Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

* Top PH banks to increase ATM fees

Gestart door Kano, woensdag 25 september 2013, 11:41:37

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Top PH banks to increase ATM fees


by Rappler.com Posted on 09/25/2013


MANILA, Philippines — Some of the Philippine's biggest banks are increasing automated teller machine (ATM) service fees to cover higher operating costs.

Sy-owned BDO Unibank Inc., the largest bank in terms of assets, said BDO Debit and Cash Cardholders will be charged P15 instead of P11 for withdrawals through Bancnet, Expressnet and Megalink ATMs.

The bank said the new rate, which will be implemented starting November 4, "is an industry-wide development" to defray ATM operational costs.

On October 1, BDO will reduce its loading fee to P15 for users of BDO Cash Card except those under the corporate payroll system.

Metropolitan Bank and Trust Co. (Metrobank) said it will collect P15 from cardholders using other bank's ATMs and P7.50 (no change) from those transacting via Philippine Savings Bank (PSBank) ATMs.

PSBank, MetroBank's thrift arm, will charge cardholders at no cost when they use the bank's network of ATMs.

The new service fee structure will take effect starting October 1. Currently, there are 1,760 ATMs in the bank's domestic portfolio.

Ayala-owned Bank of the Philippine Islands (BPI) earlier advised its clients that ATM withdrawal transactions through Bancnet, Expressnet and Megalink ATMs will be charged P15, up P5 from P10. Balance inquiry transactions will be raised from P1.50 to P2.

The new withdrawal and balance inquiry charges will take effect on October 22 and November 1, respectively.

In an advisory, BPI said the "increase is necessary to enable us to maintain our service standards even for transactions using other banks' ATMs." It added that since the last fee adjustment in 2005, "the costs of enabling interbank/internetwork ATM withdrawals and related services have escalated."

Security Bank also increased the withdrawal charge from P10 to P15 for clients using CashLink, CashCard, GiftCard or any co-branded card.

All 4 banks maintain the no-charge rule for transactions made by their respective card holders on their respective ATMs.Rappler.com


Source: http://www.rappler.com/business/industries/39821-top-ph-banks-to-increase-atm-fees
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Bij de Filipijnse banken past de leus "moeilijker en goedkoper kunnen we het niet maken". ATM fee's, minimum rekeningbedragen, super lage rente's, boete voor sluiten van de rekening binnen 1 maand en boete voor slapende rekening, weinig tot geen internetfaciliteiten et. etc.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Ook voor gebruik van internationale bankpassen, begint het weer te donderen.
Citibank waar men tot vorige maand nog zonder kosten met meastro kon pinnen, geeft nu een non acceptatie code.

Bij navraag bij de ING blijkt dat sinds kort alle banken aansprakelijk worden voor de schade van skimming en bankpasfraude. het kan dus goed mogelijk zijn/worden dat banken internationale bankpassen weren om hoge schadeclaims te voorkomen, luidt het antwoord van ING.

Het zou handig zijn om meer problemen even in kaart te brengen, door het hier dan maar te posten.
Het kan n hoop ongemak/ellende voorkomen, lijkt mij.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

stijn54

Citaat van: Amice op woensdag 25 september 2013, 21:29:42
Ook voor gebruik van internationale bankpassen, begint het weer te donderen.
Citibank waar men tot vorige maand nog zonder kosten met meastro kon pinnen, geeft nu een non acceptatie code.

Bij navraag bij de ING blijkt dat sinds kort alle banken aansprakelijk worden voor de schade van skimming en bankpasfraude. het kan dus goed mogelijk zijn/worden dat banken internationale bankpassen weren om hoge schadeclaims te voorkomen, luidt het antwoord van ING.

Het zou handig zijn om meer problemen even in kaart te brengen, door het hier dan maar te posten.
Het kan n hoop ongemak/ellende voorkomen, lijkt mij.

nu een non acceptatie code.  Wat bedoel je daar juist mee? Dat het niet meer mogelijk is om geld uit de ATM te halen?

Amice

Citaat van: stijn54 op woensdag 25 september 2013, 22:57:59
Citaat van: Amice op woensdag 25 september 2013, 21:29:42
Ook voor gebruik van internationale bankpassen, begint het weer te donderen.
Citibank waar men tot vorige maand nog zonder kosten met meastro kon pinnen, geeft nu een non acceptatie code.

Bij navraag bij de ING blijkt dat sinds kort alle banken aansprakelijk worden voor de schade van skimming en bankpasfraude. het kan dus goed mogelijk zijn/worden dat banken internationale bankpassen weren om hoge schadeclaims te voorkomen, luidt het antwoord van ING.

