Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Golden mosque in Quiapo

Gestart door gosternokke, zaterdag 28 september 2013, 18:05:35

Vorige topic - Volgende topic

Bulldozer

Gewoon heen gaan Gosternokke, kan je hier mooi verslag doen. En ja, af en toe wordt je in de Filippijnen wel eens teleurgesteld, maar ben je in iedergeval weer een leuke ervaring rijker. Niets mis mee om moskeeen te bezoeken. Zo heb ik ook de blue mosque in Istanbul en een moskee in Casablanca bezocht, als ook buddhistische tempels en kathedralen in tal van landen.

Inderdaad zijn sommige kerken in de filippijnen niet goed onderhouden, maar ik ben het met Gosternokke eens dat er ook heel veel zijn die wel goed zijn onderhouden. Bijvoorbeeld deze : http://dutch-phforum.com/index.php?topic=13297.0

boldy

dat kunnen we niet zien bulldozer daar moet je je eigen voor inloggen
het leven is net een lul keihard en veel te kort

gosternokke

O ja , heerlijk die ouwe kerkjes   :thumb:

 Toen ik in 1986 in Matienza street in de wijk San Migiuel in Manila woonde kwam ik al vaak lang langs die moskee.

 Had er toen al graag binnen willen kijken, maar ja de vrouw destijds riep   altijd   Neeeeeeeeeee...  dat zijn slechte moslims daar niet doen  :negatief:


 Zit trouwens een aardige annecdote aan vast vast aan die moskee, die in opdracht van president Marcos werd gebouwd.

Niet omdat die op goed voet wilde staan met  :smiley-philippines:  moslims maar om de Libische leider Gadaffi te paaien.

 Twas toen ook al hommeles in Mindanao in 1976, en Muammar Gadaffi steunde de moslims in Mindana met wapens en geld, omdat die door de regering in Manila achtergesteld werden.

 Toen  Gadaffi in 1976 een bezoek aan Manila bracht wilde Marcos natuurlijk laten zien het beste met de moslims voor te hebben en laten zien dat ze  zelfs een moskee in de stad hadden.   Om zo Gadiffi over te halen de moslims niet meer te steunen.


 Eigenlijk zou  Gadaffi de moskee zelfs openen, maar dat is niet doorgegaan   :ikkeniebegrijp:

Bulldozer

 :confused2: ik kan het ook als gast zien zonder ingelogd te zijn. Maar als je een topic over kerken opent wil ik het best wel copieren hoor.

boldy

ow sorry bulldozer zit lekker te slapen hier kan het wel gewoon zien  :benweg:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

daf105paccar

Ik denk dat we niet te hard mogen oordelen over  :smiley-philippines: oude kerken als in  :belgiesmiley: er ook slechte zijn en in  :nederlandsevlag: er al vele verkocht zijn voor ander gebruik. :biggrinn:
Meen dat er in  :nederlandsevlag: zlfs eentje veranderd is in een kleine supermarkt. :floet: