers zijn.

Suggestie: appartementen kopen, geen hele gebouwen. Voordelen zijn dat je eigenaar kan zijn en ingeval van o.a. brand niet alle inkomen kwijt.
Suggestie #2: kijk uit wie je vertrouwt, door spreiding van de appartementen zet je alle geld niet in handen van één jurist of notaris.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Lenn

Ik woon hier in Davao.Op het ogenblik worden er overal condo's gebouwd en behoorlijk aan de prijs.
Ik ken hier ook een nederlander die apparttementjes verhuurd, hij heeft er een stuk of 30 om een beetje inkomen te hebben.

Guadalupe

Als je zoveel geld hebt om een appartementen gebouw te kopen kan je wellicht beter van de rente leven
ipv de ellende van business op je hals te halen.
Tis maar een hint,bezint eer ge begint...
Wie lacht niet wie de mens beziet.

freddyttt

tis maar dat ge het weet....elke pesso die ge investeerd is een risiko..... koop een appartement in belgie en verhuur het daar....en slaap op beide oren....een andere tip is,praat eens met de belgische ambasadeur in manila,met wat soort problemen die man gekonfronteerd word van domme belgen die daar komen JANKEN..denk niet,MIJ OVERKOMT DAT NIET.
freddyttt

Lenn

Nog een tip, ga er eerst een paar jaar wonen alvorens te investeren, dan kan je met research, management, en die laatste ben ik alweer vergeten een hoop bereiken.

Mawibata


Lenn, even je geheugen opfrissen 

CitaatHet gaat om research, marketing en strategie.

Hoe kun je zo'n wijze woorden vergeten   :lachen:


Mawibata

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

opinie

Citaat van: JurgenD op donderdag 21 mei 2009, 17:30:08
heb ik eigenlijk nog niet echt een antwoord gezien naar waar ik op zoek ben.

Zo zie je maar, als het antwoord niet vindt, is de beste oplossing het vragen. Er zijn mensen zat op een forum die bereid zijn een advies te geven.
Dat is trouwens het beginsel van een forum: delen van kennis.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Digos


We weten niet hoe dikwijls en hoelang je al op de phils hebt verbleven.

Bij aankopen van eigendom en andere investeringen in de phils scheur je altijd je broek als witneus. Er zijn hier al meerdere antwoorden op je vraag gegeven "het gebouw en de grond wel op mijn blijven?"

Zekerheid daarover heb je nooit in de phils.

Vooral zou je best nu eerst aan je relatie werken en kijken hoe dat gaat, emigreren en eigendom kopen zijn mogelijke latere stappen.

Haast en spoed is zelden goed en zeker in de phils.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

klootzakken (voorheen Jens)

goede uitleg van zaken jongens.
dus jurgen pas op dat je geld niet in  :explotieren: op gaat.

jens.........
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.