Het zou handig zijn om meer problemen even in kaart te brengen, door het hier dan maar te posten.
Het kan n hoop ongemak/ellende voorkomen, lijkt mij.

nu een non acceptatie code.  Wat bedoel je daar juist mee? Dat het niet meer mogelijk is om geld uit de ATM te halen?

Precies ja, de code (8324) verwijst bljkbaar naar een weigering o.i.d.
Bij navraag aan de balie vertelde Citibank dat "everything is working perfect here" en dat ik de code bij ING moest melden.

Het ING antwoord daarop staat hier reeds vermeld.

Ik kon echter wel direct daarna bij BDO (met maffiafee) pinnen. Het probleem ligt dus duidelijk bij Citibank.

Vraag is uiteraard of dit incidenteel is of stuctureel en of dit enkel voor meastro kaarten geldt of alle internationale bankpassen.  :weetikniet:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

froggy007

Vraagje : waarom niet pinnen via Visa?
Ik deed dit vorige keer en lijkt me goedkoper; geen verborgen kosten, goede wisselkoers..?


Herbie

Citaat van: froggy007 op donderdag 26 september 2013, 06:52:35
Vraagje : waarom niet pinnen via Visa?
Ik deed dit vorige keer en lijkt me goedkoper; geen verborgen kosten, goede wisselkoers..?



Heb dat ook al een paar keer gezegt, maar er zijn er die blijven met hun kop spelen :floet: zo wat ieder zijn goesting :weetikniet:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Ronny55

Citaat van: Herbie op donderdag 26 september 2013, 07:04:16
Citaat van: froggy007 op donderdag 26 september 2013, 06:52:35
Vraagje : waarom niet pinnen via Visa?
Ik deed dit vorige keer en lijkt me goedkoper; geen verborgen kosten, goede wisselkoers..?



Heb dat ook al een paar keer gezegt, maar er zijn er die blijven met hun kop spelen :floet: zo wat ieder zijn goesting :weetikniet:

Betalen via visa is de beste deal...meeste rendement van je euro's. Wat het pinnen betreft(cash pinnen)  :weetikniet: ...Voor cash heb ik 6 jaar gewerkt met PC banking, overschrijvingen naar RCBC....Als goede klant (  :floet: ) betaal ik daar geen kosten.

Gezien ik dit een belankrijk item vind ben ik begonnen de proef op de som te maken.....Heb 2  :belgiesmiley: bankkaarten, heb ik beide laten "activeren voor gebruik in de  :smiley-philippines: en een visakaart die gebruikte ik wel voor grotere betalingen en online vliegtikects...Wel nog nooit mee gepind.
Ben 2 weken geleden begonnen ,wekelijk 10000 php pinnen , 3 x steeds dezefde bank. BPI is de eerste, zo hoop ik overzicht te kunnen maken....Zo hoop ik  4 of 5 grote banken te kunnen uittesten. Zal daar zo 4 á 5 maanden voor nodig hebben schat ik en maar hopen dat de gerekende kosten zolang stabiel blijven...Dat zal een ander paar mouwen zijn. 
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Kano

BSP stops banks from raising ATM fees


ABS-CBNnews.com Posted at 09/26/2013

MANILA, Philippines - There will be no increase in interbank ATM withdrawal fees for now. This comes as the Bangko Sentral ng Pilipinas issued an order for banks to maintain status quo in their ATM fees.

BSP Deputy Governor Nestor Espenilla, Jr. said the Monetary Board has approved a resolution saying further study is needed to decide whether the banks' plan to increase in ATM fees is justified.

"We are instructing banks to maintain status quo in terms of services fees... pending the completion of the study," Espenilla said.

Earlier, several banks, including Metrobank, Security Bank and BDO, said they will be raising interbank ATM withdrawal fees from P11 to P15. The banks said this "an industry-wide development to basically cover the cost of operating the ATMs."

Espenilla said there is no timeline yet for the study, which will look into the banks' disclosure and consumer practices and inter-operability arrangements with other banks.

Source: http://www.abs-cbnnews.com/business/09/26/13/bsp-stops-banks-planned-hike-atm-fees
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Mja en wat doen de banken!!!

Die sluiten gewoon hun ATM's af vandaag dus geen pinnen mogelijk (bdo+metrobank).

Ach zodra de kersliedjes in de malls beginnen te spelen weten de pinoys hoe laat het is. Graaien,jatten alles is geheiligd want Xmas time is coming.  :jajaja:


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent