Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Paspoort

Gestart door LMBen, dinsdag 1 oktober 2013, 10:52:29

Vorige topic - Volgende topic

LMBen

Sluiting paspoortbalie Consulaat Cebu vanaf 30 september 2013

Nieuwsbericht | 10 september 2013

Het Ministerie van Buitenlandse Zaken heeft besloten om vanaf 30 september 2013 de paspoortbalie van het Consulaat in Cebu te sluiten. Door het geringe aantal paspoortaanvragen in Cebu is het niet meer rendabel om de paspoortbalie in Cebu open te houden.

Vanaf 30 september a.s. is het dus niet meer mogelijk om bij het Consulaat in Cebu een nieuw Nederlands paspoort aan te vragen. Alle aanvragen dienen bij de ambassade in Manilla ingediend te worden. Een andere mogelijkheid is, indien u in het buitenland woonachtig bent, uw paspoort aanvraag in te dienen bij het gemeentekantoor Haarlemmermeer op Schiphol, vertrekhal 1 tijdens een bezoek aan Nederland.

Zie voor meer informatie: http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2013/08/15/balie-voor-paspoort-en-digid-op-schiphol.html

Omdat in de week van 30 september t/m 4 oktober de ambassade voorzien wordt van nieuwe apparatuur, zal zij die week gesloten zijn voor paspoort en visumaanvragen. Vanaf 7 oktober a.s. is de ambassade volgens planning weer operationeel. Van maandag tot en met vrijdag kunt u van 9.00 -12.00 uur terecht om een paspoortaanvraag in te dienen. De ambassade adviseert om geregeld de website te raadplegen voor de meest recente gegevens over openingsdagen/ tijden en andere informatie.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Kano

Huh, paspoortbalie ???  En dat is dan weer fijn geregeld. Ik moet volgende maand mijn paspoort vernieuwen. Had men dat niet eerder kunnen melden (per email bijvoorbeeld want velen zijn toch geregistreerd) of een wat langere overgangstermijn?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Ach dan heb je toch weer  n leuk uitstapje naar manila kano.  :biggrinn:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

Hiep hiep hoera, vandaag reeds de email van de ambassade gehad dat er sinds 3 oktober geen paspoorten meer in Cebu kunnen worden aangevraagd.

Forumleden. Heb nog een vraagje.
Op de site van de ambassade staat "Mocht u uw huidige document tijdens de verwerking van uw nieuwe paspoort nog in bezit willen houden, dan dient u het nieuwe document op te komen halen".

Ik heb geen zin twee weken in Manila te verblijven. Is het dan wel zo dat als je het paspoort achterlaat men het oude paspoort tesamen met het vernieuwde paspoort opstuurt?  Dit ivm met de stempels in het oude paspoort.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Herbie

Twee weken Manila moet je niet blijven hoor. Zo ik hoor zijn er veel forum leden die in de buurt van Ac wonen, misschien eens daar wat vertoeffen :shots: :fles: :cheers: :feestmutstoetertje: :drunk: :dance: lets Party. Als vrouwke niet mee is natuurlijk :biggrinn:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Kano

Twee weken alleen weg?Hahaha, dan kan ik gelijk mijn begrafenis regelen zeker  :lachen:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

LMBen

Je oude paspoort wordt op verzoek ook mee opgestuurd.
Wel met 5 gaten erin.  :jajaja:  :lachen:  :lachen:  :lachen:
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Kano

Thanks  :thumb: Ja die gaten, die ken ik, daar verdienen ze het meest aan :biggrinn:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Mawibata

Citaat van: Kano op vrijdag 25 oktober 2013, 12:42:34
Thanks  :thumb: Ja die gaten, die ken ik, daar verdienen ze het meest aan :biggrinn:


Kaas  ? 



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

LMBen

Citaat van: Mawibata op vrijdag 25 oktober 2013, 15:54:32
Citaat van: Kano op vrijdag 25 oktober 2013, 12:42:34
Thanks  :thumb: Ja die gaten, die ken ik, daar verdienen ze het meest aan :biggrinn:


Kaas  ? 





Je gaat ons toch niet lekker zitten maken he  :neeneenee:
Na 8jaar philipijnen weer terug europa