* European food for anyone, for everyone ( Bonifacio Global City)

Gestart door Kano, zaterdag 2 november 2013, 13:27:34

Vorige topic - Volgende topic

Amice

CitaatEen mes erbij geven hebben ze ook nog nooit ver gehoord,, dus ik brobeer dat vet dan maar met men vork van het vlees te scheiden.

Nog niet ingeburgerd  :confused2:

Dat behoor je te snijden met de zijkant van de (filippijnse) lepel.

Messen geven ze niet anders wordt er weer iemand vermoord aan tafel. :lachen:

Het schijnt vervolgens een nationale hobby te zijn om messen te verzamelen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

innka3


Amice

Citaat van: innka3 op zondag  3 november 2013, 10:41:22
staat dit ook op het menu :biggrinn:



homemade by truus  :happy:

Wil je die foto onmiddelijk verwijderen ja.  :harenuittrekkenpg2: :shoot13lj7: :handenwrijven: :explotieren: :moord:

Nu begrijp ik dus wat intimiderend is qua kookkunst.  :lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

yepyep

Ik ben ook geen fan van de Filippijnse keuken. Ik lust het wel, maar vind Indonesisch of Thais beter smaken.


Kano

Samken verschillen natuurlijk. Enkele Filipijnse gerechten vind ik wel lekker zoals Sinigang, Caldereta en Pochero en visgerechten,  maar de meeste niet. Ja Thais of Indonesisch dat wel, lekker gekruid en niet zo zoet en vet. Buiten dat vind ik de service in Filipijnse restaurants vaak slecht, veelal "out of stock", lange wachttijd, worden de gangen niet in de goede volgorde geserveerd en is het eten vaak lauw of koud.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

wiking

inderdaad messen zijn er nooit bij heel irritant. En dan zie je ook mensen in het restaurant met de handen eten. Traditie schijnbaar.
Ook dacht ik een keer in een wat luxer restaurant te gaan eten +-300+ per gerecht schandalig daar eigenlijk. "soep wil ik graag apart van het hoofdgerecht!" waitress" Ja hoor komt voor mekaar".
Nou 15 min (wachten valt mee dus) later kwamen ze aan hoor, soep en hoofdgerecht. Dan kom ik er nooit meer als ze zoiets al fout doen jamer leuk geprobeerd maar blijkbaar zit je daar alleen voor de centen dus daagg :daag:

LMBen

Ik stel voor die innka3 te bannen van dit forum met zijn heimwee foto's  :ikkeniebegrijp:  :benweg:

Ik heb nog nooit echt lekker filipijns gegeten, vind het allemaat troep, vet of zoet bah

Uit eten doe ik alleen nog maar in goede hotels, kost wat meer maar is wel goed.
Parklane in cebu heeft buffet voor 500php pp echt heel lekker.
Soep vooraf en ijs en gebak met koffie toe!
Als we bij inasal of jerry's grill eten ben ik ook 700+ kwijt voor alleen een gerecht (wel 2pers)
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

bananacreek

Citaat van: Amice op zondag  3 november 2013, 10:35:37
CitaatEen mes erbij geven hebben ze ook nog nooit ver gehoord,, dus ik brobeer dat vet dan maar met men vork van het vlees te scheiden.

Nog niet ingeburgerd  :confused2:

Dat behoor je te snijden met de zijkant van de (filippijnse) lepel.

Messen geven ze niet anders wordt er weer iemand vermoord aan tafel. :lachen:

Het schijnt vervolgens een nationale hobby te zijn om messen te verzamelen.




Juist en ik ken hier mensen die een hele verzameling "hotel-handoeken" hebben............. :jajaja: :jajaja:




innka3

Citaat van: Amice op zondag  3 november 2013, 10:46:18


Wil je die foto onmiddelijk verwijderen ja.  :harenuittrekkenpg2: :shoot13lj7: :handenwrijven: :explotieren: :moord:

Nu begrijp ik dus wat intimiderend is qua kookkunst.  :lachen:
nou hier het recept dan,alleen die knolselderij  :weetikniet: :weetikniet: of je die daar kan krijgen  :lachen:

Erwtensoep Ingrediënten
-300 gram hamlappen
-1 rookworst om te wellen (liefst... Hema!)
-250 gram spliterwten
-1,5 liter water
-Een stuk knolselderij, in blokjes gesneden
-1 winterwortel, in blokjes gesneden
-1 prei, in ringen gesneden
-zout en peper naar smaak
-2 of 3 rundvleesbouillonblokje(s)
-peterselie, fijngesneden

Grootmoeders Erwtensoep Bereiding
-Doe het water in een grote soeppan en breng het aan de kook. Zodra het water kookt, de bouillonblokjes erin en het vlees erbij en laat het één uur zacht koken. Schuim als het nodig is af.
-Voeg daarna de (van tevoren gewassen) spliterwten toe en laat het nog eens éém uur koken tot vlees en erwten goed gaar zijn.
-Laat ondertussen de rookworst ongeveer 20 minuten wellen in heet water, niet kokend, in een andere pan.
-Haal dan het vlees uit de pan en doe hiervoor in de plaats de groenten erin. Laat de soep nog eens 20 tot 30 minuten zacht koken tot de groenten gaar zijn.
-Snijd het vlees, als dit is afgekoeld, fijn, in blokjes.
-Snijd de rookworst in plakjes.
-Pureer de soep met de (staaf)mixer. Doe het vlees weer bij de soep en laat deze nog enkele minuten doorkoken. Af ent toe roeren om aanbranden te voorkomen.
-Breng de soep eventueel verder op smaak met zout en peper.
-Strooi er als laatste wat peterselie over.

Serveer de soep, goed warm, eventueel met wat extra's zoals roggebrood met spek, om in grootmoeders stijl te blijven.

Budgie

Tja en als je geen spliterwten kan krijgen daar kan je ook mangobeans nemen die smaken ongeveer het zelfde als je ze kook als wat wij thuis erwtenpap noemden.

Maar ja snert koken nee dat zal ik niet doen want vind het niet te vreten.
Getting older beats the alternative -dying young