geen vluchten na zonsondergang op laguindingan international airport (CGY)?

Gestart door PHwaarde, zondag 29 september 2013, 14:15:47

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Zijn er wederom geen vluchten na zonsondergang op laguindingan international airport (CGY)? Ik had namelijk een vlucht voor 7 PM geboekt. Zie ik nu opeens niet meer staan. Nog steeds geen landingslichten?  :negatief:

Ronny55

Citaat van: PHwaarde op zondag 29 september 2013, 14:15:47
Zijn er wederom geen vluchten na zonsondergang op laguindingan international airport (CGY)? Ik had namelijk een vlucht voor 7 PM geboekt. Zie ik nu opeens niet meer staan. Nog steeds geen landingslichten?  :negatief:
Inderdaad , geen Landingen in het"donker", nooit geweest. Dat is pas voorzien tegen mei 2014 ....maar veel staat kan je er niet op maken  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

daf105paccar

Citaat van: Ronny55 op zondag 29 september 2013, 22:10:48
Citaat van: PHwaarde op zondag 29 september 2013, 14:15:47
Zijn er wederom geen vluchten na zonsondergang op laguindingan international airport (CGY)? Ik had namelijk een vlucht voor 7 PM geboekt. Zie ik nu opeens niet meer staan. Nog steeds geen landingslichten?  :negatief:
Inderdaad , geen Landingen in het"donker", nooit geweest. Dat is pas voorzien tegen mei 2014 ....maar veel staat kan je er niet op maken  :weetikniet:
Ronny,de oude luchthaven in CDO,wat was daar het officiele standpunt?
Geen nachtvluchten?

Rich

Citaat van: PHwaarde op zondag 29 september 2013, 14:15:47
Zijn er wederom geen vluchten na zonsondergang op laguindingan international airport (CGY)? Ik had namelijk een vlucht voor 7 PM geboekt. Zie ik nu opeens niet meer staan. Nog steeds geen landingslichten?  :negatief:

The Laguindingan airport, which can cater up to 1.6 million passengers a year, is the first newly-built airport to be opened under the Aquino administration. The new airport, a joint project of the Philippine government and the Export-Import Bank of Korea, however still lacks the Instrument Landing System (ILS) to accommodate flights beyond sunset. For now, the new hub will operate using visual flight rules (VFR) to assist pilots to operate the aircraft during daytime and clear weather.
Rich de Nederbelg.

Ronny55

Citaat van: daf105paccar op zondag 29 september 2013, 22:14:41
Citaat van: Ronny55 op zondag 29 september 2013, 22:10:48
Citaat van: PHwaarde op zondag 29 september 2013, 14:15:47
Zijn er wederom geen vluchten na zonsondergang op laguindingan international airport (CGY)? Ik had namelijk een vlucht voor 7 PM geboekt. Zie ik nu opeens niet meer staan. Nog steeds geen landingslichten?  :negatief:
Inderdaad , geen Landingen in het"donker", nooit geweest. Dat is pas voorzien tegen mei 2014 ....maar veel staat kan je er niet op maken  :weetikniet:
Ronny,de oude luchthaven in CDO,wat was daar het officiele standpunt?
Geen nachtvluchten?
Daar waren inderdaad "nachtvluchten" eerder nocturne.  Laatste we 20h30 de eerste om 4h30...In het donker bedoel ik . Tussen 20h30 en 4h30 waren er wel geen vluchten dacht ik  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

Dat was een van de hoofdbezwaren voor het "vervroegt" (ze waren eigenlijk al 3 jaar telaat :floet: ) van de bieuwe luchthaven."Laguindingan"
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

PHwaarde

Citaat van: Ronny55 op maandag 30 september 2013, 03:21:23
Dat was een van de hoofdbezwaren voor het "vervroegt" (ze waren eigenlijk al 3 jaar telaat :floet: ) van de bieuwe luchthaven."Laguindingan"

Tevens mijn hoofdbezwaar. Waarom bieden ze dan een maand geleden nog gewoon vluchten na zonsondergang aan als ze nu al weten dat ze die niet kunnen uitvoeren voor...2014?  :ikkeniebegrijp:

boldy

only in da philippines  :lachen:  tis natuurlijk niet om te lachen want das gewoon triest . miss denken ze zo das makkelijk geld verdienen door vluchten te verkopen die tog niet doorgaan  :weetikniet:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Rich

Citaat van: PHwaarde op maandag 30 september 2013, 10:51:35
Citaat van: Ronny55 op maandag 30 september 2013, 03:21:23
Dat was een van de hoofdbezwaren voor het "vervroegt" (ze waren eigenlijk al 3 jaar telaat :floet: ) van de bieuwe luchthaven."Laguindingan"

Tevens mijn hoofdbezwaar. Waarom bieden ze dan een maand geleden nog gewoon vluchten na zonsondergang aan als ze nu al weten dat ze die niet kunnen uitvoeren voor...2014?  :ikkeniebegrijp:

Je hebt natuurlijk overschot van gelijk  :jajaja: Het is en was schering en inslag daar, ondanks het feit dat ze meerdere keren op de vingers zijn getikt, maar ze doen gewoon verder.

The Civil Aeronautics Board has followed through on previous warnings to Cebu Pacific and PAL Express that they would be asked to reduce flight frequencies to Caticlan following a highly unusual number of flight cancellations over the last four months.

pal express boracay
Image Source: Wikimedia
In the last four months, Cebu Pacific cancelled 128 flights to Caticlan, while PAL Express cancelled 112 flights. The airlines blamed everything from sunset limitations to maintenance requirements. Both Cebu Pacific and PAL Express will now be dropping an average of one flight per day from their current Manila-Caticlan schedules. Most of the cancellations will affect afternoon flights.
The Civil Aeronautics Board stated that while a greater frequency services the public interest, it does no such service if it comes at the inconvenience of frequently cancelling flights leaving passengers with no alternative recourse. The Civil Aeronautics Board permitted each airline to select which flight it wanted to drop from its schedule.

Cebu Pacific continues to be the market leader on the Manila to Caticlan route with a 46.1% market share as of the end of 2012 according to data provided by the Center for Asia Pacific Aviation. PAL Express trails behind at 21.6% market share.

Passengers should take time to educate themselves on the Air Passenger Bill of Rights as they may be entitled to compensation for cancelled flights and refreshments for flight delays.


Source : http://www.philippineflightnetwork.com/2013/05/airlines-forced-to-cut-caticlan.html
Rich de Nederbelg.