Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vanaf Azië met low-cost

Gestart door Mawibata, vrijdag 11 oktober 2013, 18:14:25

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata



Vanaf Azië met low-cost.


Joris heeft dat ook al ergens aangehaald.


Vermits onze volgende vakantie enkele maanden zal zijn, en er dus geen haast bij is,

wilden we een tussenstop ergens in Azië doen, en van de gelegenheid gebruik maken om eens een ander land te bezoeken


Manila , met bezoek van enkele dagen in Hong Kong, zijn we daar meteen ook op vakantie geweest.


KLM 529.00 en CEBU 186.53   Totaal  â,¬ 714,53


        



   





Manila met bezoek enkele dagen te Shanghai zou op slechts  â,¬ 632 komen         

KLM 469.00  en  CEBU 163.00   Totaal  â,¬ 632.00
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Herbie

Ja allemaal zeer mooi maar zou toch je vakantie in Hong Kong of Shanghai doen op het einde van de reis. Want je weet nooit dat je de dag dat je moet vertrekken de vlucht niet door gaat dan mis je je grote vlucht en mag je zelf een extra dure kopen. is het juist omgekeert ben je maar 186.53 of 163 kwijt. Vroeger heb ik nog zo gevlogen met het risico er bij. A vriend van mij via Bangkok, grote vlucht gemist en ééntje mogen boeken van 1300 anders kon hij niet thuis geraken.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Ronny55

Citaat van: Herbie op vrijdag 11 oktober 2013, 22:12:22
Ja allemaal zeer mooi maar zou toch je vakantie in Hong Kong of Shanghai doen op het einde van de reis. Want je weet nooit dat je de dag dat je moet vertrekken de vlucht niet door gaat dan mis je je grote vlucht en mag je zelf een extra dure kopen. is het juist omgekeert ben je maar 186.53 of 163 kwijt. Vroeger heb ik nog zo gevlogen met het risico er bij. A vriend van mij via Bangkok, grote vlucht gemist en ééntje mogen boeken van 1300 anders kon hij niet thuis geraken.
Idd dat is het risiko . Boeken tot asia en dan lowkost is goedkoper maar het risko van niet connecting flight is groot. Low cost hebben al eens regelmatig vertragingen of cancelings....De point of vieuw van Herbie is idd veel beter.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Herbie

Ja inderdaad, want de laatste keer had ik met mijn vrouwke afgesproken in Cebu, maar door heel slecht weer is haar vlucht van Butuan naar Cebu. VIER dagen uitgesteld. Zo nu ga ik in December al een week voordien richting Manila. Want ik kan het niet maken, dat ik vast zit in Mindanao en mijn vlucht met Etihad mist in Manila richting :belgiesmiley:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Digos

#4
Vakantie ergens anders met zen twee vanuit  :eu: moet je zeker eerst doen voordat je bij de familie beland....doen we altijd.

Vlucht missen....dit jaar hebben we ook onze vlucht  MNL-BRU gemist en koste ons extra, is iets dat je moet incalculeren als je naar de phils gaat.

Maar we hebben wel onze vakantie gehad, maakt niet uit van waar je vertrekt.....er kan altijd wel ergens iets mislopen.

Voor mij is het om met zen tweetjes alleen weg te zijn.

Voor mij.....I have the time off my life......iedere keer een avontuur!!!



LIVE ONCE - LIVE IT

Herbie

Citaat van: Digos op vrijdag 11 oktober 2013, 23:15:20
Vakantie ergens anders met zen twee vanuit  :eu: moet je zeker eerst doen voordat je bij de familie beland.

Vlucht missen....dit jaar hebben we ook onze vlucht  MNL-BRU gemist en koste ons extra, is iets dat je moet incalculeren als je naar de phils gaat.

Maar we hebben wel onze vakantie gehad, maakt niet uit van waar je vertrekt.....er kan altijd wel ergens iets mislopen.

Voor mij is het om met zen tweetjes alleen weg te zijn.

Voor mij.....I have the time off my life......iedere keer een avontuur!!!


Zou eigendelijk niet weten waarom, wat maakt het verschil nu uit :ikkeniebegrijp:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

kristof19

Citaat van: Herbie op vrijdag 11 oktober 2013, 23:01:11
Ja inderdaad, want de laatste keer had ik met mijn vrouwke afgesproken in Cebu, maar door heel slecht weer is haar vlucht van Butuan naar Cebu. VIER dagen uitgesteld. Zo nu ga ik in December al een week voordien richting Manila. Want ik kan het niet maken, dat ik vast zit in Mindanao en mijn vlucht met Etihad mist in Manila richting :belgiesmiley:

Ik ga ook 2 dagen op voorhand naar Manila omwille van dezelfde reden. Niet dat ik het wil want ik hou echt niet van Manila maar uit veiligheid. Van de 3 binnenvluchten tot nu toe werden er 2 gecancelled. 1ste vlucht van cdo-Davao omwille van Sunsetproblem :thumb: en terugvlucht gewoon afgeschaft. Ze hadden mij zogezegd opgebeld om mij te verwittigen. Ze hebben mijn nummer nog eens herhaald en het was correct. En toch zonder pinken beweren dat ze gebeld hadden.  :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: Niks terug te vinden in mijn logbestanden van mijn smartphone. Waarschijnlijk telefoon kapot  :jajaja:
Dan maar de bus teruggenomen vanuit Davao want ik was het moe....
En Sunsetproblem???? om dan een halfuurtje later via Cebu naar daar te vliegen?????? 2 vluchten vullen met 1 vliegtuig ja.
Maar goed, Ik heb mij er deze keer totaal niet druk in gemaakt ...... :crazy:
Its more fun in the phils .......

Mawibata

Citaat van: Herbie op vrijdag 11 oktober 2013, 22:12:22
Ja allemaal zeer mooi maar zou toch je vakantie in Hong Kong of Shanghai doen op het einde van de reis. Want je weet nooit dat je de dag dat je moet vertrekken de vlucht niet door gaat dan mis je je grote vlucht en mag je zelf een extra dure kopen. is het juist omgekeert ben je maar 186.53 of 163 kwijt. Vroeger heb ik nog zo gevlogen met het risico er bij. A vriend van mij via Bangkok, grote vlucht gemist en ééntje mogen boeken van 1300 anders kon hij niet thuis geraken.


Als we een week verblijven, denk ik wel dat we een of wel twee vluchten mogen missen, en we nog tijd over hebben..

Kun je het vliegeveld cq verbindingen van Davao vergelijken met Shanghai of Hong Kong   :ikkeniebegrijp:   :ikkeniebegrijp:   :ikkeniebegrijp:    :ikkeniebegrijp:


Ik denk niet (ben er zeker van)  dat in de gevallen die jullie aanhalen een week verschil was tussen de 2 vluchten    :neeneenee:    :neeneenee:   


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Pinocchio

Momenteel zijn er mooie promotieprijzen bij Cebu Pacific voor reizen tussen 1 juni en 11 december 2014

Zowel op domestic als internationale vluchten

Te boeken tot 16 februari.